Brian Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Hei Har lenge tenkt på dette, altså å kutte et hull i toppen på kabinettet og klaske på en eller to 80mm vifter eller det som passer best, har ikke målt enda. Har da lyst til å få disse til å suge varmen ut av kabinettet. Har fra før en 250mm vifte i sidedøra som jeg monterte tidligere, en 120mm vifte som suger varme ut bak, og en 120mm + en 80mm vifte i front som blåser luft inn over harddiskene. Kabinettet det er snakk om er et Cooler Master Cavalier 3 Som dere ser av fronten er det en dør som er litt lett buet og er laget av litt tykkere aluminium. Det jeg har gjort er å montert en 120mm vifte bak døra til kjøling av diskene, men da må døra stå åpen hele tiden. Tenkte derfor å prøve å borre et hull til vifta med hulborr eller lignende. Vil dette bli bra, eller vil det bli vanskelig, eller lite pent? Sitter å krangler litt med meg selv om jeg skal fortsette å sette vifter i hytt og pine på dette kabinettet eller om jeg bare skal bytte ut hele kabinettet siden det er mange år gammelt. Hva tror dere?
Klekkus Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 (endret) Er ikke så forferdelig mye å hente på å montere vifte i topp. Men hvis du skal montere anbefaler jeg deg å gå for en 120mm vifte. Bruk hull-sag eller stikksag, bare legg en planke under der du skal borre så blir det ikke stygge merker pluss at det blir lettere for borret å "navigere" Hvis du skal kjøpe nytt kabinett (Uten PSU) anbefaler jeg P182. Endret 18. februar 2008 av Klekkus
Brian Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Skrevet 18. februar 2008 (endret) Varme stiger jo, så logisk sett skulle man i alle fall tro at det ville lønne seg. Men jeg har aldri prøvd, så jeg skal ikke uttale meg om det. Det er også det jeg sitter å funderer på, det er jo grenser for hvor ange vifter man klasker på og hvor mye lappverk man kan ha på et kabinett. Dessuten begynner det å bli trangt om plassen med fire harddisker, og grei hardware samt klokking til den store gullmedalje. Hvis de forbedringene jeg nevnte ikke har noe betydelig forbedring så dropper jeg det bare, må jo være verdt det. Jeg vil bare ha det kjøligst mulig i kabinettet, greit om det ikke høres ut som en jumbojet også. Sliter med høy cpu temp, ligger på over 75 grader etter kort tid med orthos osv, uten klokking. Det er orginalkjøleren på, men skal den være så dårlig? edit: Det kabinettet så jo bra ut, men fronten så veldig lukket ut og uten så mye muligheter for kjøling fra den enden. Hvordan fungerer fronten? Er det en dør der også? Endret 18. februar 2008 av Brian_N
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå