Gå til innhold

Oblivion: Lignende spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke spill som er ganske så likt oblivion er å prøve ut? Vil liksom ha den samme friheten osv, må ikke være magi med;)

Tusen takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller hva med Mount & Blade.

ingen orker, monstre og magi med, men du har vertfall friheten. Her kan du plyndre, krige, trade, bygge opp egen by, danne hær osv...veldig fritt til å gjøre det du vil. Link til spillet finnes her: http://www.taleworlds.com/

kan laste ned spillet gratis fra siden deres, men kan bare spille opp til et visst antall level, level 6 tror jeg det er. Så kan du kjøpe det om du liker det. Koster ca 25 dollar. Spilet er i beta fasen for øyeblikket, Men om du kjøper beta versjonen, så får du tilgang til senere utgivelser i tillegg til fullversjonen når den kommer. Om ikke så lenge forhåpentligvis :dribble:

Jeg storkoser meg med spillet hvertfall :thumbup:

Skrevet (endret)
Eller hva med Mount & Blade.

ingen orker, monstre og magi med, men du har vertfall friheten. Her kan du plyndre, krige, trade, bygge opp egen by, danne hær osv...veldig fritt til å gjøre det du vil. Link til spillet finnes her: http://www.taleworlds.com/

kan laste ned spillet gratis fra siden deres, men kan bare spille opp til et visst antall level, level 6 tror jeg det er. Så kan du kjøpe det om du liker det. Koster ca 25 dollar. Spilet er i beta fasen for øyeblikket, Men om du kjøper beta versjonen, så får du tilgang til senere utgivelser i tillegg til fullversjonen når den kommer. Om ikke så lenge forhåpentligvis :dribble:

Jeg storkoser meg med spillet hvertfall :thumbup:

hehe har spilt demoen;) et par hundre ganger nå:) drit kult spill ja;)

Tenker litt på gothic 4 se ossen det blir, men hva går gothic ut på?

Endret av Nektard
Skrevet (endret)

Har jo fable som såvidt kan sammenlignest, men det er bra og mer enn verdt å prøve. Er ikke så mye frihet men det er strålende historie og side quest.

Forresten, om du skal spille gothic 3 vil jeg anbefale å lage mer enn en save og save cirka hver halvtime, for jeg opplevde 3-4 ganger at saven ble ødelagt og måtte starte spillet på nytt, til slutt bare gav jeg opp.

Endret av frinder
Skrevet
Two Worlds ?

helt kurrant.. Litt "lett" kampsystem og magisystem, men det er underholdende..

kan man lage si egen karakter ogsånt?

Skrevet (endret)

Two worlds er kjempebra, åpent, fritt og mange muligheter ....du kan lage en egen karakter, men ikke så mange variasjoner .....grafikken i begynnelsen skuffer, men så tar det seg opp.....jeg likte spillet utrolig godt....artig avveksling i forhold til Oblivion...ikke like polert som Oblivion, men artig

Kan jo lastes ned på steam

Endret av Swayne
Skrevet
Tror kanskje Dark Messiah of Might and Magic ligner litt? Er ikke samme friheten tror jeg though.

Er vel heller et FPS action spill enn noe Oblivion lignende rollespill. Det er dog noen få rpg elementer som forskjellige klasser, magi og opplåsbare "skills"

Skrevet

Dark Messiah er FPS med sverd. Fremdeles et veldig godt spill, men noe RPG er det ikke.

Ellers kan jeg ikke fatte at du ikke likte Morrowind hvis du liker Oblivion. Morrowind har alle de positive elementene til Oblivion minus kampsystem og grafikk (oi, vent, da var det ikke flere igjen), men ingen av dem som gjør at Oblivion er en heller traurig affære uten mods.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...