Gå til innhold

Retur av varer fra Amentio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lattelig kundeservice..

 

De begynner det hele med å feilinformerer meg angående registeringen av en retursak.

Går så 3 dager før jeg oppdager dette.. Nå venter jeg fortsatt på en tilbakemelding etter å ha mottatt følgende beskjed:

 

"Hei

 

Har tatt kontakt med vår distributør i denne saken, kommer med en tilbakemelding så snart instrukser for retur foreligger

 

Mvh

Amentio AS"

 

Gått ett døgn nå.... Hvor vanskelig kan det bli ?!

Prøver å presiere at jeg er a v h e n g i g av en harddisk, men møter bare en svett trønder i andre enden.

 

Amentio, billig.... men helt forkastelig på service!!

Lenke til kommentar

Leser du litt mer på forumet her finner du dessverre ut akkurat det samme som du her erfarer. Hele selvskapet virker som det er noen få personer som sitter i et kontorlandskap. Billig og varene får du, men... den dagen du skal sende noe i retur... Noe må man skjære ned på når man er såpass billig. Lykke til, det ordner seg nok til slutt hvis du pusher på men litt tid vil det nok ta.

Lenke til kommentar

Har søkt om retur der flere ganger, og bestandig fått det. Har aldri returnert noen av varene alikevel. Ting tar vel litt lengere fordi de bare bestiller varene hos noen andre og så må de søke retur hos de. Kanskje man kan ta det direkte opp med de som sendte varen? Uansett så er vel det prisen man (ikke) betaler for å få det billig

Lenke til kommentar
Jeg returnerte en skjerm på 14-dagers-angrerett. Ikke noe problem (bortsett fra at de brukte lang tid på å svare på mail, så jeg ringte isteden) Pengene var tilbake på konto under 1 uke senere.

 

Hei. Må bare spørre siden jeg fikk et defekt Samsung kamera. Fant ut at det ikke fokuserer i det hele tatt. Alle bilder blir blurete. Så nå vil jeg sende i retur. Men når du brukte angreretten, hvordan gikk du frem? Måtte du søke om retur først via nettsiden deres? Det har jeg gjort, men ikke noe respons enda. Eller bare printet du ut angrerettsskjema og sendte i retur? Hvilke adresse skal så returen sendes til?

Lenke til kommentar
Jeg returnerte en skjerm på 14-dagers-angrerett. Ikke noe problem (bortsett fra at de brukte lang tid på å svare på mail, så jeg ringte isteden) Pengene var tilbake på konto under 1 uke senere.

 

Hei. Må bare spørre siden jeg fikk et defekt Samsung kamera. Fant ut at det ikke fokuserer i det hele tatt. Alle bilder blir blurete. Så nå vil jeg sende i retur. Men når du brukte angreretten, hvordan gikk du frem? Måtte du søke om retur først via nettsiden deres? Det har jeg gjort, men ikke noe respons enda. Eller bare printet du ut angrerettsskjema og sendte i retur? Hvilke adresse skal så returen sendes til?

 

Jeg logget på nettsiden deres - trykket på ordre - og så retur. Deretter skal jo henvendelsen behandles av dem og de skal gi deg et RMA-nummer (noe som vistnok sørger for at saksbehandlingen ders går fortere) Jeg ventet 3 dager men fikk ikke noe retur nr, og siden jeg var redd for at 14-dagers fristen skulle gå ut, ringte jeg dem og de ga meg et RMA nummer + returadresse på direkten. Sendte den tilbake med posten og alt var i orden en uke senere. Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg returnerte en skjerm på 14-dagers-angrerett. Ikke noe problem (bortsett fra at de brukte lang tid på å svare på mail, så jeg ringte isteden) Pengene var tilbake på konto under 1 uke senere.

 

Hei. Må bare spørre siden jeg fikk et defekt Samsung kamera. Fant ut at det ikke fokuserer i det hele tatt. Alle bilder blir blurete. Så nå vil jeg sende i retur. Men når du brukte angreretten, hvordan gikk du frem? Måtte du søke om retur først via nettsiden deres? Det har jeg gjort, men ikke noe respons enda. Eller bare printet du ut angrerettsskjema og sendte i retur? Hvilke adresse skal så returen sendes til?

 

Jeg logget på nettsiden deres - trykket på ordre - og så retur. Deretter skal jo henvendelsen behandles av dem og de skal gi deg et RMA-nummer (noe som vistnok sørger for at saksbehandlingen ders går fortere) Jeg ventet 3 dager men fikk ikke noe retur nr, og siden jeg var redd for at 14-dagers fristen skulle gå ut, ringte jeg dem og de ga meg et RMA nummer + returadresse på direkten. Sendte den tilbake med posten og alt var i orden en uke senere. Lykke til.

 

Takk for det. Jeg trykket på ordren og valgte retur i dag. I ettermiddag fikk jeg allerede rma-nr og hvor jeg skulle sende. Vedla angrettskjemaet og kontonr og sendte avgårde. Gikk raskere enn jeg hadde håpet, og det var jo flott! Så da er det bare å vente på pengene :-)

Lenke til kommentar

Måtte selv krangle meg fram til et svar her. Jeg registrerte en sak men gadd ikke vente mer enn 3 dager på et RMS nummer, ettersom jeg fikk svar på min retursak at jeg måtte vente på instruks på hvordan en retur skulle skje.

 

Ringte de så å informerte de om hvor elendig kundeservice de drev med, de svarte så med å bli frekke og lite serviceminded.

 

Jeg ga meg og ikke å forlanget å prate med sjefen, noe jeg fikk. Han var heller ikke så veldig behjelpelig, men han fant 'plutselig' RMA nummeret de ventet på i inboxen sin etter mye styr..

 

Fikk så beskjed om å sende varen til en bestemt adresse like ved Ryen i Oslo. Noe returlapp eller svar på om hvem som skulle betale for frakten fikk jeg heller ikke.

 

Sendte de nok en mail og spurte hvem som skulle betale for dette, og har fortsatt ikke fått noe svar.. gått 4 dager nå.

 

Syntes hardware.no burde lage en liten post om dette jeg, skape litt oppstyr. For denne kundeservice begynner å minne meg om NextGentel...

Endret av 029kid
Lenke til kommentar

ang returfrakten får en beskjed om å nevne det på neste bestilling fra dem......

 

Hvordan det skal gjøres når summen trekkes automatisk fra visa er noe annet.

 

inget svar på om de kunne sette inn summen på konto.

 

Når en ikke får tilbakebetalt 125kr ved rma, må en ta med det i faktoren om de er billigst

Lenke til kommentar

Brodern hadde et P190 kabinett hvor maskinen ville ikke starte med de Antec strømforsyningene som fulgte med kabinettet. Etter litt fram og tilbake med Antec og Abit (hovedkort) kundeservice sendte vi en mail til Amentio. En uke etter fikk vi epost fra Amentio med beskjed om å sende de til et annet firma for service. Frakt betalte vi selv og Amentio hadde ikke svart på hvem som skulle betale for reperasjon/service. Å sende en ny epost som kunne ta en uke å få svar på ble ikke aktuelt når RMA nummeret ikke var gyldig i mer enn 10 dager.

 

Så går det et 2-3 uker uten av vi hører noen ting fra verken Amentio eller de som skulle se på strømforsyningene. Men så kommer strømforyningene tilbake uten noen regning eller beskjed av noe slag. Nå fungerer maskinen fint så det var tydligvis noe feil, men vi fikk ikke vite hva det var eller hva som ble gjort.

 

For oss gikk det greit å returne defekt vare, men det er ikke enkelt når Amentio bruker lang tid på å svare på epost.

Lenke til kommentar

Jeg tror du enten har alt for dårlig rålmodihet eller ddu har vært uheldig.

 

Jeg kjøpte meg et kabinet hos Amentio, 2-3 måneder knakk den ene front viften på et mystisk vis. Så jeg sendte mail til amentio, så fikk jeg et RMA-nummer. Sende så inn kabinettet (jeg betalte frakt), etter ett par uker så sende jeg mail til dem igjen, får å se om de var ferdig med kabinettet. Fikk så mail dagen etter på om at de skulle sjekke hvordan det stod til med kabinette. Så litt senere på dagne fikk jeg meil om at kabinettet var send ut til meg. Og jeg fant ut at jeg hadde fått et helt nytt kabinett :p

Lenke til kommentar
Jeg tror du enten har alt for dårlig rålmodihet eller ddu har vært uheldig.

 

Jeg kjøpte meg et kabinet hos Amentio, 2-3 måneder knakk den ene front viften på et mystisk vis. Så jeg sendte mail til amentio, så fikk jeg et RMA-nummer. Sende så inn kabinettet (jeg betalte frakt), etter ett par uker så sende jeg mail til dem igjen, får å se om de var ferdig med kabinettet. Fikk så mail dagen etter på om at de skulle sjekke hvordan det stod til med kabinette. Så litt senere på dagne fikk jeg meil om at kabinettet var send ut til meg. Og jeg fant ut at jeg hadde fått et helt nytt kabinett :p

 

Men fikk du refundert fraktutgiftene slik du har krav på? Det er vel det som er spørsmålet her!

Lenke til kommentar
Jeg tror du enten har alt for dårlig rålmodihet eller ddu har vært uheldig.

 

Jeg kjøpte meg et kabinet hos Amentio, 2-3 måneder knakk den ene front viften på et mystisk vis. Så jeg sendte mail til amentio, så fikk jeg et RMA-nummer. Sende så inn kabinettet (jeg betalte frakt), etter ett par uker så sende jeg mail til dem igjen, får å se om de var ferdig med kabinettet. Fikk så mail dagen etter på om at de skulle sjekke hvordan det stod til med kabinette. Så litt senere på dagne fikk jeg meil om at kabinettet var send ut til meg. Og jeg fant ut at jeg hadde fått et helt nytt kabinett :p

 

Men fikk du refundert fraktutgiftene slik du har krav på? Det er vel det som er spørsmålet her!

 

Nope, men betalte ingen ting får reperasjon, eller helt nytt kabinett.

Lenke til kommentar
Jeg tror du enten har alt for dårlig rålmodihet eller ddu har vært uheldig.

 

Jeg kjøpte meg et kabinet hos Amentio, 2-3 måneder knakk den ene front viften på et mystisk vis. Så jeg sendte mail til amentio, så fikk jeg et RMA-nummer. Sende så inn kabinettet (jeg betalte frakt), etter ett par uker så sende jeg mail til dem igjen, får å se om de var ferdig med kabinettet. Fikk så mail dagen etter på om at de skulle sjekke hvordan det stod til med kabinette. Så litt senere på dagne fikk jeg meil om at kabinettet var send ut til meg. Og jeg fant ut at jeg hadde fått et helt nytt kabinett :p

 

Men fikk du refundert fraktutgiftene slik du har krav på? Det er vel det som er spørsmålet her!

 

Nope, men betalte ingen ting får reperasjon, eller helt nytt kabinett.

 

Du har med andre ord fått mindre enn du har krav på. Siden du har krav på å få reparert kabinettet eventuelt omlevert kabinettet hvis det ikke lar seg reparere.

 

Men er du fornøyd med avtalen, så har jo Amentio yt den service som trengs.

Lenke til kommentar

Hvordan skal eg fikse nettleserene mine (FF og IE6) til og få vist "retur" til høgre for ordren når eg er innlogga og har fremme ordren med "feilvare" på?

Hos meg er det ei kolonne med: "norges billigste" og endel konfiguratorer under den.

Eg har et Kandalf LCS kabinett der vannpumpa "parkerte" for vel ei uke siden, vil gjerne ha ny pumpe... og fortsette med vannkjølt PC.

Har "redda meg" med ei vannpumpe fra et annet system, men de bør vel vare litt lenger enn et år? PC-en går noen timer når eg er heime, ellers parkert resten av døgnet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...