Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastaturproblemer etter antivirusinstallasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen dager tilbake installerte jeg Kaspersky AntiVirus 7.0 på min laptop, jeg restartet windows og skulle logge inn. Da virket ikke det innebygde tastaturet. Det virker verken i normalmodus eller sikkerhetsmodus. Tastaturet virker derimot i BIOS og i "bootmenu"! Kan det være at Kaspersky har fullstendig blokkert tastaturdriveren. Dette er ikke noe jeg opplevet tidligere med noen annen PC.

Jeg håper virkelig at noen kan hjelpe meg. Det ligger mye viktig informasjon på PC-ens harddisk så jeg akter ikke å gjøre noe som kan føre til at noe går galt. Jeg har vurdert å itillegg ta backup, men det kan ta tid og kan gå galt.(måtte eventuelt være om jeg leverte den til "proffer").

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd at Kaspersky antivirus har hindra tastatur, men skal aldri si aldri.

Prøv å bruk et eksternt usb tastatur og se om det endrer saken.

Å vurdere backup er tull. Backup skal man ha på viktige og data som ikke lett kan reproduseres. Disken kan total havarere. Software feil, samt virus og spyware kan også gi tapte data.

Skrevet (endret)

Boot trykk f8 sikkerhetmodus virker det her?

Lag ny bruker her logg deg på den det samme?

Du kan prøve og gjennopprette til før du innstalerte kaspersky.

Start->kjør (lim inn det i fet tekst)

%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Får du problemer så kan vi ta det fra HijackThis.

Prøv det over først.

Endret av SNIPPSAT
Skrevet

Jeg har prøvd å starte i sikkerhetsmodus, det virker ikke. Har også prøvd eksternt tastatur.

Hjelper lite med "lag ny bruker", "Start->kjør" og HijackThis når jeg ikke får logget inn!

Å vurdere backup er tull. Backup skal man ha på viktige og data som ikke lett kan reproduseres. Disken kan total havarere. Software feil, samt virus og spyware kan også gi tapte data.

Brukte feil ord, jeg mente at jeg skulle ta backup, men at det kunne ta tid! Jeg hadde begynt så smått før maskinen "krasjet"!

Finnes det noen måte man kan fjerne Kaspersky/rette opp i problemet uten å logge inn, annet enn å koble harddisken til en annen maskin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...