Gå til innhold

Crosshair + Menyproblemer i Battlefield 1942 i VISTA[SLETTES]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Har som noen vil si, ett veldig vanlig problem i Vista når jeg spiller Battlefield 1942. Menyene er hvite øverst og nederst og man ser ikke helt hva man klikker på. Dette kan jeg overleve, men er vanskelig å spille uten sikte:P

Så finnes det en annen måte å fikse det på?

Til info :

Ja, jeg har fjernet skjermdriver og lagt inn den nyeste.

Jeg har også prøvd å klikke på campaign -> Load og escape. Men dette funket ikke til meg.

Har spurt rundt på Bf, og svaret jeg får er å gå for en tusjvariant og prikke inn siktet.

Hater Vista, verste som noen gang er blitt oppfunnet! (er ikke min maskin nemlig)

Så spørsmålet er om det finnes en annen måte å fikse dette på?

I gamle spill var det jo slik at du kunne redigere ett tekstdokument eller noe for å justere innstillinger der for å ordne det? Men dette er vel ikke tilfellet her.

Håper på masse gode svar jeg kan prøve når jeg kommer hjem

Endret av canavasman
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har de samme problemet. Jeg tror ikke det foreløpig finnes noen løsning, battlefield-motoren takler ikke vista helt, som gir bugs, bugs, og atter bugs. Du kan prøve en patch, men det funker neppe. Noe som derimot kan funke, er visst du søker på battlefield 1942 vista fix på google. Her kan du kansje finne en fil som erstatter er anneb, og som kan løse problemet.

Skrevet

Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. :)

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Skrevet
Jeg har de samme problemet. Jeg tror ikke det foreløpig finnes noen løsning, battlefield-motoren takler ikke vista helt, som gir bugs, bugs, og atter bugs. Du kan prøve en patch, men det funker neppe. Noe som derimot kan funke, er visst du søker på battlefield 1942 vista fix på google. Her kan du kansje finne en fil som erstatter er anneb, og som kan løse problemet.

Til informasjon så løste jeg problemet på følgende måte.

Høyreklikket på snarveien på skrivebordet og klikket på Egenskaper>Kompabilitet. Der er det en liste over eldre operativsystem som Xp Sp2, 2000, 98 osv. Her velger du Windows XP Service Pack 2. Klikk avansert og velg det samme der. Klikk OK og lagre.

Så går du inn på din Battlefield 1942 mappe, og finner exe filene bf1942 og bf1942_w32ded og høyreklikker på begge slik at du får opp samme som isted. Velg XP SP2 på alle de 4 plassene.

Når du har gjort dette så går du tilbake til snarveien og klikker egenskaper en gang til. På en av disse Fanene eller under avansert på en av fanene, skal du ha mulighet til å krysse av på kjør som administrator. Velg den og klikk ok. Du er NÅ klar til å kjøre spillet på rett måte:D

Hvis problemet vedvarer, må du hente ned de nyeste driverne til ditt hovedkort, chipset og skjermkort. Helst fra leverandørens side. Da er det garantert at det virker, jeg så ingen lys i enden av tunnelen da jeg startet og fant bare tråder rundt omkring som ikke hadde fått svar, men alt ordnet seg til slutt! Lykke til andre som prøver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...