vargaz Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har en Thinkpad T42 som er møkk treg. Maskinen er egentlig en 1,8ghz pentium M med 1gb minne og kjører windows xp. Installasjonen av windows er ganske ren, så det skulle ikke være grunnen til at maskinen er treg. Jeg vet denne maskinen throttler og det gjør den heletiden, jeg kan godt tro på at det er det som gjør den så sinnsykt treg, brukte 7 minutter på oppstart og innloggingen i dag. Hva kan jeg gjøre for at maskinen ikke skal throttle, har vært i bios og sett, men klarer ikke å finne noe som tilsier at den ikke skal throttle. Videre lurer jeg på om det kan være noe annet som gjør denne maskinen treg?
ventle Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 defragmentert harddisken i det siste? Ligger det mange IBM-programmer inne?
vargaz Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 Nope, ikke spesielt mange IBM programmer inne, defrag kunne kanskje være noe.. men tviler på at det løser opp alt.. ser i cpuz at den jobber på 600mhz og at den ikke alltid skrur seg opp når den egentlig trenger det. Laderen er så og si alltid i, hvordan kan jeg få skrudd av denne throttleingen..
zerosixzero Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 I "kontrollpanel" og "system" og "avansert" kan du inne på "ytelse" skru ned visse funksjoner som vil gjøre den raskere. Ellers kan du gå inn på "kontrollpanel" og "strømalternativer". Her inne på "strømoppsett kan du velge mer ytelse. Tror det er her man velger bort at CPU skal gå så sakte.
zerosixzero Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Ellers så hadde jeg problem med min DELL8600 at oppstarten tok 5-6 min. Dvs windows startet og så ok ut, men det tok 5 min ekstra før jeg fikk startet noen programmer. Jeg fjernet så MSN fra oppstarten, og PC ble rask igjen. Mulig at MSN i oppstarten ligger å sperrer til den har nettkontakt, noe som hos meg kansje kunne ta litt tid.
vargaz Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 Defrag er ikke nødvendig får jeg beskjed om etter analysen. zerisixzero: Klarer ikke å finne det du beskriver i første post, har ingen mulighet til å endre det under strøminstillinger i alle fall. MSN er ikke installert på denne maskinen, da dette er en jobb pc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå