hamtidamti Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 når jeg spiller cs 1.6 så er fps en bare på 60, er bare det aldri over aldri under og jeg har skrevet inn fps_max 100 og disse tingene dette syntes jeg er litt rart når kameraten min har 100 fps på sliten gammel bærbar dett jeg har: intel q600 2,4 ghz geil 4gb blackdragon abit fatlity fp-in9 sli 650i xfx 8600gt-----------------er den for dårlig????? jeg bare lurer, fordi skal bygge en pc til han og og han vil ikke ha bare 60 fps når han spiller cs1,6. takk for alle råd som kommer!!!
mutamata Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 prøvd å skru av vertical sync på skjermkortet?
fflex Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 8600gt er veldig mye mer enn det du trenger for 100 fps i cs 1.6 for å ha det klart Ville som graslauk sa sjekke at du har skrudd av vertical sync i nvidia driveren.
Tj-nome Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Prøv å slå av Vertical Synk Vertical Synk er noe som "dreper" fps droppet, og det kan slå av og på som du vil. Høyre klikk på skrivebordet, egenskaper, og så finner du avansert. Finn deretter skjermkortet ditt(geforce eller ati for de fleste) og trykker på Ytelses- & Kvalitetsinninstilinger. Der inne finner du vertical sync og skrur det av. Trykk Bruk så exit. Vil du ha på VSYNK igjen, gjør du alt på samme måte, og trykker ON.
killkid Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hei Vet hvordan du har det men løsningen er her! Still opp HZ på skjermen dette gjøres inne i avansert på skjermkort, deretter kan du også etter dette skrive inne i console: max_fps 150 Dette skal hjelpe, har hjulpet meg mange ganger Endret 7. februar 2008 av killkid
Kuza Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Bruker dere CRT skjermer? Ser ikke poenget med å slå av vsync på LCD skjermer, blir bare image tearing da. LCD kjører på 60hz og noen få på 75hz. Er ikke vits å ha flere frames per second enn hva refresh raten din er.
KenBjork Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Ser ikke poenget med å slå av vsync på LCD skjermer, blir bare image tearing da. LCD kjører på 60hz og noen få på 75hz. Er ikke vits å ha flere frames per second enn hva refresh raten din er. Image tearing? forklar.
fflex Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Skjermen holder ikke følge med fps, det blir mao ikke synkronisert...og man kan se noe "bølgelingnende" greier i blant. Selv foretrekker jeg 100fps i cs, selvom jeg har 60hz på skjermen.
KenBjork Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Man trenger ikke mer enn 60FPS på LCD fordi de ikke kan vise mer!Feil. Selv om skjermen ikke klarer å vise mer enn 60fps med vertikal synkronisering på, betyr det ikke at du ikke har godt av en maskin som klarer å kjøre spillet med godt over 60FPS. Med flere fps vil de frames som vises representere ett mer nøyaktig bilde av hva som skjer og når det skjer = mer nøyaktig sikting. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=603662
Kuza Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Ja, det stemmer ikke. Hvis du har en LCD skjerm som har en refresh rate på 60Hz så kan den oppdatere bilde sitt 60 ganger per sekund, så hvis du kjører med 100 fps på CSS med en 60hz refresh rate så har du 100 fps dyttet inn i skjermen din som klarer bare 60 frames per second. Da får du tearing, skjermen din klarer ikke å vise alle bildene som skjermkortet ditt sender til den. Double buffering og Tripple Buffering kan hjelpe litt så du ikke får alt for mye tearing, men skjermen din oppdaterer bilde sitt fremdeles bare 60 ganger per sekund. Han sier også at jo høyere FPS du har jo fortere beveger du deg i spill, tenkt om du hadde 500 fps! Da hadde du beveget deg fort ja, men nei det er også bare tull.
hamtidamti Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 meg igjen jeg har prøvd og gå inn og slå av vertical sync. jeg gjør det men den går bare tilbake igjen når jeg starer opp og spillet og slår det av for og sjekke. og prøvde det med hz funka ikke. er dette fordi jeg har en silent skjermt kort?? og takk for forslagene!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå