Gå til innhold

Sim city fungerer klikker på en helt ny marskin

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Sim City Samfunn fryser hos meg av og til.. Jeg skjønner ikke hva problemet kan være..

Jeg har lastet ned den nyeste oppdateringen og har en splitter ny pc som tar alle kravene til spillet

Får opp noe error greier.. Skal få tatt SS av det neste gang..

Noen som veit hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette?

EDIT: Skjønte ikke hva du mente, men hvis du mente bilde så har det kommet nå

159527.jpeg

Endret av eminem1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. :)

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Skrevet (endret)

Ingen vits i å opprette flere poster om det samme.

Men uansett, har du prøvd det vanlige? Å starte det som administrator, i kompatibilitetsmodus osv.

Endret av GW
Skrevet
Hei

Sim City Samfunn fryser hos meg av og til.. Jeg skjønner ikke hva problemet kan være..

Jeg har lastet ned den nyeste oppdateringen og har en splitter ny pc som tar alle kravene til spillet

Får opp noe error greier.. Skal få tatt SS av det neste gang..

Noen som veit hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette?

EDIT: Skjønte ikke hva du mente, men hvis du mente bilde så har det kommet nå

159527.jpeg

Er mange spill som ikke virker på Vista, har hatt problemer med mange nye spill også. Så jeg har gått tilbake til XP, men hvis du søker etter problemet på google så finner du sikkert noe. Eller prøv å innstallere på nytt?

Skrevet
Ingen vits i å opprette flere poster om det samme.

Men uansett, har du prøvd det vanlige? Å starte det som administrator, i kompatibilitetsmodus osv.

Å starte det som admin, må jeg logge inn på admin brukeren da?

Har ikke prøvd det kompatilitetmodus.. Hva er det?

Skrevet (endret)

Høyreklikk på .exe-fila til spillet og velg "Run as administrator". :)

For å sette kompatabilitetsmodus må du lage en snarvei ved å høyreklikke på exe-fila og velge "Create shortcut". Deretter høyreklikker du på snarveien og velger "Properties", og under "Compatability" finner du en nedtrekksmeny hvor du kan velge hvilket operativsystem Vista skal lure spillet til å tro du har.

Endret av Skagen
Skrevet (endret)
Høyreklikk på .exe-fila til spillet og velg "Run as administrator". :)

For å sette kompatabilitetsmodus må du lage en snarvei ved å høyreklikke på exe-fila og velge "Create shortcut". Deretter høyreklikker du på snarveien og velger "Properties", og under "Compatability" finner du en nedtrekksmeny hvor du kan velge hvilket operativsystem Vista skal lure spillet til å tro du har.

En gang jeg prøvde dette så måtte jeg sende dataen på reprasjon tror jeg...

Dette er ikke skadelig?

EDIT: hva burdte jeg ta? XP?

Endret av eminem1
Skrevet (endret)

I teorien: Nei.

Jeg har benyttet kompatabilitetsmodus i XP i mange år, samt Vista de siste månene, uten problemer. Når det gjelder å kjøre ting som admin i Vista er dette bare en sikkerhetsfunksjon for å sette restriksjoner på hva programmer kan gjøre på PCen din, f.eks om programmene skal ha tilgang til å tukle med systemfiler, osv. Når man kjører et program som admin kan programmet potensielt gjøre mer ugang. Men Sim City er ikke et virus og vil høyst sannsynligvis ikke gjøre noe ugang på PCen din.

Endret av Skagen
Skrevet
I teorien: Nei.

Jeg har benyttet kompatabilitetsmodus i XP i mange år, samt Vista de siste månene, uten problemer. Når det gjelder å kjøre ting som admin i Vista er dette bare en sikkerhetsfunksjon for å sette restriksjoner på hva programmer kan gjøre på PCen din, f.eks om programmene skal ha tilgang til å tukle med systemfiler, osv. Når man kjører et program som admin kan programmet potensielt gjøre mer ugang. Men Sim City er ikke et virus og vil høyst sannsynligvis ikke gjøre noe ugang på PCen din.

Det er fint, men hvilkent modus burdte jeg ta? XP?

Skrevet (endret)
Ja, prøv først XP SP2. Om ikke det fungerer kan du teste Windows 2000 og eventuelt 98/ME, selv om jeg har liten tro på 98/ME. :)

Da skal jeg prøve det.. Sier ifra om det funker eller ikke

Edit: etter jeg har satt i gang denne modusen skal jeg bare dobbel klikke på snarveien som starter spillet?

Endret av eminem1
Skrevet

dessverre funket ikke dette

Fikk spilt litt mer på XP kanskje..

Prøvde fra 2000 og opp

Prøvde ikke de dårligste.. Noe annet jeg kan prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...