Gå til innhold

Musikk: United Randoms UKM bidrag Jethro Tull Bourèe, WE MADE IT!:D:D Film!


Anbefalte innlegg

Heisann! er ikke sikker på om det er lov å legge ut coverlåter her men får håpe det :p

Ønsker litt kretikk på United Randoms bidrag til UKM i år nemlig en cover låt, Jethro Tull Bourèe med fløytesolo av Ian Anderson. Fordi som ikke hva slags musikk dette er, så går det under Jazz/rock...

Opptaket er relativt dårlig, uten noen som helst redigering eller spilling om igjen pga. Dessuten brukte vi kun 2 mikofoner og et crappy PA anlegg... så eh ja. Inspillingen er også spillt inn relativt tidlig i innøvingsfasen.

Enjoy :wee:

 

Trommesoloen blei litt misslykka tho..

 

EDIT:

Se filmen hos Youtube

post-96493-1202334542_thumb.jpg

Endret av Joney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var litt bom. Fløytisten har den styggeste klangen i instrumentet sitt jeg noen gang har hørt, og hele greia er strengt tatt bare Jethro Tull-låta på valium. Helt greit gjennomført, men det er absolutt ingenting som skiller dette fra mengden. Fløytisen er hinsides all teknikk dog, så her trengs det øving. Ser ikke helt poenget med å melde seg på UKM med ei cover-låt i første omgang. Go practice. Go go go. Gadget.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Dette var litt bom. Fløytisten har den styggeste klangen i instrumentet sitt jeg noen gang har hørt, og hele greia er strengt tatt bare Jethro Tull-låta på valium. Helt greit gjennomført, men det er absolutt ingenting som skiller dette fra mengden. Fløytisen er hinsides all teknikk dog, så her trengs det øving. Ser ikke helt poenget med å melde seg på UKM med ei cover-låt i første omgang. Go practice. Go go go. Gadget.

 

 

Jess, da snakkes vi på fylkenmønstring right? Ettersom vi kom videre.

Lenke til kommentar
Dette var litt bom. Fløytisten har den styggeste klangen i instrumentet sitt jeg noen gang har hørt, og hele greia er strengt tatt bare Jethro Tull-låta på valium. Helt greit gjennomført, men det er absolutt ingenting som skiller dette fra mengden. Fløytisen er hinsides all teknikk dog, så her trengs det øving. Ser ikke helt poenget med å melde seg på UKM med ei cover-låt i første omgang. Go practice. Go go go. Gadget.

 

 

Jess, da snakkes vi på fylkenmønstring right? Ettersom vi kom videre.

 

Hvordan i all verden kom dere videre med ei så dårlig cover-låt? Er det ikke et minstekrav om at du må spille din egen musikk en gang?

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt så er ikke UKM direkte en konkuranse, det viktige i UKM er å vise hva som ungdommer fra det stedet driver med på fritiden. Hvis et godt eksempel på hva ungdommer driver med der er å spille en dårlig covre så er det en måte å representere stedet på. Men jeg synes det var en bra cover. Bandet jeg spiller i spilte også cover, dette var fordi vi ville og fordi vi ikke hadde noen av våre egne sanger klare for øyeblikket, og fordi det var den første konserten vår.

Endret av Polemos_Theos
Lenke til kommentar
Dette var litt bom. Fløytisten har den styggeste klangen i instrumentet sitt jeg noen gang har hørt, og hele greia er strengt tatt bare Jethro Tull-låta på valium. Helt greit gjennomført, men det er absolutt ingenting som skiller dette fra mengden. Fløytisen er hinsides all teknikk dog, så her trengs det øving. Ser ikke helt poenget med å melde seg på UKM med ei cover-låt i første omgang. Go practice. Go go go. Gadget.

 

 

Jess, da snakkes vi på fylkenmønstring right? Ettersom vi kom videre.

 

Hvordan i all verden kom dere videre med ei så dårlig cover-låt? Er det ikke et minstekrav om at du må spille din egen musikk en gang?

 

UKM er en mønstring, ikke en konkuranse. Anyway, du er den eneste som synes at vi covrer dårlig. En av dommerne kom tilogmed backstage for å rose oss for god coverlåt når vi var ferdig, alle som hørte oss på UKM som jeg har pratet med i ettertid synes det var et av de beste innslagene. Men men, jeg regner med at du har noe på lur right? Siden du vet så mye om fløyte-teknikk og klang osv. Looking forward to hear it :thumbup:

Endret av Joney
Lenke til kommentar
Men men, jeg regner med at du har noe på lur right? Siden du vet så mye om fløyte-teknikk og klang osv. Looking forward to hear it :thumbup:

Klart, en må jo være virtuos for å legitimt kunne kritisere andres teknikk. Det er forholdsvis lett å skjønne hva fløytisten prøver på her, og for alle som har hørt på Herbie Mann i mer enn ti minutter er det ikke veldig vanskelig å høre at det ikke er spesielt vellykket. Dere kaller det jazz, men har null følelse for låta, og "improvisasjonene" mangler retning. Det hele blir en middelmådig og stakkato framstilling av noe som i utgangspunktet er dynamisk og intuitivt. Skal dere først gjøre ei cover-låt uten å tilføre noe nytt får dere i hvert fall sørge for å mestre teknikken som trengs.

 

Kan jeg få spørre hvorfor du valgte å dele dette med oss i første omgang?

 

Edit: Baserte dette på øvingsopptaket. Så nettopp videoopptaket, og det var jævlig mye bedre. Lyden er alt for dårlig til at jeg kan si noe konkret, men høres ut som om det er tre år mellom de to opptakene. Mye mer dynamikk, og tilsynelatende bedre teknikk, men jeg står fremdeles på det jeg sa om improvisasjonene. Ser heller ikke poenget med å gjøre ei låt som allerede er gjort, men dere kommer i hvert fall ut av det i god behold. Hvorfor postet du øvingsopptaket igjen?

Endret av Reverend_Jim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...