Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips mot kraftig nese/øyeforkjølelse? Halp!


Bytex

Anbefalte innlegg

Holder på å bli gal her. Er forkjøla men bare i nesa/øynene. Nesa renner konstant, og ofte får jeg kjempevondt langt inni nesa, og da spruter det tårer fra venstre øyet så jeg må tørke vekk med papir. Dette har gjort at venstre øye er helt hovent og rødt rundt.

 

Stort sett må jeg nyse flere ganger på rad etter at denne smerten har gitt seg. Det går over på bare få sekunder, men da er det bare å finne frem papiret. Har sikkert snytt ut 10 liter nå, det har helt vannkonsistens. Hvor kommer all denne guffa fra? Og hva skal den være godt for? Kan nesten ikke spille eller jobbe med PC-en pga øynene renner hele tida.

Jeg har prøvd å smøre mentholatum under nesa, men det er nesten ingen vits fordi jeg må snyte meg eller tørke hele tiden så det går bort igjen.

 

Har folket gode tips hva jeg kan bruke eller gjøre for å få det litt bedre mens dette varer?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen hvitløksmann jeg...hjelper vel lite å gå til legen annet enn å få et klapp på skuldern og "hold deg iro i noen dager, du, betal 250kr i kassa på veien ut".

 

Fant en grei måte å øke livskvaliteten litt på, tok en sånn mikrofiberklut (ren seff) og dynka den i vann. Så bare trykker jeg den våte kluten rundt i ansiktet. Det hjalp faktisk utrolig mye å få kjølt ned trynet innimellom.

Inatt fikk jeg vondt i halsen i tillegg...great.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...