Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Konfigurerer oppdateringer 3/3" = Avslutter


Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg har en bærbar acer med vista som er ny som jeg fikk i august.

Her om dagen skulle jeg skru på pcen min og den startet som vanlig men så kom denne meldingen opp " Konfigurerer oppdateringer 1/3 0 % Ikke slå av datamaskinen"

Også plutslig kom det "Avslutter" og dataen skrudde seg av også skrudde den seg på igjen og det samme skjer igjen ; "Konfigurerer oppdateringer 3/3 0% Ikke slå av datamaskinen" så kommer det " avlustter" og den skrur seg av.. Etter at det har skjedd noen ganger skrur jeg av dataen selv, så på igjen og da fikk jeg opp at den ikke hadde blitt skrudd av ordenltig osv og om jeg ville bruke Oppstartsverktøyet eller noe i den duren og da trykka jeg ja. så søkte den etter feil og den endelige beskjeden var at feilen ikke kunne rettes automatisk".

Så tok jeg med meg dataen til it-avdelingen på skolen for høre om de kunne hjelpe meg men de anbefalte meg bare å formatere pcen. Men jeg vil ikke formatere den pga dokumenter og skolearbeid som er inne på den. Hva skal jeg gjøre ?

de på itavdelingen spurte meg om jeg hadde limewire og det har jeg jo så kanskje det er problemet ? de sa at limewire er full av virus, men jeg har brukt northon, AVG og ad aware på pcen for å gjennomsøke pcen for virus og ingen av de fant noe fordi jeg klarte å trykke på en viruslink via msn. En bekjent av meg fortalte at det kanskje kunne ha noe med kameraet mitt å gjøre også. For han hadde visst plugga inn digitalkameraet sitt i pcen sin med vista, og etter det hadde vista blitt ødelagt.

 

Håper på svar /hjelp !

Endret av haltin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler sterkt på at et kamera eller limewire gjør slikt. men limewire anbefales ikke da :p

er nok en oppdatering sin feil.

 

boot opp med vista cd-en og velg reparer. da kan du velge reparer oppstart eller gjenoppret windows fra tidligere tidspungt som virket :p

 

når du kommer inn i windows igjen. slå av automatisk oppdatering og så på igjen etter en liten stund. kan være den korupte oppdateringen ligger klar til installering igjen og den blir slettet med at du slår automatiske oppdateringen av :)

Endret av qpeg
Lenke til kommentar
tviler sterkt på at et kamera eller limewire gjør slikt. men limewire anbefales ikke da :p

er nok en oppdatering sin feil.

 

boot opp med vista cd-en og velg reparer. da kan du velge reparer oppstart eller gjenoppret windows fra tidligere tidspungt som virket :p

 

når du kommer inn i windows igjen. slå av automatisk oppdatering og så på igjen etter en liten stund. kan være den korupte oppdateringen ligger klar til installering igjen og den blir slettet med at du slår automatiske oppdateringen av :)

 

Tusen takk :) da skal jeg prøve det.. må bare vente til jeg kommer hjem for å hente denna vista-cden da =P

 

Men hvis jeg velger sånn reparer osv så mister jeg ikke alle tingene mine som ligger på pcen?

Lenke til kommentar

prøvde forresten å trykke f8 et par ganger og da får man opp en meny hvor man kan velge å reparere pcen og/eller restore den.. men da fikk jeg opp denne beskjeden :

 

 

" System restore did not complete successfully.

 

Details : System restore failed due to an unspecified error. Transaction support within the specified file system resource manager is not startet or was shut down due to an error. (0X80071A91) "

 

 

Hjelp ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...