Gå til innhold

Spørsmål rundt oppsett av Local/Group Policies


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal sette opp et antall pcer. Disse skal ha to brukerkontoer, en (1) administratorkonto og en (1) vanlig brukerkonto. Dette er på XP Pro. Jeg kan ikke bruke AD.

 

Den vanlige brukerkontoen har selvfølgelig begrensede rettigheter, men jeg trenger å knipe ytterligere inn på disse, spesielt sperre muligheten for å endre innstillingene i Internet Explorer, noe jeg tenkte å gjøre via policies. Men samtidig skal administratorkontoen fortsatt ha full tilgang, dvs. ytterligere endringer skal kun påvirke brukerkontoen.

 

Spørsmålet mitt er hvordan gjør jeg dette? Jeg ville trodd det ville være en egen policy for hver brukergruppe og at jeg da kunne endret denne, men jeg finner bare konfigurasjon for "Computers" og "Users". Jeg har sett litt rundt på nettet, og har funnet denne som får meg til å se litt mørkt på ting. Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...