Getchoo Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Er Trustix bra/brukervennligt? Skal sette opp en dedikert web/FTP server på en AMD Athlon 1700+ /m 384mb DDR. Kommer den med X? Noen som har erfaringer med den, post disse!! Evn. noen som har andre alt. til distro.
Ueland Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 bare tull og kjøre med X hvis den skal være server..tekst er godt nok :wink:
Getchoo Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Skrevet 18. februar 2003 Er ikke vant med å bruke terminal jeg da.. 8) Logger man inn med SSH for å fjernstyre den?
Aerocker Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Er ikke vant med å bruke terminal jeg da.. 8) Logger man inn med SSH for å fjernstyre den? om du ikke er vant med terminal, anbefaler jeg å installere x på den og bruke noe som heter vnc. http://www.tightvnc.org/ Da kan du styre serveren via andre maskiner også med grafisk grensesnitt..(kan styres både fra windows og linux maskiner) Når du etterhvert føler deg trygg på å bruke bare tekstmodus, så er det jo bare å ta en reinstall Skal du ikke bruke X så er ssh greit å bruke til fjernstyring. Selv bruker jeg både vnc og ssh.
icarus1983 Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Trustix er Rock Solid når det brukes til server. Anbefaler deg IKKE å kjøre Trustix om du skal bruke X. X kommer ikke med ( www.trustix.net ) og dersom du på egenhånd skulle klare å installere X på den, vil den neppe være særlig nyttig da du uansett vil mangle en rekke spsialrettede programmer til å styre de ulike mulighetene med Trustix. Trustix har få, men goide manualer på siden sin om hvordan du starter/stopper/confer alle daemons som kommer ved og jeg mener for din egen del at du heller leser disse manualene og lærer deg litt basic linux istede for og gjøre deg avhengig av X !
Thlom Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Har ikek trustix ganske bra web interface da? mener å huske noe slikt.
Yamato47 Skrevet 18. februar 2003 Skrevet 18. februar 2003 Trustix er jo ikke akkurat lagd med newbies som målgruppe, snarere tvert i mot. Clarkconnect tror jeg vil være tingen. Det er skrevet en del om Clarkconnect her på forumet tidligere, søker du litt bakover vil du finne det. Clarkconnect har også (visstnok) web-interface.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå