Gå til innhold

Trenger et penere UI [LØST]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hahah, Ace2 og lite minne? Hva er det du går på forno? Jeg vil ha det i alle fall, Ace2 er så bloated du kan få det og er noe herk. (That said var UI'n ganske lekker)

 

Litt tvetydig hva du mener her, men anntar du bare har glemt et ord "ikke".

 

Kan du vise til noen kilder som tilsier at addons utviklet i Ace2 er mere resurskrevende, enn i det gamle utviklingsformatet? Alt jeg har lest på nette på diverse UI forums sier faktisk det motsatte.

Finner det også utrolig rart at omtrent alle særiøse UI utviklere jeg har sett på nette holder seg til Ace2 arkitektur. Det burde vel ikke være tilfelle om det var så dårlig som du beskriver det.

Lenke til kommentar
Hahah, Ace2 og lite minne? Hva er det du går på forno? Jeg vil ha det i alle fall, Ace2 er så bloated du kan få det og er noe herk. (That said var UI'n ganske lekker)

 

Litt tvetydig hva du mener her, men anntar du bare har glemt et ord "ikke".

 

Kan du vise til noen kilder som tilsier at addons utviklet i Ace2 er mere resurskrevende, enn i det gamle utviklingsformatet? Alt jeg har lest på nette på diverse UI forums sier faktisk det motsatte.

Finner det også utrolig rart at omtrent alle særiøse UI utviklere jeg har sett på nette holder seg til Ace2 arkitektur. Det burde vel ikke være tilfelle om det var så dårlig som du beskriver det.

 

Det jeg mente var at jeg ville ha whatever du går på :p

 

Anyhow. Ace2 er "ubrukelig" pga flere ting

1) Ace2 er først og fremst ikke lagd for å bruke mindre ressurser, men for å gjøre tiden det tar å lage en addon kortere og enklere. (Dette står på Ace sin frontside forresten)

2) Ace2 brukes på knøttsmå addons og får kjempe-overhead

3) Spesialiert kode til addon (evnt spesialiserte libs istedet for 1 for alt og 100 ganger mer enn hva man trenger) vil alltid være bedre for man ikke har mer enn akkurat det man trenger.

4) pga overhead / ingame minnebruk og hvordan lua håndterer ting på kan/vil minnebruk ha en effekt på frameraten

 

Hadde jeg orket kunne jeg sikkert funnet flere også.

Og for seriøse UI utviklere? De vil vel helt sikkert bruke mer tid på å lage selve addonen istedet for å skrive kode de ikke trenger fordi de har Ace2, slippe å bruke masse tid på kjedelig ting og bugtesting er greit. Minuset der et man har ca null kontroll over det siden alt er opp til Ace2.

 

Ace2 blir selvsagt bedre om du bruker 500mods som alle har Ace2, nå er jeg en av de som prøver å bruke minst mulig mods så Ace2 blir enda mindre improvement her.

 

For "kilder" så kan du sikkert google "Lua Garbage Collection", "ace2 bloat" kanskje og selvsagt:

Test med addons som ikke bruker Ace2 og se hvordan ressursbruken er i forhold

 

Kan ta med hvordan jeg har det med mine Addons: Screenshot av UI

 

Addon Mem Usage:

addonusage.jpg

 

 

Som du kan se så bruker jeg 2 Ace2 addons, RatingBuster og sct, de holder seg helt på toppen av memusage.

Før så brukte jeg også Bartender3 istedet for Bongos2_Actionbar som brukte rundt 1.5mb minne også.

For Unitframes btw så bruker jeg "oUF"(oUF_Ruin er da themen til det), som du kan se så bruker det minimalt med ressurser, hvor mye bruker din ace2 unitframe? 3-4mb? :p

 

Så, om du er lat(evnt lager flere stooore addons, som er tvilsomt) og ikke bryr deg noe veldig ressursbruk, er Ace2 tingen for deg =)

Lenke til kommentar

Takk for en informativ og oppklarende post.

Man lærer noe nytt hver dag, og jeg ser at mye av det som er fortalt meg ikke stemmer.

 

Har ansett Siana og Caith som eksempler på UI byggere med erfaring og særiøse bygg. Begge to benytter seg for det meste av Ace2.

 

Kudos for minnebruk på ditt UI. :)

Det bruker mindre enn mitt som ligger på rundt 30mb, med alt på i raid trekker det opp mot 50mb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...