Gå til innhold

Rart problem på web-sider, alt blir tregt.

J@9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fikk et merkelig problem på en bærbar pc her. (Network/Asus M3000N, 1.4GHz pentium mobile, 0.99GB Ram, Windows xp pro sp2)

Problemet var at når jeg kom inn på ei side som bruker litt flash reklame (f.eks HW.no), eller evt youtube filmer, så ble avspillingen hakkete, og IE kunne ofte henge seg 20-30 sek til flere minutter.

Og Windows brukte også ekstremt lang tid på å starte (tok ikke tida, men kjeda meg og telte hvor mange ganger den blåe streken fløy forbi, det var ca 60-70 ganger!!)

Tok derfor å la inn windows på nytt, allerede på første eller andre restart av windows så begynte den å bli tregere igjen (da var kun drivere og noe oppdateringer til windows lagt inn, og den hadde ikke vært på nett)

Driverne lastet jeg ned ifra asus sine sider på en annen pc, og jeg la inn nesten alt, eneste jeg ikke la inn var noe slags pc-probe og power management programmer)

Når jeg fikk inn antivirus på den så koblet jeg den til nettet og kjørte windows off-line updater, siden jeg hadde dette liggende på en annen pc, og til slutt la jeg inn resten av oppdateringene ifra microsoft update, både valgfrie og kritiske.

Har også lagt inn adobe flash player, shockwave player og java.

Den har blitt bedre på sider som bruker en del flash, så den henger seg ikke like lett, men youtube filmer sliter den med.. (har ikke testet dvd, eller avi filmer ifra nettverket)

Først begynner bilde og henge seg opp, så begynner lyden og hakke litt.

Noen forslag til hva jeg bør prøve? evt noen drivere jeg bør prøve å legge inn på nytt?

Vurderer om jeg skal kjøre en disk test på den, men det er ikke så lenge siden jeg gjorde det sist (tenker ikke på noe chek disk i windows, men noe ifra ultimate boot cd).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom plustelig på noe her..

Enkelte ganger når jeg har kommet inn i windows så har dvd-brenneren min blitt funnet som ny maskinvare, men med et nytt navn, husker ikke helt hva det var, men det kom noen rare tegn midt i navnet og modell nr.

PC-en har også hengt seg et par ganger i bios pga dvd-brenneren.

Så jeg testa å koble den fra nå, og gjett hva!! PC-en spiller youtube filmer uten noe form for hakking, windows startet også noe raskere opp.

Så det er nok dvd-brenneren min som er problemet (dette er en brenner jeg kjøpte for 2-3 år siden, og den har vært innom 4-5 PC-er minst.)

Så nå skal jeg prøve å sette innat orginal brenneren til PC-en, bare jeg finner den igjen :p

Dette er bare et dvd-rom/cd-brenner, men det er bedre enn ikke noe drev :p

Skrevet

Nå skjønner jeg minimalt her..

Det hjalp ei lita stund å bytte til cd-brennern, men så begynte samme tullet igjen, + bios feilmelding.

Har også demontert netsen hele PC-en og prøvd å bytte flexi kablen mellom optisk enhet og hovedkort.

Dette var litt av en jobb (hater egentlig å skru på laptoper :p )

Da ble den bedre igjen, men så skulle jeg prøve ei avi fil ifra nettverket..

Dette hakket som bare f***, så jeg avlsutta programmet (media player classic), dro ut dvd-brenneren og starta programmet igjen, da gikk avspillingen glatt!

Er det noen som har noe forslag her? eller er rett og slett halve ide-kontrolleren på hovedkortet defekt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...