Gå til innhold

Oppgradere fra Canon til Sigma ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte til jul Canon 400d + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f4-5.6 IS er veldig godt fornøyd med 55-250, 18-55 har jeg ikke brukt så mye.Oppgraderings spøkelse har begynt å melde seg allerede :ph34r: Vurdrer nå oppgradere til Sigma 18-50 2,8 og den nye 50-150 2,8 for å få mere lyssterke objektiv.

 

Tar mye bilder av hunder samt at jeg har en vilter 7 åring som jeg prøver å skyte :D . Skal til Stocholm i sommer på en stor hundeutstilling som er innendørs i hall, en av hallene er på 25000 kvadrat så det er rimelig store forhold, blir lite aktuelt med blits der så jeg tengte 2,8 og iso 1600 regner med dårlige lysforhold.

 

Har bestill en 50-150 på Eljøp så jeg har jo 30dager på prøve på :cool:

 

Hadde vært kult med canon 70-200 2,8 is men syes den blir for stor og tung og dyr. Liker også at zomen går ned til 50 .... Noen tanker ? mister jo IS men får større blender, har sikker vært diskutert 1000 ganger men ........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Kjøpte til jul Canon 400d + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f4-5.6 IS er veldig godt fornøyd med 55-250, 18-55 har jeg ikke brukt så mye.Oppgraderings spøkelse har begynt å melde seg allerede :ph34r: Vurdrer nå oppgradere til Sigma 18-50 2,8 og den nye 50-150 2,8 for å få mere lyssterke objektiv.

Du sier du ikke har prøvd 18-55IS noe særlig mye. I følge både tester og brukererfaringer er det et bra objektiv med gode optiske egenskaper. Fremfor å kjøpe 18-50/2,8, kan du vurdere å skaffe deg blits, f.eks. Canon 430EX.

Tar mye bilder av hunder samt at jeg har en vilter 7 åring som jeg prøver å skyte :D . Skal til Stocholm i sommer på en stor hundeutstilling som er innendørs i hall, en av hallene er på 25000 kvadrat så det er rimelig store forhold, blir lite aktuelt med blits der så jeg tengte 2,8 og iso 1600 regner med dårlige lysforhold.

Husk at selv 2,8 og iso1600 kan bli i knappeste laget når du har kombinasjonen av dårlige lysforhold og motiver i bevegelse. Aktuelle objektiver under slike forhold kan være lyssterke fastobjektiver som Sigma 30/1,4, Canon 50/1,4 og Canon 85/1,8.

Har bestill en 50-150 på Eljøp så jeg har jo 30dager på prøve på :cool:

Husk at det er to utgaver av dette objektivet. Det har nettopp kommet en ny og forbedret utgave.

 

Ellers kunne det vært interessant og sett bilder tatt med både 18-55IS og 55-250IS, f.eks. hundebilder.

 

Edit:Skrivefeil

Endret av Oljens
Lenke til kommentar
Sigma 18-50 er nok en oppgradering hva lysstyrke og antaglig konstruksjon angår, men 18-55IS tar nok det lengste strået når det gjelder optikken. Det burde ikke by på så store problem å bli kvitt den i alle fall.

 

Joda, 18-55IS har riktignok fått god tilbakemelding, men at det skal være bedre enn Sigma 18-50 macro optisk er nok en overvurdering av store dimensjoner. Så er da også Sigma/Tamron normalzoomene i en annen prisklasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...