Gå til innhold

Arbeidsstasjon for design - siste sjekk


Anbefalte innlegg

Hei, har vært gjennom noen runder her før. Tror jeg nå har fått valgt de komponentene som skal til. Det jeg primært er ute etter er stabilitet (!), kjapp og god på multitasking samt relativt støysvak. Skal brukes primært til Creative Suite 3, men ønsker også å spille litt i pausene ;)

 

Sjekk handlelista mi hos Komplett (se kommentarer).

 

I tillegg kommer Antec P182 og MIST 600w fra Netshop samt en (to etterhvert) Dell 2407 skjermer.

 

Ønsker meg tilbakemeldinger fra dere. Er dette best ytelse og stabilitet for pengene?

 

Håper jeg kan få bestilt i morgen så setter pris på tilbakemeldinger.

 

Takk:)

 

 

Henrik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS slukter jo RAM, så hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt på med 4 gig (eventuelt 8 gig) RAM og x64 OS. Jeg er i samme situasjon som deg, altså jeg skal bestille meg ny PC innen morgendagen. Jeg bruker Photoshop hver dag og jeg går for 8 gig ram. (Har også noe med at jeg bruker Maya til 3D) Men du kan ikke få nok av RAM når det kommer til disse programmene.

Lenke til kommentar

Det skulle egentlig være 4 gb ram, men det kom ikke med på handlelista. Begynner med dette så får vi se hvor langt jeg kommer. Skal begynne å jobb endel i 3dsmax også så da blir det muligens 4 til. Dog ble jeg litt usikker på om hovedkortet støtter PC8500 brikkene, står på komplett at IP35 kun støttet opptil PC2-6400.. peiling?

Lenke til kommentar
MSI GeForce 8800GT 512MB OC - er det noen som har erfaring med disse type kort og 3d modellering(ikke spill) ?

 

 

Jeg har erfart at Solid Works kan være sær på drivere og kortkombinasjoner, og at dedikerte CAD-kort med drivere fra Solid Works har løst stabilitetsproblemer.

 

Dette trenger ikke være tilfellet med andre programmer. Prøv å finne ut hva det aktuelle programmet krever av kapasitet og/eller type kort.

 

Kjører nå med PNY Quadro FX570, som funker bra.

 

 

Espen

Endret av Espen W
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...