Gå til innhold

Lav hastighet på trådløst.


Anbefalte innlegg

Hei. Har en 20 MBit linje til Nexgentel, og har alltid hatt ca 14MBit inn med kabel. Men tenkte jeg skulle legge over til trådløst siden jeg irriterte meg iver alle kablene. Så leste litt om trådløst og bestemte meg får å kjøpe inn en linksys WRT54GL siden den støttet 802.11g og skulle etter det jeg leste kunne levere hastigheten jeg hadde.. Men nå er hastigheten på rundt 3MBit :mad: .

Kan vell kanskje være nettverkskortet, men støtter 802.11g det også. Jeg bruker det som følger med hovedkortet som er asus M2N32-SLI Deluxe Wireless Edition.

Noen som vet hva som kan være feil?? Står på nettverkstilkoblingen at hastigheten er 54 MBit og signal utmerket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei kjørte den og fikk at det meste så normalt ut, men på bandwidth * delay product fikk æ detta. Og det ser jo ut som at det ikkje e så fort. Men har ikkje peiling på nettverk. Hvordan forandrer jeg på TCP/IP og RWIN valuve.

Kjøre på XP.

 

Your TCP Window limits you to: 697 kbps (87 KBytes/s) @ 200ms

Your TCP Window limits you to: 279 kbps (35 KBytes/s) @ 500ms

Consider increasing your RWIN value to optimize TCP/IP for broadband.

 

 

Hvis ikke du har Vista kan du jo sjekke TCP/IP-parametrene dine:

 

http://www.speedguide.net/analyzer.php

 

 

Har samme ruter selv, og får 14.4 MBit/s trådløst mot Canal Digital uten problemer. Riktignok med Tomato firmware, men det skulle vel gå greit med standard firmware også...

 

231561927.png

Lenke til kommentar

Det setter TCP/IP-parametre i XP... mer bestemt RWIN som bestemmer hvor store pakker som sendes om gangen. Hvis den er for lav (standard i XP) så går det ut over hastigheten. Programmet setter den til en grei verdi for de fleste med bredbånd, men andre programmer som DRTCP kan brukes til å fin-instille litt mer.

 

Vista gjør det på en annen måte og behøver ikke denne "fiksen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...