Gå til innhold

Sanger med enkel trommespilling


manet44

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes mye fra Metallica - Black Album er veldig simpelt jeg da, Sandman/Unforgiven/NEM osv. Var vel noe av det første jeg klarte av "harde" låter på trommer. Hvis selv det blir for vanskelig, så synes jeg det beste vil være å heller bare øve inn noen trommerytmer fra opplæringsbøker osv.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

ZZ Top - Black Dressed Man var den første jeg lærte. AC/DC er veldig enkelt, muligens for enkelt? The Darkness, Nirvana, Red Hot Chili Peppers eller Turbonegro er for det meste ganske enkelt. Om han trenger litt mer utfordring kan han prøve seg på litt Toto.

Lenke til kommentar

Er vel bare å prøve seg frem det, trenger ikke spille helt likt originalen.

 

Det beste er å bare gjøre sin egen tolkning og være kreativ, og også for å bli mer kreativ.

Har lært meg å spille trommer selv, og syns dette er en veldig god måte å få en egen stil på, noe som jeg syns er litt viktig.

 

Så Jam mye det kan være bra for kreativiteten.

Lenke til kommentar
Om du jamer mye for du opp kreativiteten, om du spiller til musikk lærer du å groove, om du spiller til metronom lærer du å være stødig. Det lureste (synes jeg) er å gjøre alle tre tingene mye.

 

Spørs jo helt hva slags musikk du spiller til hvis man skal lære seg å groove da, da må man jo spille no groovy no da.

Det viktige også er at hvis man spiller for mye cover, og da av samme type musikk, så blir veldig mye av det gjenspeilt i spillinga, så viktig å variere musikk stiler litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...