Gå til innhold

Endre instillinger på min nye flatskjerm


Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en Toshiba REGZA 37" LCD-TV 37X3030DG. Satt den opp i går, men har oppdaget et par ting. Fargene, kontrasten osv osv er ikke helt som jeg vil, og jeg mener å ha lest her inne at det finnes mange sider der man kan finstille TV'en til at den blir enda bedre, men problemet er at jeg ikke finner noen slike sider. Noen som kan hjelpe?

I tillegg har jeg oppdaget en slags "durelyd" i TV'en, jeg må sette volumet veldig langt ned for at den skal forsvinne, eller så må jeg ha lyden "grisehøyt". Har jeg volumet på ca normal lydnivå , hører jeg nesten bare duringen..

 

Forslag mottas med takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er idealinnstillingene til din tv hentet fra teknofil:

Toshiba Regza 37X3030D:

Optimalisert for TV-titting i vanlig kveldsbelysning.

Det fins ingen fasit for slike innstillinger.

Bruk våre forslag og juster innstillingene til du får et bilde du er fornøyd med.

 

Bildemodus: Bildeinnstilling (har ikke valg mellom ulike Bildemodus)

Lysstyrke: 65 av 100

Kontrast: 98 av 100

Farge: 40 av 100

Skarphet: 0 (maksimum +50, minimum -50)

Bakgrunnslys: 75 av 100

Fargenyanse (tint): 0 (maksimum +50, minimum -50)

Svartnivå: Av

MPEG NR: Lav

DNR (digital støyreduksjon): Auto

Fargetemperatur: Middels høy

3D fargestyring: Av

Aktivt bakgrunnslys: På

Filmmodus: På

 

Men husk at en kalibrerings-DVD gir det beste resutaltet, husk også å benytt deg av gode kabler hvis du benytter deg av analoge.

Lenke til kommentar
I tillegg har jeg oppdaget en slags "durelyd" i TV'en, jeg må sette volumet veldig langt ned for at den skal forsvinne, eller så må jeg ha lyden "grisehøyt". Har jeg volumet på ca normal lydnivå , hører jeg nesten bare duringen..

 

Forslag mottas med takk..

 

Denne durelyden har toshiba hatt problemer med før, hjelper det hvis du skrur ned kontrasten?

Endret av Actionchicken
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har selv nettopp kjøpt 37X3030DG etter å ha sett flere gode omtalelser. Vet ikke hvor mange av disse kom etter februar d.å. (dato for Alastors innlegg), men jeg har ihvertfall sett haugevis av toppresultat for denne, deriblant flere norske.

Er meget fornøyd med både størrelse og kvalitet, lyd og bilde. Ikke mye til ekspert, men jeg har et par venners LCD-tv'er å sammenligne med, og ingen av dem slår min ihvertfall! Og ennå har jeg ikke innstilt farger og kontrast... Fikk den for 9500,- hos Elkjøp, men man kan i disse dager få den til 9000,- hos Deal.no - inkl. frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...