Gå til innhold

Erfaringer på databutikken.com?


Anbefalte innlegg

Du har tydelighvis ikke handlet mye på nettet. Psdata og itbutikken opperer alle med leveringstider på 1 - 2 dager dersom varen er på lager og du bor i det sentrale østlandsområde.

 

5 dager er IKKE godt nok!

 

 

Quote:


On 2002-01-11 22:41, Sveinl skrev:

Hei.


Jeg bestilte PC-en min fra datorbutiken.no. (med unntak av CPU-kjøler selvsagt) Det tok 5 dager før hentelapp/anvisning kom i posten.


Da jeg så at komplett.no hadde XP-prosessorer, avbestilte jeg T-bird 1,4GHz.


Jeg vet at det er "mange" som har hatt problemer med datorbutiken men for min egen del gir jeg dem terningkast 12 (med 2 terninger)pga. hyperkort leveringstid etter avbestilling av prosessoren (1 eller 2 dager etter). Det vil si at varene kom 3-4 dager etter bestilling/kontraordre
:grin:

Ved retur, vet jeg ærlig talt ikke hvor lang tid de bruker.


Alle delene jeg har bestilt var i tipp topp stand.


Datorbutiken lenge leve.... :smile:




[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-01-11 22:44 ]


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry igjen... Men jeg må nok "skuffe" deg. Sjekket erfaringsdatabasen på hardware, og jeg valgte faktisk ut fra det. ITbutikken bruker også 7 dager på å levere denne spesifikke printeren, har nemlig sjekket dette litt på forhånd. Når det gjelder garanti, så har jeg faktisk 3 års garanti på printeren fra Brother. Igjen så får du sjekke bedre før du kommer med slike påstander... Litt slitsomt å diskutere med en som ikke har grunnlag for slike påstander... Lær av dine feil - gjør leksa di på forhånd!

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at du ikke er så erfaring i handel på nettet - dersom du er fornøyd med en leveringstid på 10 dager, selv om varen ikke var på lager så syns jeg du stiller lave krav.

 

Jeg skal ikke krangle på garanti ordningene etc til denne printeren - men som hovedregel er itbutikken og psdata LANGT bedre. Dette er noe det ikke er vits å diskutere en gang - bare se på alle forum postene om databutikken.

 

I tilleg så vi jeg bare kommentere at jeg ikke kom med påstander - men at jeg informerte deg om at du sannsynlighvis ikke akkurat har bestilt fra det beste nettstedet spesielt når det gjelder retur og kundeservice.

 

Ikke ta disse postene som et personangrep på deg - det er ikke meningen, håper ikke du tok det slik.

 

Et lite spørsmål.. har du fått printeren enda da?

Eller bare tror du du får den snart?

 

Lykke tiL!

 

 

Quote:


On 2002-01-12 10:54, johanch skrev:

Sorry igjen... Men jeg må nok "skuffe" deg. Sjekket erfaringsdatabasen på hardware, og jeg valgte faktisk ut fra det. ITbutikken bruker også 7 dager på å levere denne spesifikke printeren, har nemlig sjekket dette litt på forhånd. Når det gjelder garanti, så har jeg faktisk 3 års garanti på printeren fra Brother. Igjen så får du sjekke bedre før du kommer med slike påstander... Litt slitsomt å diskutere med en som ikke har grunnlag for slike påstander... Lær av dine feil - gjør leksa di på forhånd!


 

[ Denne Melding var redigert av: S][eridan på 2002-01-12 16:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-12 10:49, S][eridan skrev:

Quote:


On 2002-01-11 23:59, johanch skrev:

Hm... Venter et svar fra S][eridan... Hva har du å si til ditt forsvar...?
:grin:


 

Et godt tips er ofte å sjekke erfaringsdatabasen til hardware.no før man handler. Der kan du bla se at Datorbutiken ligger helt elendig ann - dette hadde kanskje hatt en innvirkning på ditt valg av nettbutikk.

Et annet godt argument for å bruke itbutikken fremfor datorbutiken er at de også gir deg 2 års garanti samt at de følger angreretten - noe datorbutiken IKKE gjør.

 

For å avslutte så kan jeg også informere dem om at itbutikken sender allt som bedriftspakker - dvs at du faktisk hadde hatt printeren dagen etter den kom på lager.

 

Igjen - service og gode garantiløsninger er i de fleste tilfeller LANGT mer verdt enn 100 kr. Spesielt når det er snakk om en printer som gjerne har en levetid på 3 år eller mer.

 

Ikke alt som glimrer - er gull.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: S][eridan på 2002-01-12 10:50 ]

 

 

itbutikken har jo fått noe sinnsyke priser i det siste!!! de som var så billige er nå dyre! flott med 2 års garanti, men de fleste har vel solgt for lengst da....

Lenke til kommentar

Neida, tar det ikke personlig, men vil bare at noen fakta skal på bordet. Ja, jeg har fått printeren. Det tok som sagt 7 dager (1 uke) fra jeg bestilte til jeg fikk varen. En vare som databutikken.com ikke hadde på lager. Synes ikke det er så verst. Som sagt så fungerer printeren prikkfritt, så returproblematikken kan jeg ikke svare for. Men ellers synes jeg databutikken.com er en kjempe-ok butikk å handle i! Ikke noe angrep på deg som person altså :grin: Liker bare en god diskusjon :grin:

Lenke til kommentar

Vel min erfaring med databutikken er som følger:

 

Skulle bestille en Intellimouse Optical v3.0 hos de. (v1.0 og v3.0 ser jo helt kliss lik ut, og forskjellen ligger jo bare i teknologien) Siden det ikke gikk fram på siden deres hvilken mus de hadde sendte jeg en mail og spurte om det var den nyeste. Det var det, så derfor bestilte jeg den.

 

6 dager senere mottok jeg musa, og fant etterhvert ut at det var den gamle versjonen de hadde sendt meg. Sendte mail til de og spurte hvorfor i all verden de hadde sendt meg feil mus, og fikk til svar at de nok hadde begge musene inne på lager. Jeg skulle bare returnere musa så skulle jeg få den nye versjonen eller pengene tilbake.

 

Har ennå ikke fått returnert den, men tror jo at dette kommer til å gå i orden. Bortsett fra at de har sendt meg feil mus, så er jeg strålende fornøyd. Alle mail har blitt raskt besvart, og leveringstiden var ikke så ille.

 

Bare lurer på hvorfor de selger to versjoner av en mus, mens de på siden kun reklamerer med én. De burde jo ha reklamert med to forskjellige muser, en v1.0 og en v3.0. Det må jo bli hipp som happ hvilken mus man får da.

 

Dessuten er det alt for lite info om produktene på sidene deres. Er jo bare et lite bilde av musa, og det nytter jo fint lite i dette tilfellet... Linken til produsenten sine sider funker dessuten heller ikke!

 

Jaja, mitt forhold til databutikken.com avhenger av hvor fort de fikser denne fiaskoen.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...