Gå til innhold

30D søker størrelse i forhold til 400D evt andre kameraer


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Skal til å kjøpe meg et nytt kamera, og siden jeg bor i statene nå så kan jeg vel humpe opp en prisklasse fra tidligere kamera... Jeg hadde et 350D før jeg flyttet hit som jeg solgte.. Men så ble digitalkameraet jeg hadde her stjålet og det er vel på tide å skaffe seg noe nytt!

 

Og siden jeg likte egenskapene til DSLR kameraet jeg hadde så tenker jeg å få meg et nytt et! Men det jeg overhodet ikke likte med 350D kameraet mitt var den knøttlille mørke søkeren!!! Jeg har ikke lyst til å bruke så allt for mye penger på kamera så jeg tenkte jeg litt på et 30D... Men jeg har ikke så veldig lyst på en ny knøttliten søker... Så ca hvor stor er søkeren i 30D i forhold til 350D?

Endret av Style
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er definitivet merkbart større og noe lysere, men blir ganske subjektivt å forklare forskjellen... Ikke så stor som gjerne var vanlig på film, og ikke så stor som EOS 5D og andre ff-kamera.

 

Ville ha stukket innom en fotobutikk og fått kikket inn i søkeren på 400D, 30D/40D og 5D hvis jeg var deg, så har du grunnlaget for å ta en avgjørelse.

Lenke til kommentar

Det er litt forskjell på dem, 350D har søkerforstørrelse på 0,8x og 30D på 0,9x.

Der 350D har speil, har 30D pentaprisme som gjør sitt til at søkeren blir litt lysere,

men 30D har en grovere mattskive slik at den blir mørkere om man bruker lyssvak optikk.

 

 

http://www.digit.no/wip4/canon_eos_30d/tt....ompare_to=53507

 

40D har ennå litt større søker, 0,95x, og i følge Pricegrabber.com er det veldig liten prisforskjell på de to.

 

http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...0d&show=all

 

Andre kameraer du bør ta en titt på er: Pentax K10D og K20D, Samsung GX-10 og GX-20, Sony A700, Olympus E-3 og Nikon D80 og D300.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...