Gå til innhold

Kjøp av maskin koblet til to lcd-tver

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trenger en maskin som skal kobles til to lcd-tver (rundt 32"), i tillegg til en 22".

Den skal kunne kjøre f.eks. to forskjellige video-presentasjoner på hver sin lcd-tv, i tillegg til å kunne brukes som vanlig på 22".

Det blir "dvd-kvalitet" på filmene, så er ikke noe behov for HD-avspilling.

1. Hvor kraftig maskin trenger man for dette?

2. Hva er best/enklest tilkoblingsmetode, dvi/vga eller hdmi?

3. Er det "utvidet skrivebord" jeg må sette tvene i, og så trekke vinduet med avspillingen bort til den tven som skal vise innholdet?

4. Den ene tven skal henge i vinduet, hva slags oppheng anbefales? Har sett at firmaer har tv i vinduet, hvordan er disse hengt opp?

Stativ med bein på gulvet, eller oppheng som festes over/på siden av vinduet?

bilde1fq9.th.jpg

Endret av Jarmo
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

fiks et skjermkort med koble en dvi-hdmi på den ene av utgangen ,, der kobler du ene tven.. skjemn din på 22" kobler du på andre,, siste tven kan du ta på s-video utgangen ,,

ellers så kan du kjøpe et pci skjermkort til og koble det inn og kjøre begge tvene på det ,, og bruke det andre på primær skjermen din

ja du kan udvide skrivebordet , det jeg har i vertfall , er ikke så into det ,, så vansklig for meg og si ,,

angående oppheng ,, er en del av tver i vinduer hengt med wier i taket ,, eller feste med ben,,

du får jo de vegg/tak festene du fester i taket og vinker hvor du vil ved hjelp av arm!

Endret av Nokia_dell
Skrevet

Ser på spesifikasjonene til flere kort, og kommer over dette punktet:

"Maks. antall skjermer som støttes 2"

Kortet som jeg tenkte mest på, pga vifteløs, er Gigabyte GeForce 8600 GTS 256MB.

Den har 2 DVI og TV-ut, men vil det si at det ikke går ann å bruke alle tre samtidig.

Og vil det kortet være kraftig nok, i sammarbeid med en am2 5000+?

Skrevet
Ser på spesifikasjonene til flere kort, og kommer over dette punktet:

"Maks. antall skjermer som støttes 2"

Kortet som jeg tenkte mest på, pga vifteløs, er Gigabyte GeForce 8600 GTS 256MB.

Den har 2 DVI og TV-ut, men vil det si at det ikke går ann å bruke alle tre samtidig.

Og vil det kortet være kraftig nok, i sammarbeid med en am2 5000+?

Dette skulle duge fint, spørs om ikke ett HD3850 kort vil være bedre, lest litt tester om at det er bedre videoavspillings ytelse på de kontra 8600. Finnes også hovedkort som har intigrert skjermkort som kan kombineres med skjermkortet slik at du får bedre oppløsning enn s video utgangen gir, men siden det er ren video og ikke noe HD så funker nok svideo greit

Skrevet

Hvor mye bedre er ati-kortet?

Hvis de eneste viftene i kabinettet er to 120mm (14db), en cpu-vifte (22db) og en støysvak psu, vil orginalvifta til et HD3850 høres godt?

Likte at 8600-kortet var vifteløst, og butikken jeg kjøper fra har ikke et viftløst HD3850.

Skrevet
Hvor mye bedre er ati-kortet?

Hvis de eneste viftene i kabinettet er to 120mm (14db), en cpu-vifte (22db) og en støysvak psu, vil orginalvifta til et HD3850 høres godt?

Likte at 8600-kortet var vifteløst, og butikken jeg kjøper fra har ikke et viftløst HD3850.

Tror ikke det betyr så mye ved vanlig video avspilling

Skrevet

Jeg ville sett nærmere på for eks M2A-VM HDMI fra asus, jeg kjøpte en sånn og den funker veldig bra til og se på dvd, se på tv, etc. Den har innebygd skjærmkort, så da trenger du vel bare 1 ekstra kort for og kunne koble til opptil 4 skjærmer,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...