Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Date" og flørting med dama til en kompis.


Gjest Guest_Usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Usikker_*

Ok, jeg føler at jeg har et lite problem som jeg ikke vet hvordan jeg skal takle her..

 

Hele den greia her startet vel for halvannet år siden, da vi begynte å styre med russebuss. Vi var vel omtrent halvparten fra skolen, som var mine venner, samt halvparten fra en annen skole. Blant disse var det selvfølgelig også en dødsdeilig jente, noe som det alltid er.

Jeg tenkte selvfølgelig at hun var "out of my league", men det viste seg etter hvert at hun virket småinteressert. Vi holdt litt på gjennom russetiden, og beholdt god kontakt etter.

 

Alle mine kompiser visste om det her, og de visste at jeg hadde et godt øye til henne. Da kom det som et sjokk at en av kompisene mine plutselig ble sammen denne dama rett over sommeren. Jeg hadde vært borte nesten hele sommeren, så vi hadde jo ikke hatt så god kontakt da. (Det var jo også en annen grunn, tydeligvis..:))

 

Denne kompisen er EGENTLIG ikke noen kompis av meg, sånn i utgangspunktet. Han gikk i klassen til bestekameraten min på videregående, og er følgelig med i samme gjeng som meg. Han var riktignok ikke på samme buss som oss i russetiden, men vi hang en god del sammen da også. Jeg liker egentlig ikke denne karen fryktelig godt, men jeg anser han allikevel som en venn.

 

Jeg var i utlandet fra september til desember, uten så fryktelig mye kontakt med noen hjemme. Men forrige helg var vi ute alle sammen, og da var selvfølgelig denne dama med. Vi begynte å flørte på samme måte som før de ble sammen, men det skjedde ikke noe mer. Etter dette har vi holdt kontakt både på SMS og telefon, og fortsatt å flørte.

 

Jeg vet at dette er feil, men jeg klarer allikevel ikke å la være. Forrige dagen kom helgeplanene opp, og vi var begge lei av "grisefylla" på byen for en stund, så hun inviterte meg ut for å dele en flaske vin på et rolig sted.

 

Jeg føler at dette er galt, samtidig som jeg har fryktelig lyst. Hadde ikke typen hennes vært så god kompis med bestekameraten min hadde jeg gitt faen, men jeg er redd for at det skal skape splittelser i vennegjengen... Jeg vet også at jeg bare kan gå, og passe på at det ikke skjer noe, men jeg er redd for at jeg ikke klarer å holde igjen hvis hun tar iniativ til noe. (Ja, hvis hun gjør det, så er hun en utro bitch som jeg egentlig burde kaste, men jeg klarer ikke å se henne på den måten..)

 

Så kjære medforumbrukere.. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen lett sak det her nei..

 

Det er ingen lur sak å begynne å "date" dama til en i vennekretsen, det kan skape problemer for deg. Jeg synes du bør ligge unna.. tar du dama fra han kan det ende i værstefall vold.

 

Tenk på alle di andre damene som er ute å kakkler ;)

Endret av chny
Lenke til kommentar
du kan bli med, så får du en litt meir peikepinn med kva ho vil med ting, så visst du føler ho vil ha deg, så kan du jo prate med ho om det at du kan ikkje gjere meir før ho har gjort det slutt med han

 

 

Jeg synes dette forslaget var veldig bra. Dette viser at du har integritet og ikke vil være med på noe utroskap, samtidig som du sier at du kan vente på henne til hun får gjort det slutt.

Så kan du jo også nevne det for bestekompisen din at du har disse tankene og spørre han litt om hva han mener her. Viss han er bestekompisen din så går jo han selvfølgelig ikke å sladrer til han andre. For gjør han det så er det vel bare å stikke av med dama og finne seg en ny bestekompis, hehe. Var kanskje litt drastisk det da :p

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

For det første, takk for svar. :)

 

Jeg har nå bestemt meg for å dra ut med henne i morgen, men prøve mitt ytterste for at ingenting skal skje. Dersom det kommer fram at hun vil noe mer vil hun få beskjed om at det ikke er aktuelt så lenge huner sammen han karen.

 

Problemet er jo ikke først og fremst det at jeg er redd for at hun skal være utro med meg, men dersom hun gjør det slutt og vi blir sammen kommer det jo til å bli litt bråk. Ikke bare blir kompisen min dumpa av dama, men det er en i hans egen omgangskrets som "tar over". Det kan jo fort skape litt furore.

 

Jeg er litt usikker på hva bestekompisen min vil syntes om dette, da han ikke er noen stor fan av denne dama i utgangspunktet. Det er det faktisk ganske mange som ikke er, da noen har snakket mye dritt, og hun har blitt fremstilt som bitchy. Det har vel hendt at hun har tatt litt kontroll i noen situasjoner, men hun har aldri gjort meg noe galt. Jeg er ikke den som dømmer, og hun er en som en engel mot meg og andre som fortjener det.

Lenke til kommentar

Du har altså bestemt deg for og gå ut med henne, det er nok lurt og få snakket med henne om hva som skjer få klarhet i ting, men det er fryktelig vanskelig og si det ikke skal skje noe. Hvem vet hvordan det utarter seg utover kvelden, fort blir det en flaske vin og bekymringene glir til side.

 

Vel nå skal jeg ikke dømme deg for å ikke kunne si stopp, men jeg vet bare med meg selv at det kan være vanskelig. Har på en måte vært i samme situasjon som deg.

 

Når jeg leser dette tenker jeg også over typen til denne jenta sin situasjon, hvordan han hadde reagert. Hadde jeg vært han og fått vite dere hadde vært på date så hadde jeg blitt mistenksom og forbannet. Nå vet jo ikke jeg om hun prata om deg til han heller, men ut ifra at dere har hatt en god tone og kjemi før så ville jeg ant ugler i mosen.

 

Uansett synes jeg du bør gå forsiktig fram her dette kan gå fra å være en rolig sjø til full storm.

 

Når det gjelder det med bestekompisen så hadde jeg snakket med han etter daten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...