Gå til innhold

Et opplastningsskript i PHP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk, men det virket ikke. Fikk feilen 'Empty file'. Og dette var vel ikke akkurat det jeg mente når jeg sa enkelt, dette har jo CSS og greier.

 

Vel om du ikke bryr deg om CSS og greier så la det bare være som det er. Installer det as is som foreskrevet. Du vil aldri finne et script som ikke krever noen form for konfigurasjon, i dette tilfellet vil nok scriptet vite f.eks. hvilken mappe det skal laste opp filer til. Det skal normalt sett finnes en readme-fil som forteller deg hvordan dette skal installeres og en config-fil hvor du oppgir dine verdier.

Lenke til kommentar

Hærregud...!

 

<?php
$password = 'passord'; //jada, vi kan vel md5 kryptere det om vi vil.. gidder bare ikke nå
$save = 'upload'; 	//plassen du vil lagre filene
if(!isset($_POST['submit']))
{
?>
<form action="" method="post" enctype="multipart/form-data">
<b>Passord</b><br>
<input type="password" name="pass"><br>
<b>Fil</b><br>
<input type="file" name="file"><br>
<input type="submit" name="submit" value="Last opp fil">
</form>
<?php
}
else
{
$file = $_FILES['file']['tmp_name'];
$filename = $_FILES['file']['name'];
$pass = htmlspecialchars($_POST['pass']);
if($pass == $password)
{
/*laste opp filen */
if(move_uploaded_file($file, "$save/$filename"))
	echo 'Filen '.$filename.' ble lastet opp';
else
	echo 'noe gikk galt';

}
else
	echo 'Feil passord';


}
?>

 

Prøv det, skreiv det i full fart. enklere får du det ikke fra min side væfall. Er forbanna usikkert da ;) husk det

Lenke til kommentar

Kan ikke bruke chmod på Windows vel, men har satt alle tillatelser (serveren er på NTFS-partisjonen min).

 

Jeg vet heller ikke helt hva som gikk galt. Det var den feilmeldingen som kom frem.

 

Og skriptet jeg lastet ned fra http://www.celerondude.com/php-uploader-v6 virket ganske bra, det kunne lage filer og mapper mm., men å laste opp kunne det ikke. Ser også at det var beregnet på Apache eller noe (pga. .htaccess-filene), jeg har IIS.

Lenke til kommentar

Har jo sagt det jo. Det første skriptet sier 'Empty file', det andre sier ingen ting, det tredje (det som er skrevet rett inn i forumet) sier 'noe gikk galt'. Tenkte kanskje at feilen lå i at det ikke virker når jeg laster opp på samme maskin som jeg sitter på, men jeg startet en virtuell maskin og fikk akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Noen som har et enkelt skript der man kan laste opp filer til en mappe på serveren min? Det bør helst være krav om passord. Har Vista Home Premium, så FTP-server er ikke inkludert håper at dette kan være en fin erstatning.

....server.... ...vista home.... der har du feilen. Dersom det er en server ser jeg ingen grunn til og kjøre -vista home- på den. Du kan laste ned f.eks debian eller ubuntu GRATIS!

 

Edit: Her er det også veldig lett å sette opp en FTP-server, som igjen er gratis :)

Endret av pulse
Lenke til kommentar
Noen som har et enkelt skript der man kan laste opp filer til en mappe på serveren min? Det bør helst være krav om passord. Har Vista Home Premium, så FTP-server er ikke inkludert håper at dette kan være en fin erstatning.

....server.... ...vista home.... der har du feilen. Dersom det er en server ser jeg ingen grunn til og kjøre -vista home- på den. Du kan laste ned f.eks debian eller ubuntu GRATIS!

 

Edit: Her er det også veldig lett å sette opp en FTP-server, som igjen er gratis :)

 

 

Tror ikke det er sånn ment, jeg tror han har en pc, med Vista home og IIS hvor han da kjører PHP som CGI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...