Gå til innhold

[LØST]DVD leser hjelp

Anbefalte innlegg

sjekka på systemrequirementslab.com nå om jeg kunne kjøre et pc spill, alt funket greit utenom 1 ting:

DVD

Minimum: 2x DVD-ROM

You Have: FAIL: Sorry, your computer does not have a DVD-ROM that meets this requirement.

vil det si jeg ikke kan installere spillet fra CD'ene? skjønte lite egentlig, noen som kan forklare? har ikke spillet enda, men får det i morgen, så får ikke testet før da.

Endret av acetec
Videoannonse
Annonse

Det kan du sjekke på min datamaskin. Der står det listet opp alle disker og drev du har i maskinen. Står det "CD-ROM", har du ikke DVD-ROM, står det "DVD-ROM" eller noe med DVD så har du det.

Har du kun CD-ROM kan denne ikke spille DVD-plater.

Du kan også se på spilleren som står i kabinettet, enten står det CD på den, eller DVD..

Da må du kjøpe deg en dvd-spiller for å få brukt spill som krever dvd-rom. Det vil si at spillet kommer på en dvd-plate, og ikke cd.

Det kan hende at det spillet du snakker om, kommer på flere cd-er, men det er tvilsomt.

En dvd-leser er nesten gratis, dvd-brennere koster vel fra 200kr og oppover, da kan du både lese og brenne.

Jeg kan anbefale den her: https://prisguiden.no/product.php?productId=52585

Det er en dvd-brenner, ser ikke poenget i å kjøpe bare dvd-leser. Forskjellen i pris er minimal.

Dette er P-ATA-modellen som jeg regner med at du skal ha. Jeg har selv S-ATA-modellen og er strålende fornøyd.

Siden du har cd-rom idag, så skal du nok ha P-ATA-versjonen.

P-ATA er med de flate brede kablene, ja. Og dvd-brennere kan både lese og skrive cd- og dvd-plater.

Du kan vel egentlig gå inn i en hvilken som helst databutikk og kjøpe den billigste dvd-brenneren de har. Tror de er omtrent helt like alle sammen, så slipper du å vente flere dager på at varen blir sendt, i tillegg til at du sparer porto..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...