Gå til innhold

Trødløst nettverk PS3 og D-Link DIR-655


Diceman_

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å få koblet opp til trådløst nettverk til D-Link DIR-655. Noen som har noen tips på hva jeg kan prøve?

 

Jeg har googlet det litt, og har prøvd noen forslag, som å passe på at UPnP står på, sette på at kun 802.11g skal benyttes. Har prøvd automatisk Scan uten å finne routeren, og har også prøvd å legge inn SSID manuelt. Har prøvd med både ukryptert og WPA kryptert nettverk, uten å få koblet til.

 

Det fungerte ypperlig tidligere på en annen trådløs router jeg hadde, men dette tok kvelden. Kobler vanligvis med nettverkskabel og dette gjelder kun for en begrenset periode, men irriterer meg litt over at jeg ikke får det til å funke!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har samme ruter, skaffa meg den i dag. Ble kobla raskt opp.

Men har du lagt til MAC-adressa til PS3'en?

 

Skal vel ikke trenge det så lenge han ikke har satt på MAC-filter? (Noe som ikke er default)

 

Diceman: Broadcaster routeren SSID? Har du deaktivert DHCP eller noe i den dur? Har du fått koblet noen PCer opp mot samme routeren?

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar
Har samme ruter, skaffa meg den i dag. Ble kobla raskt opp.

Men har du lagt til MAC-adressa til PS3'en?

 

Skal vel ikke trenge det så lenge han ikke har satt på MAC-filter? (Noe som ikke er default)

 

Diceman: Broadcaster routeren SSID? Har du deaktivert DHCP eller noe i den dur? Har du fått koblet noen PCer opp mot samme routeren?

 

nei, det er sant

Lenke til kommentar

Takk for forslag :)

 

Ja - har oppdatert til siste firmware på router til 1.11EU

Ja - MAC filter er ikke på.

Ja - SSID skal være synlig (Visibility Status = Visible)

 

og Ja - routeren er i samme rom og burde ikke bli blokkert/være for langt unna.

 

Får fortsatt ikke koblet til / sett Routeren fra PS3'en. Men jeg får sett og koblet meg opp til den fra en bærbar PC uten problemer... (har ikke fått prøvd det nå i kveld).

 

 

Men men - det er ikke noe krise for min del. Skal legge inn en post om jeg får løst problemet i tilfelle andre har samme problem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har gått over til kablet nettverk, så har ikke lengre noe stort behov for trådløst nettverk til PS3'en (helt til nerden i meg får trang til å prøve litt igjen)

 

Prøvde aldri å skrive inn MAC adressen til PS3'en. Leste et par andre steder at dette ikke skulle være nødvendig, men det er jo et forsøk for de som fortsatt har samme problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...