Gå til innhold

The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy» kan bli film - med Ji


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye av bøkenes storhet ligger i Douglas Adams' geniale (og sprø) fortellerstil. Hvordan man kan klare å overføre dette til lerretet er utenfor min fatteevne. Og Jim Carrey som Zaphod Beeblebrox? Jeg tviler.

 

En ting til. Les bøkene på orginalspråket - makan til voldtekt av en oversettelse skal man lete lenge etter.

 

-Jon Are

Lenke til kommentar

Hei!

 

Liker å lese på bøker på orginal språket.(så sant eg greier å forstå orginal språket :wink: )

 

Har ofte ein følelse av at bøker som blir oversatt fra engelsk til norsk mister del av "genialiteten".

 

Driver å leser The Ultimate Hichhickers guide to the galaxy no. :wink:

 

Måten Douglas Adams skriver på synest eg er genial :wink:

 

Gleder meg til neste novelle.Som kommer på ettårsdagen etter hans død....

Lenke til kommentar

Til informasjon, The Hitchhiker var originalt et/flere hørespill som er omarbeida til bok/bøker seinere.

 

Regarding BBC's gamle tv-serie, så er denne fra tampen av 70-tallet/tidlig 80-tallet. En typisk lavprisproduksjon som aldri når de helt store høydene, dog den er morosam nok. (samenligna med de omtrent samtidige StarWars-filmene er kvaliteten på de tekniske greiene elendig) Serien er i 8 episoder tror jeg, totalt ca. 4 timer.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-16 00:17, the_ruthless skrev:

Har hørt at de som har fått tak i en versjon, har fått på to VHS-kasetter...



 

Har en versjon av denne serien i VCD-formatet. (fire 1-timerser á 2 episoder hver) Den ligger på nettet, har bl.a. sett den på Direct Connect-nettverket. Serien er vel ikke den mest ulovlige å slenge ned heller, siden den er over 20 år gammal. (tviler lissom litt på at BBC vil ta ræva di for å laste ned så gammalt materiale) (Ikke det at jeeeeg har lasta den ned, har seeeeffer laga VCD av'n sjæl :grin: )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

play.com er en seriøs butikk, har handlet der i nesten 2 år nå.

 

Når det gjelder prisen er porto inkludert så det er bare å gange med kursen på britiske pund, (ca kr 12,9)

 

Dem sender alle filmer merket som gave, men jeg garanterer ikke for hva post/tollvesen mener om det. Selv bor jeg på Svalbard så jeg slipper uansett unna fortolling og moms. Jeg er derfor ikke så oppdatert på hva gjeldende toll regler er for import av DVD.

 

Diskene er i sone 2&4 med kun engelsk tekst.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-22 00:51, Frantz skrev:

Dem sender alle filmer merket som gave, men jeg garanterer ikke for hva post/tollvesen mener om det. Selv bor jeg på Svalbard så jeg slipper uansett unna fortolling og moms. Jeg er derfor ikke så oppdatert på hva gjeldende toll regler er for import av DVD.


 

Har du "spesialavtale" med Play 24/7? Har aldri sendt dvd'er som gave til meg.

 

_________________

H lp! S m b d st l ll th v w ls fr m m k b rd!

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-02-22 01:24 ]

Lenke til kommentar

Mulig jeg husker feil, at det bare var de første diskene som var merket som gave.

Bare merket meg krysset for gave på de første forsendelsene jeg fikk, i tilfelle jeg skulle finne på å flytte ned til fastlandet. At dem senere har endret rutinene er godt mulig. Dette har ingen betydning for meg, så du har helt sikkert rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...