Gå til innhold

Overklokking av gammel PC :)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

På en litt slapp lørdagskveld så tenkte jeg og en kompis at vi skulle prøve oss litt på overklokking av den gamle PC-en hans.

 

Vi er ikke særlige gode erfaringsmessige når det kommer til overklokking, spesielt når det kommer til CPU. Men vi tror vi greide å komme fram til sånn passe "bra" resultater likevel.

 

CPU stock : 1,7Ghz

 

DasberMaschine.jpg

 

Kan også legge til at score i 3DMark05 ble litt over 3500 :) (hehe)

 

Kommentarer til denne aldrende maskina eller?:)

Endret av ErlIng!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. overklokking av cpu.. Jeg klarer ikke å finne frem i BIOS.

 

Hvordan overklokker jeg?

Dette kan gjøres på to måter; ved økning av multipiler og/eller Front Side Bus (FSB) (...).

Finne ikke frem til noe av det =/

 

Noen som har en pekepinn på hvilke kategorier i BIOS jeg må gjennom for å komme til de riktige plassene?

 

På en gammel PC jeg har tenkt å overklokke, kommer jeg meg ikke ordentlig inn i BIOS engang... men det tar jeg senere..

Lenke til kommentar

Husker ikke helt akkurat nå, men gikk innpå advanced eller noe sånt. (Kan sjekke det opp senere).

 

Fikk forresten kjørt Crysis på PC-en å nå, ble med alt på medium utenom shadows, water og motion blur som var på low. 800*600 oppløsning med rundt 15 - 20 fps. Merker slike typiske drops som kan dukke opp når som helst, er garantert CPU som holder igjen :)

 

Flere comments?

Endret av ErlIng!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hei!

 

På en litt slapp lørdagskveld så tenkte jeg og en kompis at vi skulle prøve oss litt på overklokking av den gamle PC-en hans.

 

Vi er ikke særlige gode erfaringsmessige når det kommer til overklokking, spesielt når det kommer til CPU. Men vi tror vi greide å komme fram til sånn passe "bra" resultater likevel.

 

CPU stock : 1,7Ghz

 

Kan også legge til at score i 3DMark05 ble litt over 3500 :) (hehe)

 

Kommentarer til denne aldrende maskina eller?:)

 

Bra og se det er flere som faktisk tør og overklokke, er alt for mange som er for redde til og gjøre det.

 

Nå er riktignok ikke resultatet det aller beste, men jeg vil tro at den maskina vil litt høyere også. Prøv og øk spenning til cpuen og muligens også til chipset. :)

 

 

Har forresten samme cpu liggende et sted, hvis den enda lever skal jeg hive den under tørris og se hvor mye jeg får skremt den opp i, tror jeg burde klare 2,5-2,7Ghz med et godt hovedkort...

Lenke til kommentar

Ah, takker for kommentar :)

 

Skal prøve og se hva vi får til i helga igjen nå! Hadde vært gøy og kommet opp i 2.1 eller 2.2Ghz :) Har riktignok bare original kjøler nå, men en ny er bestilt bare på fun for å se hvor langt vi kan komme :p

 

Memory på skjermkortet vil forresten ikke høyere, slik som den står nå var også stock hastighet på minnet. Kan det være at minnet rett og slett ikke klarer å operere på høyere hastigheter? Forresten, det at stock vises som 400mhz må være en feil da 800mhz er det som vi fant ut er stock. (?)

 

Core fikk vi opp fra 500mhz til 675mhz sånn som vist på bildet :) Ble litt fornøyd med den...

Endret av ErlIng!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...