Kealle Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 (endret) Hei For et par år siden kjøpte jeg en server. Denne var ment å brukes som FTP/HTTP/SQL server. Planene ble dessverre ikke noe av, og dette beistet står egentlig bare og opptar plass. Serveren har faktisk aldri vært i bruk. Det har vært installert linux ved en anledning (jeg prøvde), men dette ble for innviklet for meg og denne maskinen er totalt overkill i tillegg. Spesifikasjonene er som følger: Chieftec Fulltower m/dør, Sort Asus NCCH-DL Mainboard Dual Xeon Intel 875P ATX GbLAN SATA Raid 4xECC DDR333 Retail TAGAN I-Xeye Power Supply (skal finne mer detaljert spec) 5 stk => 80x80 vifter 2 stk => Intel CPU Xeon DP 2.8GHz mPGA-4 800MHz 2MB Passive Heatsink Boxed 2 stk => Apacer 1.0GB PC-333 Reg/ECC 4 stk => WD360GD Harddisk 36.7GB SATA 10000RPM 3.5" 8MB "Raptor" 2 stk => 250 GB SATA Skjermkort (ikke noe dyrt, toppen 400 kroner elns) DVDRw Floppy Årsaken til at jeg ikke kommer med helt beskrivende spesifikasjoner på alt nå, er at jeg ikke er helt sikker. Den har som sagt bare stått avslått. Posten blir oppdatert etterhvert. Det jeg lurer på, er om noen kanskje kan gi meg en vurdering på hva ca dette kan være verdt på bruktmarkedet? Jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg kan få for denne, og vil vite det før jeg annonserer og snakker med potensielle kjøpere. PS: Kom gjerne med minimum til maksimum for det du tror den er verdt. Edit: Burde jeg kanskje "stykke den opp", og selge hdd, cpu osv for seg. Endret 19. februar 2008 av Kealle
kaeksen Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 3000.- Da selger du den forholdsvis kjapt. 4000.- da tar det litt lengre tid.
Kealle Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 Okei, da snakker du komplett? Tror jeg ville fått mer om jeg stykker den opp da. Raptorene alene går sikkert for rundt 450 kroner stk = 1800 der (jfr QXL)
kaeksen Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Folk vil være veldig forsiktig kjøpe brukte harddisker, selv om du sier de ikke er brukt. Ingen av potensielle kjøpere vet om du har stresset harddisker, stresset minnet stresset cpu osv...
Kealle Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 Neida, det forstår jeg, men jeg har sett dem gå for ~450 kroner stk på QXL. Det er derfor jeg sier det.
kaeksen Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Det du kan gjøre er og gå på en netshop, "kjøpe" disse delene og se prisen på dette, deretter kan du vel dele på to. Selger du det hver for seg kan du vel gjøre det samme, vet ikke:D
SirAmp Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 (endret) Det du kan gjøre er og gå på en netshop, "kjøpe" disse delene og se prisen på dette, deretter kan du vel dele på to.Selger du det hver for seg kan du vel gjøre det samme, vet ikke:D sånn funker det ikke med data deler! del det på 3 eller 4 så tenker jeg vi snakker. en maskin av denne typen bør etter min mening selges komplett pga litt sære deler. personlig vil jeg nok tro du skal kunne få 5000 for den litt avhengig av de delene du ikke har spesifisert så godt her. Endret 19. februar 2008 av SirAmp
kaeksen Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 (endret) Så du mener han kjøpte det der for 15-20 tusen..no way! Nå har jeg vært "snill" og lagt til dyrere harddisker, for jeg fant ikke de han hadde, vært "snill" med ram også og hovedkort på rundt 400.- det blir cirka 8000.- tilsammen,,dele på 2 = 4000.- Men da er han heldig fordi jeg var snill her "snill"profil: Link Som dere ser er alt større.. Vanligvis er ikke større billigere. Da kan strømforsyningen gå for der jeg var snill Monsteret jeg selv bruker kostet meg 70 tusen, og går ikke for mer enn 10 lapper nå 1 og 1/2 år etter.. Endret 19. februar 2008 av kaeksen
Kealle Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 (endret) Oppdatering: Har endret hovedpost med mer detaljerte spesifikasjoner. Endret 19. februar 2008 av Kealle
arnbju Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 NCCH-DL bruker DDR(1) Ram og ikke DDR2. Krever ikke ECC minne heller.
Kealle Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Skrevet 21. februar 2008 Har endret spesifikasjonene nå. Håper noen kan gi meg et bedre estimat basert på disse opplysningene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå