Gå til innhold

WoW-Europe: Gold Selling, Effect and Consequences


Anbefalte innlegg

Da har jeg den ultimate løsningen, hva om det lages et par nye servere. Der alle tier settene koster 10G, og du kan kjøpe alt pvp gearet for 20g. enchants, repair, potions, gems og mounts er selvfølgelig gratis. Og du starter rett på 70, så du slipper å bruke dyrebar IRL tid på levle. På denne serveren er det også lov til å kjøpe gull, for ekte penger!

Nå får man verken PvP- eller Tier-sett om man så har 100.000G i WoW da. Det er ikke så mye man får av fordeler ved å kjøpe mer gull. Man slipper litt grinding, det er vel egentlig det hele.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå får man verken PvP- eller Tier-sett om man så har 100.000G i WoW da. Det er ikke så mye man får av fordeler ved å kjøpe mer gull. Man slipper litt grinding, det er vel egentlig det hele.

 

Er ikke du den samme som klaget over at man måtte grinde så jævlig mye for å oppnå noe som helst i WoW? :hmm:

Lenke til kommentar
Da har jeg den ultimate løsningen, hva om det lages et par nye servere. Der alle tier settene koster 10G, og du kan kjøpe alt pvp gearet for 20g. enchants, repair, potions, gems og mounts er selvfølgelig gratis. Og du starter rett på 70, så du slipper å bruke dyrebar IRL tid på levle. På denne serveren er det også lov til å kjøpe gull, for ekte penger!

Nå får man verken PvP- eller Tier-sett om man så har 100.000G i WoW da. Det er ikke så mye man får av fordeler ved å kjøpe mer gull. Man slipper litt grinding, det er vel egentlig det hele.

 

men dere whiner så mye for alt må jobbes for, så da kan vi likesågodt gjøre at alt fås uten noe som helst arbeid.

 

 

 

 

 

edit: what is this???????????

Endret av drood
Lenke til kommentar
Da har jeg den ultimate løsningen, hva om det lages et par nye servere. Der alle tier settene koster 10G, og du kan kjøpe alt pvp gearet for 20g. enchants, repair, potions, gems og mounts er selvfølgelig gratis. Og du starter rett på 70, så du slipper å bruke dyrebar IRL tid på levle. På denne serveren er det også lov til å kjøpe gull, for ekte penger!

Nå får man verken PvP- eller Tier-sett om man så har 100.000G i WoW da. Det er ikke så mye man får av fordeler ved å kjøpe mer gull. Man slipper litt grinding, det er vel egentlig det hele.

 

men dere whiner så mye for alt må jobbes for, så da kan vi likesågodt gjøre at alt fås uten noe som helst arbeid.

 

Ja.. i WotLK kan man vel starte på lvl 60 eller 70 eller noe? Når man har fullført Death Night?

Lenke til kommentar
Da har jeg den ultimate løsningen, hva om det lages et par nye servere. Der alle tier settene koster 10G, og du kan kjøpe alt pvp gearet for 20g. enchants, repair, potions, gems og mounts er selvfølgelig gratis. Og du starter rett på 70, så du slipper å bruke dyrebar IRL tid på levle. På denne serveren er det også lov til å kjøpe gull, for ekte penger!

Nå får man verken PvP- eller Tier-sett om man så har 100.000G i WoW da. Det er ikke så mye man får av fordeler ved å kjøpe mer gull. Man slipper litt grinding, det er vel egentlig det hele.

 

men dere whiner så mye for alt må jobbes for, så da kan vi likesågodt gjøre at alt fås uten noe som helst arbeid.

Ja, du synes du vel var lur som fant på det der tenker jeg. Men en mellomting hadde jo ikke vært så dumt?

Lenke til kommentar

gidder helt seriøst ikke dra den diskusjonen lengere for du vet selv at du innerst inne er en sint liten mann som har funnet en mening med livet, frigjøre værden fra de onde gold farmerne. som jeg sa før det du velger og legge merke til er det du suitter igjen med når du logger av. du har tydeligvis valgt og legge merke til gold farmers boter hackere og keyloggers, for all del respekterer valget ditt men hold alt det oppbygde sinnet dit for deg selv er du grei.

Lenke til kommentar
Da har jeg den ultimate løsningen, hva om det lages et par nye servere. Der alle tier settene koster 10G, og du kan kjøpe alt pvp gearet for 20g. enchants, repair, potions, gems og mounts er selvfølgelig gratis. Og du starter rett på 70, så du slipper å bruke dyrebar IRL tid på levle. På denne serveren er det også lov til å kjøpe gull, for ekte penger!

Nå får man verken PvP- eller Tier-sett om man så har 100.000G i WoW da. Det er ikke så mye man får av fordeler ved å kjøpe mer gull. Man slipper litt grinding, det er vel egentlig det hele.

 

men dere whiner så mye for alt må jobbes for, så da kan vi likesågodt gjøre at alt fås uten noe som helst arbeid.

 

Ja.. i WotLK kan man vel starte på lvl 60 eller 70 eller noe? Når man har fullført Death Night?

det er bare på den nye klassen slik jeg forstår det. Siden den er ganske spesiell.

Lenke til kommentar
gidder helt seriøst ikke dra den diskusjonen lengere for du vet selv at du innerst inne er en sint liten mann som har funnet en mening med livet, frigjøre værden fra de onde gold farmerne. som jeg sa før det du velger og legge merke til er det du suitter igjen med når du logger av. du har tydeligvis valgt og legge merke til gold farmers boter hackere og keyloggers, for all del respekterer valget ditt men hold alt det oppbygde sinnet dit for deg selv er du grei.

 

Hvis du ikke er interessert i å diskutere det, hvorfor fortsette å poste? Eller for å snu det rundt, hvis jeg er interessert i å diskutere det hvorfor skal jeg ikke poste om det?

 

Og nei, jeg logger ikke inn for å la meg irritere over alt mulig rart og jeg er ikke sinna. Bare lettere irritert over at enkelte fremdeles lever i den troen at deres lettvinte løsninger ikke påvirker andre.

 

Jeg har opplever stadig å måtte scrolle opp og ned i chat vinduet mitt for å få med de mest trivielle diskusjoner i guildchat eller gjennomføre helt enkle trades på grunn av goldseller spam.

Jeg har opplevd å miste et medlem i guildet fordi han ble hacket (kunne sikkert takke seg selv, men det er ikke poenget)

Jeg har opplevd å måtte konkurrere i flere timer med bots for å få noen skarve motes of fire.

 

Synes heller alle kunne vært like ærlige som Goldfish, dere vil ha det enkelt og driter i alle andre. Det er kanskje lite sjarmerende, men hvertfall ærlig.

Lenke til kommentar
gidder helt seriøst ikke dra den diskusjonen lengere for du vet selv at du innerst inne er en sint liten mann som har funnet en mening med livet, frigjøre værden fra de onde gold farmerne. som jeg sa før det du velger og legge merke til er det du suitter igjen med når du logger av. du har tydeligvis valgt og legge merke til gold farmers boter hackere og keyloggers, for all del respekterer valget ditt men hold alt det oppbygde sinnet dit for deg selv er du grei.

 

vis den var rettet til meg, så bare iriterer jeg meg grønn at folk får takk i enchants, levler professions og kjøper mounts uten å jobbe for det. Alle de tingene er fortjent, ikke en selvfølge.

 

 

edit ffw: wowlol

Endret av drood
Lenke til kommentar
Nei ikke i ditt tilfelle, du har klart hatt uflaks. Men vil tro de fleste som blir hacker blir det gjennom å klikke på linker på forumet. Du klikker f.eks ikke på en post som skal linke til et bilde av en hest om den er postet på mageforumet f.eks

 

Det finnes ikke en PC som kan kjøre WoW og samtidig være beskyttet mot keyloggere og trojanere. Jeg tviler i alle fall sterkt på det..

 

Jeg pleide å tenke slik som du, at alle som fikk kontoene sine hacket hadde vært uforsiktig eller rett og slett ikke hadde peiling. Men dersom du sjekker litt opp i det vil du finne at det er ganske usannsynlig at det finnes en eneste konto som er sikker mot hacking. Selv Blizzard har opplevd å få sine kontoer hacket. Det er ikke kun din egen PC som kan være en risiko..

 

Selv skifter jeg passord hver gang jeg logger ut, slik at selv ikke jeg vet hva passordet mitt er til enhver tid. Dette gjør kontoen ganske sikker, men fortsatt er det ikke umulig at den blir hacket.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Ja, du synes du vel var lur som fant på det der tenker jeg. Men en mellomting hadde jo ikke vært så dumt?

 

WoW er en mellomvei, problemet er at uansett hvor mye eller lite grinding du legger opp til vil det være for mye for noen og for lite for andre. De som syntes det er for mye vil kjøpe seg unna, mens de som syntes det er for lite vil klage og ønske mer. Det eneste som Blizzard kan gjøre for å hindre gullkjøp er å hindre progresjon av karakterene, bare gi alle spillere det beste utstyret når de starter en ny karakter (som vil være nivå 70 med en gang). Dermed blir det ingenting å "jobbe" mot eller bruke gull på. Jeg har testet slikt på privat server og jeg tror de fleste ville ha mistet interessen for spillet rimelig fort.

Lenke til kommentar
Det finnes ikke en PC som kan kjøre WoW og samtidig være beskyttet mot keyloggere og trojanere. Jeg tviler i alle fall sterkt på det..

Vel.. det finnes ikke noe 100% sikkert oppsett, men man kan gjøre det sikkert nok, hvis man vet hva man gjør. Hva "sikkert nok" betyr i praksis blir jo en avvegning mellom hva som er praktisk og hva som er sikkert... må finne en hensiktsmessig løsning.

Lenke til kommentar
WoW er en mellomvei, problemet er at uansett hvor mye eller lite grinding du legger opp til vil det være for mye for noen og for lite for andre. De som syntes det er for mye vil kjøpe seg unna, mens de som syntes det er for lite vil klage og ønske mer. Det eneste som Blizzard kan gjøre for å hindre gullkjøp er å hindre progresjon av karakterene, bare gi alle spillere det beste utstyret når de starter en ny karakter (som vil være nivå 70 med en gang).

Det er jo ikke det eneste. De kunne, f.eks, gjort alt gull BoP. Eller de kunne gått inn i gull-markedet selv. Osv.. Om dette er gode løsninger eller ikke er en annen sak, men Blizzard står ikke uten muligheter til å gjøre ting.

 

Dermed blir det ingenting å "jobbe" mot eller bruke gull på. Jeg har testet slikt på privat server og jeg tror de fleste ville ha mistet interessen for spillet rimelig fort.

Det er jeg derimot helt enig i...

Lenke til kommentar
Dermed blir det ingenting å "jobbe" mot eller bruke gull på. Jeg har testet slikt på privat server og jeg tror de fleste ville ha mistet interessen for spillet rimelig fort.
Det er jeg derimot helt enig i...

På privat server kan man jo bare adde den armor/gems/enchants/rep whatever man vil - trenger ikke gull der :D

Så kan man sette waepon damage / bruke killcomands og soloe (eller 2 man siden jeg aldri fant ut hvordan man kunne entre uten å være i raid) BT på en liten stund, samt summone seg selv (og andre) hit og dit - fint for å se hvordan ting ser ut :D Morsomt å la Onyxia spawne i IF - eller Illidan i Elwyn Forest.. Eller gi seg selv dragebuffs. Men særlig lenge varte ikke moroa før det ble kjedelig.

Lenke til kommentar
"Tiltalte har kjøpt virtuelt gods til en verdi av $400, anskaffet av selger ved ulovlig inntrengelse av andres eiendom. Tiltalte var fullt klar over at gullet var tyvegods."

 

"Tiltalte har kjøpt et PC-utstyr til en verdi av 30 000kr, anskaffet av selger ved ulovlig inntrengelse av andres eiendom. Tiltalte var fullt klar over at utstyret var tyvegods."

 

Forskjellen er INGEN.

 

Om du eier ei hjemmeside så skal straffen være lik om noen hacker og herper den, som om dem herper bilen din som står i hagen?

 

 

 

Penger IRL er jo også en meget virituel verdi. Hverken papir eller stål er verdt så mye som pålydende verdi!

 

Trur du er den første som er enig med meg. I hvert fall den første som tørr innrømme det her.

Lenke til kommentar
Nei ikke i ditt tilfelle, du har klart hatt uflaks. Men vil tro de fleste som blir hacker blir det gjennom å klikke på linker på forumet. Du klikker f.eks ikke på en post som skal linke til et bilde av en hest om den er postet på mageforumet f.eks

 

Det finnes ikke en PC som kan kjøre WoW og samtidig være beskyttet mot keyloggere og trojanere. Jeg tviler i alle fall sterkt på det..

 

Jeg pleide å tenke slik som du, at alle som fikk kontoene sine hacket hadde vært uforsiktig eller rett og slett ikke hadde peiling. Men dersom du sjekker litt opp i det vil du finne at det er ganske usannsynlig at det finnes en eneste konto som er sikker mot hacking. Selv Blizzard har opplevd å få sine kontoer hacket. Det er ikke kun din egen PC som kan være en risiko..

 

Selv skifter jeg passord hver gang jeg logger ut, slik at selv ikke jeg vet hva passordet mitt er til enhver tid. Dette gjør kontoen ganske sikker, men fortsatt er det ikke umulig at den blir hacket.

 

Jeg kjører bare Linux, jeg. Tilnærmet 100% sikkert. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Som sagt så er wow lagt opp til grinding for å tilfredstille flest mulige spillere.

 

Du har casuals som synes det er for mye grinding, kanskje kjøper gull for å henge med.

Du har hardcores som synes det er for lite content, kjører på og gjør instancer, farmer mye gull pga. mye tid til spillet.

 

Gjør man spillet for lett, feks. at hardcores hadde hatt fult med nye epics, flying mount og lvl 70 2 dager etter TBC release, så ville de gått lei. På den andre siden ville casuals vært veldig fornøyde, da de får bra progresjon uten å måtte ta snarveier med gullkjøp.

 

Hadde spillet vært alt for hardcore, feks. for å komme deg videre så må du øve deg 6 timer/dagen i hver instance, uten mulighet for snarveier med gullkjøp, så ville hardcores digget det, mens casuals ville ha hatet det og sluttet å spille mest sannsynelig.

 

Det blizzard har gjort er å lage et spill med content som er mulig å gjennomføre for casuals, men med grinding elementer som "ekstra" timewaste for hardcores. Er fult mulig som sagt i denne tråden å være casual og få godt gear ved raiding, men man trenger gullkjøp for å matche seg med potions/whatevers som hardcores bruker.

 

Blizzard gjør det også genialt ved å gi muligheter etterhvert for casuals for å få 'nesten' like godt gear som hardcores en stund etter at hardcores har fått det. Det er ikke like bra, men en fin snarvei for å holde casuals 'i klypa', ikke føle seg for underlegene hardcores. Hardcores har shiney gear å vise fram, mens casuals ser opp til 'heltene' i håp om å gjøre xxxx skade de også en vakker dag.

 

I steden for å velge en spillegruppe, har blizzard lage et spill som begge kan like. Du kan få både pose og sekk. Mens dere whiner om at casuals får for lett gear, eller at det er for mye grinding i spillet bare for hardcores, så betaler dere begge parter gladelig $$$ til blizzard.

 

Blizzard er og blir det beste selskapet for slikt psykisk spill, bare å bøye seg i støvet. Gullsalg og account hacking er en bieffekt av dette, som trengs for at casuals skal kunne spille slik de vil. Blizzard tjener sine $$$, dere er taperne.

 

Og til dere som tror dere er leetsupertraders i WoW; Prøv EvE Online eller noe annet spill med skikkelig økonomi og marked. Først da kan du finne ut hvor god du virkelig er.

Endret av PinneVed
Lenke til kommentar
Ja, du synes du vel var lur som fant på det der tenker jeg. Men en mellomting hadde jo ikke vært så dumt?

 

WoW er en mellomvei, problemet er at uansett hvor mye eller lite grinding du legger opp til vil det være for mye for noen og for lite for andre. De som syntes det er for mye vil kjøpe seg unna, mens de som syntes det er for lite vil klage og ønske mer. Det eneste som Blizzard kan gjøre for å hindre gullkjøp er å hindre progresjon av karakterene, bare gi alle spillere det beste utstyret når de starter en ny karakter (som vil være nivå 70 med en gang). Dermed blir det ingenting å "jobbe" mot eller bruke gull på. Jeg har testet slikt på privat server og jeg tror de fleste ville ha mistet interessen for spillet rimelig fort.

Vel, jeg skal prøve å kjøre auctioneer og scanne etter items som ligger ute for billig for så å selge dyrt :p Men om jeg klarer 1000g på en dag tviler jeg på... (På serveren jeg spiller er det dessverre ikke helt trygt å overføre via nøytralt AH, det står botter av og til og scanner etter lilla / blå items til under 20s eller noe slikt.)

 

Men det er noe med dette at man skal ha et mål å jobbe mot. F.eks. bedre gear, som gir adgang til nye instanser, eller evt høyere pvp rating. Eller en hvilken som helst annen gulrot i spillet, for WoW er fullt av gulrøtter som henger og dingler rundt om kring. Ved å oppnå et slikt gulrotmål utløses litt "belønningstoff" i hjernen, som lar en spille WoW enda litt til. Man kan kjøpe seg til noen av de mindre gulrøttene men ikke de virkelig store. Men det er veldig greit å ha gull til "driftsutgifter", uten å måtte grinde for mye etter det.

Lenke til kommentar
Som sagt så er wow lagt opp til grinding for å tilfredstille flest mulige spillere.

 

Du har casuals som synes det er for mye grinding, kanskje kjøper gull for å henge med.

Du har hardcores som synes det er for lite content, kjører på og gjør instancer, farmer mye gull pga. mye tid til spillet.

 

Gjør man spillet for lett, feks. at hardcores hadde hatt fult med nye epics, flying mount og lvl 70 2 dager etter TBC release, så ville de gått lei. På den andre siden ville casuals vært veldig fornøyde, da de får bra progresjon uten å måtte ta snarveier med gullkjøp.

 

Hadde spillet vært alt for hardcore, feks. for å komme deg videre så må du øve deg 6 timer/dagen i hver instance, uten mulighet for snarveier med gullkjøp, så ville hardcores digget det, mens casuals ville ha hatet det og sluttet å spille mest sannsynelig.

 

Det blizzard har gjort er å lage et spill med content som er mulig å gjennomføre for casuals, men med grinding elementer som "ekstra" timewaste for hardcores. Er fult mulig som sagt i denne tråden å være casual og få godt gear ved raiding, men man trenger gullkjøp for å matche seg med potions/whatevers som hardcores bruker.

 

Blizzard gjør det også genialt ved å gi muligheter etterhvert for casuals for å få 'nesten' like godt gear som hardcores en stund etter at hardcores har fått det. Det er ikke like bra, men en fin snarvei for å holde casuals 'i klypa', ikke føle seg for underlegene hardcores. Hardcores har shiney gear å vise fram, mens casuals ser opp til 'heltene' i håp om å gjøre xxxx skade de også en vakker dag.

 

I steden for å velge en spillegruppe, har blizzard lage et spill som begge kan like. Du kan få både pose og sekk. Mens dere whiner om at casuals får for lett gear, eller at det er for mye grinding i spillet bare for hardcores, så betaler dere begge parter gladelig $$$ til blizzard.

 

Blizzard er og blir det beste selskapet for slikt psykisk spill, bare å bøye seg i støvet. Gullsalg og account hacking er en bieffekt av dette, som trengs for at casuals skal kunne spille slik de vil. Blizzard tjener sine $$$, dere er taperne.

 

Og til dere som tror dere er leetsupertraders i WoW; Prøv EvE Online eller noe annet spill med skikkelig økonomi og marked. Først da kan du finne ut hvor god du virkelig er.

 

Meget godt skrevet :thumbup:

Det er nøyaktig slik det fungerer.

 

Edit: Jeg er selv en (veeldig) casual spiller, har brukt 2 år på og komme til lvl 62. :wee:

Som dere da skjønner spiller jeg sjeldent, hater alt som har med grinding og levling å gjøre. Så når jeg dinget 60 gjorde jeg mitt første gullkjøp. Ikke søren om jeg har tid eller tålmodighet til å grinde 6-700G for et mount, da hadde jeg heller sluttet og spille.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...