Gå til innhold

Sam & Max - Samletråd - OBS: SPOILERS

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da anmeldelser og kommentarer vedr. de nye Sam & Max-spillene forekommer ganske så sporadisk her på forumet, ser jeg at det er høyst kurant med opprettelsen av en egen samletråd.

Dette skal være en tråd viet til generell diskusjon og kommentering av alle Sam & Max-episoder/sesonger. F.eks.:

"Hva synes du var spesielt morsomt i aktuell episode?"

"Sitter du fast og ikke finner ut hva du skal gjøre?"

"Hva likte du (ikke) med en epsiode?"

"Har du tekniske problemer med spillet?"

OBS: SPOILERS - Detaljert informasjon vedr. spillets handling/gåter/karakterer/lokasjoner vil kunne forekomme i denne tråden! (Her i startposten finnes det derimot ingen spoilers)

Om Sam & Max (2006-DD):

Utvikler: Telltale Games

Sjanger: Adventure

Multiplayer: Nei

Platform: Windows XP/Vista

Beskrivelse: Telltale Games har tatt opp igjen tråden etter LucasArts fra det første Sam & Max-spillet, kalt Sam & Max Hit The Road, som ble utgitt i 1993. Den største forandringen i de nye utgivelsene, sammenlignet med den gamle, er at karakterer og lokasjoner nå er laget i 3D. Spillet går ut på at man, vha. point-n'-click, beveger seg gjennom Sam & Max's absurde og problemfylte hverdag ved å løse gåter. Spillet kjennetegnes spesielt for sitt politisk ukorrekte og humoristiske innhold.

sam-max.jpg

(Til venstre: Max - Til høyre: Sam)

Sesong/episodeoversikt (inkl. linker til anmeldelser hos Gamer.no):

Sesong 1:

101: Culture Shock

102: Situation: Comedy

103: The Mole, The Mob and the Meatball

104: Abe Lincoln Must Die!

105: Reality 2.0

106: Bright Side of the Moon

Sesong 2:

201: Ice Station Santa

202: Moai Better Blues

203: Night of the Raving Dead

204: Chariots of the Dogs

205: What's New, Beelzebub?

Endret av J-Core
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo, Sam&Max-folk, finnes dere her inne? Da kan vel jeg begynne...

I episode 203: Må si jeg lo høyt når et av valgalternativene på Jurgens mixepult var "SUB-ZERO"! Stemmen var helt lik som i Mortal Kombat. Genialt :!:

Ellers tok jeg ikke helt poenget med Zombie-Max som president etter creditsene hvor han utbrøt sånn cirka "NNAAANGH". En kommentar til det pågående presidentkappløpet i USA? Kritikk til den sittende presidenten? Eller var det ingen mening bak...?

Merker at en del av humoren ikke taes like lett siden det ofte finnes referanser til sær-amerikanske ting.

Håper ellers ikke at Flint er død! Altfor kul karakter...

Skrevet
Får man ikke diskutere Hit The Road her? :(

Anser det for å være noe som er gjort mange ganger nok fra før av opp igjennom åra.

Er nok lettere for folk som er nye for Sam & Max til å kaste seg på en diskusjon ang. de nye spillene. Litt mer aktuelt :)

Skrevet (endret)

Alrightio. I så fall vil jeg bare lovprise Telltale for å ha lagd en spillserie som er tro til det opprinnelige konseptet. Har bare gjort S01E01 selv, men det falt absolutt i smak. Spørs om jeg ikke kjøper resten en dag jeg kjeder meg.

Endret av Loeve
Skrevet

Jeg tør ikke poste her inne siden jeg ikke har spilt sesong 2 enda, og er livredd for spoilere. :p Sesong 1 var årets spill for meg i fjor, og Abe Lincoln Must Die episoden er så morsom at jeg nesten må le bare av å tenke på den. :mrgreen:

Skrevet

Abe Linkoln Must Die rangerer eg som all-time high. Men siste episode var absolutt eit friskt pust med haugevis av nye figurar og fjerning av dei mest reperterande elementa frå tidligare. Sjølv om det har vore trenden heile denne sesongen, meiner eg dei lukkast best med 203. 201 var av dei beste den og, medan 202 var ein liten nedtur. Mest fordi den var veldig kort.

Skrevet

Sam and max spilla er dritmorsomme, har så langt spillt: culture shock og abe lincon must die. Husker ikke om jeg har runnet Situation: Comedy. Må vel kjøpe hele sesong 1.

Skrevet

Ferdig med Moai Better Blues og er i gang med Night of the Raving Dead. Sam and Max er veldig bra tidsfordriv. Blir litt vanskelig noen ganger da. Må som regel sniktitte på noen walkthroughs et par ganger gjennom episodene.

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Ferdig med 204: Chariots of the Dogs nettopp...

Morsomt hvordan hele historien blir knyttet sammen når flere løse tråder samles opp. Elegant, rett og slett.

Satt fast to ganger i episoden: Bursdagen av Superball, og hvordan å kunne se dødsannonsen til Pedro... (Har fortsatt ikke brukt walkthrough eller økning av ingame tips for å klare noen av episodene til nå tho... er vel lov å være litt stolt av :) )

Appropo løse tråder: Likte ikke slutten til denne episoden, ble liksom ikke ferdig med "kaptittelet" om man kan kalle det det... Siden Max nevner at de snakkes i helvete hvis alt går galt (og mye ser ut til å gå galt etter creditsene å dømme), så tipper jeg at de møtes i helvete hvor de på uforklarlig vis befant seg i 201: Ice Station Santa... I 201 skulle de jo gjøre bot for det de hadde gjort som var så galt at de kom til å ende opp i helvete i fremtiden... Og nå har de jo tilsynelatende ødelagt hele universet, samt alt liv :!:

Nok en glitrende episode, og kanskje en av de beste, om ikke den beste.

Gleder meg til sesongens siste episode, og så håper jeg at telltale kommer raskt ut med sesong 3.

Endret av J-Core

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...