Rewws Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 (endret) kunne nesten se for meg et party av random geara hords plutselig kommer hoppende på en nesten tom alliance by men likte den delen med "the insane force of Taurens, Trolls, Bloodelves, Undead and Orcs" er jo egentlig litt trist at man faktisk ikke kan claim'e noe i WoW kan nesten se for meg den dagen hvor jeg,(og 2000 andre hordes) slakta stormwind og drepte alle alliance NPC's, og plutselig går det fra ''alliance teritorie'' til ''horde teritorie'' liksom ''omg omg omg, we own SW, alliance suck, they lost SW omg uber haxxor l33t 1337''. det var en world RP/PVP event, det var stinnt med alliance I byen da vi angrep 99% 70 Budskapet kommer ikke igjennom dersom teksten ikke er ulastelig skrevet, mener du?Likte det, jeg. Antar du stanset etter første, totalt ubetydelig feil og bestemte deg for å være en ufordragelig drittsekk. Men det er du vel uansett. Nesten litt synd vi ikke alle er som deg, Knux - ufeilbarlige. Meh, noe satt på spissen, men det irriterer så avsindig. Ta det på PM om du er så inngående irritert over småfeil. Edit: Nei, i grunn, hold det for deg selv. Stå på, Rewws. takk endelig noen som har skjønt det hehe, mindre off-topic da jeg syntes den var drit bra, du må ikke høre på alle tullingan som klikker i vinkel pga skrivefeil her og der (folk har en tendens til og bry seg mer om det en om selve historien) takker Litt konstruktiv kritikk etter en rask gjennom lesning; - Bruk mer punktum. - "were discussing" ikke "was discussing" - "insane" er et dårlig ord å bruke for å beskrive en stor styrke. "En stor gal hær!" vi var gale Vi var ca 50stk det var "insane" Endret 16. februar 2008 av Rewws
Rewws Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Er greit med stor bruk av adjektiver for å skape spenning og innlevelse, men ble litt for mye her imo.. Blir litt "The defenders of the kings of the mighty noble guardians of the warriors of azeroth" :E greit du sa din mening, alle MÅ ikke like RP (ikke at jeg tror alle gjør det) Men litt "strenght and honor" gjør det mye morsomere mellom all farminga og stresset.... have fun! thats what its all about hunnypuff
knux Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Er greit med stor bruk av adjektiver for å skape spenning og innlevelse, men ble litt for mye her imo.. Blir litt "The defenders of the kings of the mighty noble guardians of the warriors of azeroth" :E greit du sa din mening, alle MÅ ikke like RP (ikke at jeg tror alle gjør det) Men litt "strenght and honor" gjør det mye morsomere mellom all farminga og stresset.... have fun! thats what its all about hunnypuff Handler ikke om RP, handler om grammatikk, hvis du leser igjen blir det kanskje litt mye "of the of the of the" Trenger ikke å bli defensiv med en gang noen kommer med kritikk på noe du sjøl har laga Når du lager en ny topic om en ting du sjøl har lagd, så får du kritikk uansett om du vil det eller ikke
Rewws Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 (endret) Handler ikke om RP, handler om grammatikk, hvis du leser igjen blir det kanskje litt mye "of the of the of the" Trenger ikke å bli defensiv med en gang noen kommer med kritikk på noe du sjøl har laga Når du lager en ny topic om en ting du sjøl har lagd, så får du kritikk uansett om du vil det eller ikke jeg tar gjerne imot kritikk jeg,....du sier det handler om grammatikk og ikke RP....vel vel jeg laget en tråd for RP...så jeg skjønte liksom ikke hvor grammatikk leksa kom inn i bildet... Det jeg skrev skrev jeg på jobb som jeg gjør nå...var bare for morro. jeg er defansiv av natur...no hard feelings jeg liker og skrive pent og rent jeg som de fleste, men RP er om følelsen, det og improvisere en uvirkelig virkelighet og sette seg inn i en rolle man liker. så ta grammatikk pisset ditt et annet sted don't lecture me in my house Endret 16. februar 2008 av Rewws
eught Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Å kalle dette roleplay er vel å ta litt hardt i. Ja, du har skrevet en fin og kort liten gjenfortelling av et horde-angrep på Astranaar, men det er ikke noe spesielt rollespill-aktig med det. Roleplay handler ikke om å skrive fantastiske historier med rike beskrivelser av hva som hender, det handler om å faktisk "være" karakteren sin, og ikke bare spille den. Mange personer synes at det er latterlig og barnslig (klart, er vel bare barn som kan "leke"); selv synes jeg også at overdrevet roleplay er ganske teit. Roleplay bør stemme overens med hva som skjer og hva man opplever inne i WoW-verdenen, og i ditt tilfelle er det en kritisk mangel. Du nevner veldig lite om Night Elf-sentinels der, og det er jo førrst og fremst de som har interesse i Ashenvale. Humans har mer enn nok å gjøre i sine egne områder. Jeg har selv gitt opp RP i WoW fordi det virker som det er alt for liten interesse for det (evt. de som mener at de er RPere begrenser det til et par møter i en tavern og fortelle historier), og i tillegg blir det for slitsomt i lengden å dikte opp forklaringer o.l på mekanikken i spillet (ikke at den er dårlig - det må være slik). Har noen fått en oppgave om å drepe lederen i en gjeng banditter, og gjør seg ferdig med det, blir det ganske tåpelig at det kommer en annen person fem minutter senere og gjør samme oppdraget. Å leve seg inn i karakteren sin og miljøet kan berike spillopplevelsen mye, men i WoW er det dessverre ikke så veldig gode muligheter for å gjøre dette på en bra måte. Jeg har full forståelse for at 99% av WoW-spillerne ikke gidder å bry seg en dritt om RP, og jeg gidder det ikke selv heller. Vil man raide, føle fremgang ved å drepe nye bosser og få bedre gear er WoW et bra spill, men det egner seg dårlig til RP. Vil man ha skikkelig RP må man velge et spill hvor spillerne selv skaper innholdet og kan påvirke hvordan alt utvikler seg. Face of Mankind var et spill av den typen med genialt konsept, men dessverre gikk det i dass. Jeg har liten tro på "Rebirth"-prosjektet de holder på med nå. (Skled litt bort fra WoW på slutten der, men følte det var nødvendig for å understreke et poeng om RP ).
Licht Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Jeg skulle egentlig skrive det han over skrev.
Rewws Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Skrevet 17. februar 2008 (endret) Å kalle dette roleplay er vel å ta litt hardt i. Ja, du har skrevet en fin og kort liten gjenfortelling av et horde-angrep på Astranaar, men det er ikke noe spesielt rollespill-aktig med det. Roleplay handler ikke om å skrive fantastiske historier med rike beskrivelser av hva som hender, det handler om å faktisk "være" karakteren sin, og ikke bare spille den. Mange personer synes at det er latterlig og barnslig (klart, er vel bare barn som kan "leke"); selv synes jeg også at overdrevet roleplay er ganske teit. Roleplay bør stemme overens med hva som skjer og hva man opplever inne i WoW-verdenen, og i ditt tilfelle er det en kritisk mangel. Du nevner veldig lite om Night Elf-sentinels der, og det er jo førrst og fremst de som har interesse i Ashenvale. Humans har mer enn nok å gjøre i sine egne områder. Jeg har selv gitt opp RP i WoW fordi det virker som det er alt for liten interesse for det (evt. de som mener at de er RPere begrenser det til et par møter i en tavern og fortelle historier), og i tillegg blir det for slitsomt i lengden å dikte opp forklaringer o.l på mekanikken i spillet (ikke at den er dårlig - det må være slik). Har noen fått en oppgave om å drepe lederen i en gjeng banditter, og gjør seg ferdig med det, blir det ganske tåpelig at det kommer en annen person fem minutter senere og gjør samme oppdraget. Å leve seg inn i karakteren sin og miljøet kan berike spillopplevelsen mye, men i WoW er det dessverre ikke så veldig gode muligheter for å gjøre dette på en bra måte. Jeg har full forståelse for at 99% av WoW-spillerne ikke gidder å bry seg en dritt om RP, og jeg gidder det ikke selv heller. Vil man raide, føle fremgang ved å drepe nye bosser og få bedre gear er WoW et bra spill, men det egner seg dårlig til RP. Vil man ha skikkelig RP må man velge et spill hvor spillerne selv skaper innholdet og kan påvirke hvordan alt utvikler seg. Face of Mankind var et spill av den typen med genialt konsept, men dessverre gikk det i dass. Jeg har liten tro på "Rebirth"-prosjektet de holder på med nå. (Skled litt bort fra WoW på slutten der, men følte det var nødvendig for å understreke et poeng om RP ). erhm *kremt* du bare understreker grunnen til at du selv ikke kan/liker RP, jeg vet veldig godt hva RP er, fortell meg hvordan man kan RP på et forum med folk man ikke har noe forhold til....jeg skrev en liten ting jeg hadde opplevd sammen med guildet mitt for og biledliggjøre en eventuell episk horde vs alliance situasjon. Det handler om fantasi og interesse, hvis man ikke lar de tingene slippe til blir vel RP som det meste litt slappt i min mening. til det med wow som RP spill så vaskes RP ut nettopp ut pga sånne som deg som gir katta i følelsen og blir virtuelle materialister. Jeg har på timesvis med RP mange ganger om dagen hvis jeg føler for det og det spicer opp den typiske pvp/farming wow'en massevis. Jeg opplevde wc1 2 og 3 før jeg begynte med wow, og all lore'n historiene, forholdene, legendene som har blitt skapt oppgjennom de forestående spillene er det en solid base for uendelig mye RP det er en selv og de man spiller sammen med som setter grensene. det jeg blir lei av er ustoppelige kritiserende alltvitende perfeksjonister med lite og gjøre og en slags evigvarende kamp om og komme med de best multivinklede og tungesprellende formuleringene og inleggene. Jeg sier ikke at du MÅ like rp for og si noe, men gi uttrykk for at du skjønner hva du snakker om før du prøver og kritisere andre for noe de faktisk har stor glede av. ut i fra hva du sier er du sikkert en 16-18åring med masse tid til overs laga en rogue eller warlock kanskje en hunter og synes masse gear og se kulest ut er det viktigste i hele spillet. da skulle du plompa ut av mora di litt tidligere og prøvd D&D and good old days så skjønte du kanskje hva ordentli RP virkelig handler om. Være sammen, ha det gøy, oppleve noe nytt, lagfølelse, progresjon utenom tall og verdier. Kreativitet, improvisasjon. btw jeg er engasjert, ikke sur har ikke tid til det Endret 17. februar 2008 av Rewws
FredrikFtw Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Drebbly @ Argent Dawn RP. Der koser jeg meg.
Rewws Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Skrevet 17. februar 2008 Drebbly @ Argent Dawn RP. Der koser jeg meg. yay en som skjønner jeg som priest har selv hatt masse RP i EPL og WPL stå på!
eught Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Great wall of text Jeg vet ikke om du leste posten min skikkelig...jeg har aldri påstått at jeg ikke liker RP. Jeg presenterer hva *jeg* synes RP bør være, og ikke hva det faktisk er. Det bør være opp til den enkelte (selv om det per definisjon burde være å stige inn i en rolle, som passer relativt greit til mitt syn). Da jeg startet med WoW begynte jeg på en RP server, og prøvde å oppføre meg og prate som en klok druid, men jeg opplevde raskt at det var ekstremt dårlig miljø for roleplay. At du synes den mer tradisjonelle roleplayingen er mer underholdende (hvor man selv i stor grad ser for seg omgivelsene o.l og lar fantasien skape bildene) er helt greit, men det er ikke slik jeg liker det. Nå er det jo slik at Blizzard har skapt WoW med tanke på at man faktisk skal kunne gå rundt i verdenen, være folkene og oppleve eventyrene audiovisuelt istedenfor at man kun roleplayer som om man sammen med andre skulle skrevet en bok som aldri tok slutt. Av praktiske årsaker kunne ikke Blizzard lage WoW som en verden som utviklet seg ut fra hva folk foretok seg, og WoW er derfor etter mitt syn et dårlig RPG. Ikke forstå meg feil, det er fullt mulig å RPe i WoW, dra rundt med venner og utforske nye steder og støte på nye fiender. Men når man først har vært i Gnomeregan og sett det, og drept bossen der, så kan man aldri dra der og drepe han igjen (med den karakteren). Du ville vel ikke skrevet den samme RP-historien to ganger? Jeg har inntrykk av at du liker å skrive RP-historier og la fantasien løpe fritt, mens jeg liker å faktisk oppleve hendelsene ved hjelp av virtuelle verdener. Begge deler er RP, på hver sin måte. Du har rett i at jeg aldri har spilt DnD, men det frister også rimelig lite ettersom fantasi og kreativitet ikke er min sterkeste side. Det er noe man behøver for å ha glede av slike spill. At jeg er "ustoppelige kritiserende alltvitende perfeksjonist med lite og gjøre" får du bare godta. Når jeg har mulighet for å praktisere et språk som er litt over det jeg skriver til daglig, gjør jeg det. Det er en fin måte å forhindre at man glemmer skriveteknikk når man ikke lenger har stiloppgaver på skolen. Jeg kan selvfølgelig heller ikke si at jeg VET hva RP er, jeg kan bare formidle mitt syn på det. Men det er nå heller ikke slik at det er du som sitter med fasiten på hva det er. Til slutt, så må jeg bare påpeke det igjen: Det virker som vi har to forskjellge syn på hva RP er. Ingen av dem er "feil" og ingen av dem er "riktig".
Rewws Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Skrevet 17. februar 2008 (endret) Great wall of text Jeg vet ikke om du leste posten min skikkelig...jeg har aldri påstått at jeg ikke liker RP. Jeg presenterer hva *jeg* synes RP bør være, og ikke hva det faktisk er. Det bør være opp til den enkelte (selv om det per definisjon burde være å stige inn i en rolle, som passer relativt greit til mitt syn). Da jeg startet med WoW begynte jeg på en RP server, og prøvde å oppføre meg og prate som en klok druid, men jeg opplevde raskt at det var ekstremt dårlig miljø for roleplay. At du synes den mer tradisjonelle roleplayingen er mer underholdende (hvor man selv i stor grad ser for seg omgivelsene o.l og lar fantasien skape bildene) er helt greit, men det er ikke slik jeg liker det. Nå er det jo slik at Blizzard har skapt WoW med tanke på at man faktisk skal kunne gå rundt i verdenen, være folkene og oppleve eventyrene audiovisuelt istedenfor at man kun roleplayer som om man sammen med andre skulle skrevet en bok som aldri tok slutt. Av praktiske årsaker kunne ikke Blizzard lage WoW som en verden som utviklet seg ut fra hva folk foretok seg, og WoW er derfor etter mitt syn et dårlig RPG. Ikke forstå meg feil, det er fullt mulig å RPe i WoW, dra rundt med venner og utforske nye steder og støte på nye fiender. Men når man først har vært i Gnomeregan og sett det, og drept bossen der, så kan man aldri dra der og drepe han igjen (med den karakteren). Du ville vel ikke skrevet den samme RP-historien to ganger? Jeg har inntrykk av at du liker å skrive RP-historier og la fantasien løpe fritt, mens jeg liker å faktisk oppleve hendelsene ved hjelp av virtuelle verdener. Begge deler er RP, på hver sin måte. Du har rett i at jeg aldri har spilt DnD, men det frister også rimelig lite ettersom fantasi og kreativitet ikke er min sterkeste side. Det er noe man behøver for å ha glede av slike spill. At jeg er "ustoppelige kritiserende alltvitende perfeksjonist med lite og gjøre" får du bare godta. Når jeg har mulighet for å praktisere et språk som er litt over det jeg skriver til daglig, gjør jeg det. Det er en fin måte å forhindre at man glemmer skriveteknikk når man ikke lenger har stiloppgaver på skolen. Jeg kan selvfølgelig heller ikke si at jeg VET hva RP er, jeg kan bare formidle mitt syn på det. Men det er nå heller ikke slik at det er du som sitter med fasiten på hva det er. Til slutt, så må jeg bare påpeke det igjen: Det virker som vi har to forskjellge syn på hva RP er. Ingen av dem er "feil" og ingen av dem er "riktig". Ta en titt oppi øverste del av skjermen, Diskusjon.no du sier ditt syn, jeg sier mitt = diskusjon uansett så svarer jeg på det folk skriver. Jeg forsvarer bare min side av saken. mye mer runde kanter på andre inlegg enn første Lenge leve RP Endret 17. februar 2008 av Rewws
Sjokoladefisk Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 (endret) It was arround the time when the light hardly shines through big leafs of the ancient trees in the ashenvale forest, that the ground started to thunder from heavy steps and voices could be heared in the distance among the sounds of falling trees and fleeing beasts. Upfront of the violent force a muscular shape with heavy plated armor charging forward with white breath coming out of his nostrals while bloodlust flamed in his eyes, it appeared this was an Orc and leading this fearsome force as it plowed its way through the landscape, behind him could flashes of light, arrows, axes, swords and other weapons and shapes be seen while they all forced their way through branches and bushes stomping and shaking the very bottom of the forest. Not far from the thunder in a place called Astranaar a group of humans and nightelves with friends was discussing amongst themselves how big a threat the horde was or not, in this region these days. Seconds after roaring voices shouting FOR THE HORDE! and massive thunder breached the silence in Astranaar and fear from the sight made the humans jump in their places and grasp for their weapons. It was too late, the insane force of Taurens, Trolls, Bloodelves, Undead and Orcs had caught them ofguard and had now splintered their defences and no cry for mercy would be heard. The sounds of cracking shields and bones echoed through the woods while screams of dying humans and draenei fainted as the sounds from weapons and spells made different sounds confirming finishing moves. Then a silence once again passes over ashenvale only interrupted by cries of victory from rough voices claiming Ashenvale once more. The answer to the alliance questions was answered the threat is very real, Crimson Moon has acted, The Horde has won! Proud member of Crimson Moon and Crimson Order Light Guard Rewws Thunderbrew YOU GET CRITTED FOR OVER NINE THOUSAND BY WALL OF TEXT!! Uhm..ja, spiller selv på en rp-pvp server, men sjeldent jeg orker og rollespille for tiden. Endret 26. september 2008 av Sjokoladefisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå