Gå til innhold

AMD Athlon XP2000+ Veldig nær 60 grader???


cbcb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs jo helt om du har på goop (kjølepasta). Hvilken kjøler er det? Også er det under load eller er det idle? Og en annen ting, prøv å oppdater bios og den probesoftwaren du eventuelt har.

Er den på 60grader under load er den varm, men ikke for varm.

 

ps: sett gjerne en size=9 tag rundt den siggen din! :)

Lenke til kommentar

Jeg lå på ca 55 grader med Silent Twin vifta mi, og det er med måling fra eksternt termometer. Interne viste ti grader for lite. Ligger på ca 45 nå, men da er det med en hel kobber kjøler med 60 mm Black Delta vifte som bråker no helt grusomt.

 

Så oppunder 60 grader er ikke unormalt. Tåler jo som sagt mye mere.

Lenke til kommentar

Har en 1200Mhz Athlon med en standard vifte, og har alltid ligget på rundt 50-51°C ved idle. I forbindelse med at jeg stappet inn nytt skjermkort og gjorde litt reint i kabinettet, tenkte jeg at jeg skulle legge på ny goop siden jeg bare hadde orginalpasta fra før.

 

Mye som tyder på at jeg ikke gjorde det riktig, for nå er tempen rundt 56-57°C ved idle. :lol:

 

Er det for øvrig noen som vet hvordan "cooler XP" i pc alert virker? Når jeg starter den synker temperaturen på CPU med minst 10 °C, mens spenningen og viftehastighet ser ut til å være den samme. (MSI K7T VIA133 Hovedkort)

Lenke til kommentar

jeg har xp2000

har på en silent viking, og litt kjølepasta, av ukjent merke.

 

ligger på 53° idle, og har vert oppi 64° på det meste.

 

så det er vel ikke så mye å rope på mamma for. hvis du har tilsvarende ytelsep å kjøleren din er det passe temp.

 

han med 44 grader, åssen kjøler har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...