Gå til innhold

Få tekst fra textboxer til annen textbox

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg endelig lage ett litt nyttig program =D

Den skal generere brukernavn og passord, utfra informasjon.

Det er ett felt for fornavn, etternavn og ID-nummer. Det skal fungere slik at de tre første bokstavene i fornavnet og etternavnet, skal kopieres inn i texboxen "generatedusername". De fem første sifrene i ID nummeret skal også kopieres til textbox "generatedusername". Alt må være i rekkefølge. Se eksempelet nedenfor.

Ola Nordmann

ID: 1234567890

Da blir brukernavnet

olanor12345

Når jeg kan prinsippet for hvordan jeg får tekst fra teksbokser til en annen tekstbox, og i tillegg velge hvir mange tegn som skal følge med, kan jeg ordne passordgreiene selv :thumbup:

Public Class Form1

Private Sub Label2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Label2.Click

End Sub

Private Sub TrackBar1_Scroll(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles passwdstrenght.Scroll

End Sub

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles quitbutton.Click
	Me.Close()
End Sub

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

End Sub

Private Sub firstname_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles firstname.TextChanged

End Sub

Private Sub lastname_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles lastname.TextChanged

End Sub

Private Sub idnumber_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles idnumber.TextChanged

End Sub

Private Sub generatedusername_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles generatedusername.TextChanged

End Sub

Private Sub generatedpassword_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles generatedpassword.TextChanged

End Sub

Private Sub generate_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles generate.Click

End Sub
End Class

post-119504-1203160918_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bare ha en tekstboks for full navn, så slipper brukeren å bytte felt.

Dim NavnDeler As String() = FulltNavnTekstBoks.Text.Split(' ')

BrukernavnTekstBoks.Text = NavnDeler(0).SubString(0, 3).ToLower() + NavnDeler(NavnDeler.Length - 1).SubString(0, 3).ToLower() + IDTekstBox.Text.SubString(0, 5)

Skrevet

Det er klart, men jeg skal jo ha en sammensetning av navn og etternavn.. Klarer jeg, med minimale vb kunnskaper, å ordne det i koden du gav?

Skrevet

Hvordan "lager" jeg den rent fysisk i programmet?

For nå får jeg error om at den ikke finnes, nå vet jeg hva det er, men hvordan lage den?

MSDN ga meg ikke noe fornuftig svar på dette spørsmålet.

Skrevet

Du har fått all koden du trenger fra GeirGrusom. Putt denne inn i handleren for generate_Click. Du må se til at tekstboksene heter det som GeirGrusom har oppgitt, eller bytte ut navnene i koden!

Skrevet

NavnDeler er med i koden fra GeirGrusom, og NavnDeler i denne sammensetningen er et array som inneholder navnene du angir i tekstboksen FulltNavnTekstBoks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...