Gå til innhold

Best å kjøpe bærbar pc fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ulempen er at kundestøtten kanskje ikke er så tilstrekkelig, som det blir hvis du f. eks. kjøper fra Dell =/ De har forresten tilbud på noe fete XPS PC-er nå, halv pris. Må legge til at jeg ønsker meg en slik en :cool:

Endret av Pilarwiki
Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt en bærbar PC fra utlandet, verken ny eller brukt.

- Ingen reklamasjon/garanti på brukte maskiner

- Sjanse for å bli svindlet på ebay/andre auksjonssteder

- Forsendelser blir stoppet i tollen og du må betale moms (25%)

- Dersom det er en NY PC blir det ofte masse tull dersom du skal reklamere på den

- Når det gjelder nye PCer er det lite/ingenting å spare - spesielt ikke dersom du må betale moms i tillegg

• 2 måneder senere...
Skrevet
Driver og ser på bærbare pc`er fra utlandet og prisen er utrolig lav.

Se bare på ebay: http://search.ebay.com/search/search.dll?s...o%3D1&fgtp=

Man får vel engelsk operativ system da.. men utenom det, så er det vel ingen ulemper??

Dessverre, det er nok mange flere ulemper. Du får ikke norsk tastatur ( Kan byttes, men mest sannsynlig ikke helt gratis ), garanti, rask service og jeg er ikke sikker på om jeg vil ha handlet på ebay i det hele tatt når det kommer til en dyr laptop, kun om du er 100% sikker på seriøsiteten til den evt. selger. ;)

Uansett, lykke til!

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Jeg vurderer også å kjøpe fra utlandet, fra dell usa. Det er SINNSYKT mye billigere, snakk om masse høvdinger. Jeg kjenner folk der borte, slik at jeg kan få sendt det som gave. Da slipper jeg toll og moms. Men lurer litt på garanti, har ikke Dell internasjonal garanti?

EDIT: Snakka akkurat med Dell, og han sa det gikk an å overføre garantien fra USA til Norge. Får håpe han har rett

Endret av Surrections

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...