Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Programtilegg for raskere internettsurfing ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Har et spørsmål som jeg håpet å få svar på.

Finnes det et programtilleg til Firefox , Opera , IE7 eller et software som får antall mengde med som feks bilder og flash animerte til å krympe som feks Start.no sin Turbo tillegg til Modem/ISDN men denne fungerer kun ved oppringt.

Saken er at jeg bruker i blandt mobilen med EDGE 236kbits som kan gå nokså tregt og hastigheten ligger på rundt 100-140.

 

Noen som har svar på spørsmålet mitt ?

 

Om denne er feilplassert og heller skulle ligget blandt programvare om moderator kunne flyttet på dette :)

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes sikkert slik software, men jeg har litt begrenset erfaring med slike programmer selv.

 

Men her er en idè:

 

Bruk firefox med den mest kjennte ad-blockeren (hvis navn jeg ikke husker akkurat nå). Da blir du kvitt all uønsket flash og det meste annen reklamedrit som du ikek vil drive å laste ned på hele tiden.

 

I tillegg, om du vil ha enda mer kontroll, så gå inn i options på nettleseren og still den inn slik at den ikke laster ned bilder. Du kan fremdeles overstyre hvilke bilder du vil den skal vise ved å høyreklikke på der bildet skal være og velge "show image" eller noe i den duren - husker ikek helt ordlyden på hva menyvalget sier.

 

Da skal du på de fleste sider bare få opp ren tekst og struktur, altså nesten inden data å laste ned, men fremdeles ofte brukbart til enkle oppgaver når du kjenner siden godt likevel.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...