Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil passer for meg? Trenger råd&tips!

Ockham

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok folkens, jeg har nå kommet til punktet der jeg ønsker å kjøpe en bil. Følgende faktorer må tas i betraktning:

- Bilen skal (helst) kjøpes i Nederland og importeres. Importen avhenger av slagvolum, hesekrefter, og vekt. Disse bør da holdes til et relativt minimum. Ellers er tips fra biler på det norske markedet også godt motatt! :)

- Den må være trygg, tenker da på solid konstruksjon og airbag

- Jeg må passe i den. Er nemlig 201 og spesielt lang i bena. Har allerede avskrevet en rekke biler fra Skodia Fabia til Golf til Mercedes E-klasse fra 1990 til VW Passat. Dette er den mest kompliserende faktoren.

- Kan bruke rundt 80-90,000 på bilen.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg bruktbilprisene i Nederland, men mest sannsynlig er det ganske bak mål å importere en bil i den prisklassen.

Skrevet

Du trenger en bil som er romslig nok til at du får plass til dine 201 cm bak rattet, samtidig som den er liten nok til å kunne importeres for maks 90 000 kroner? Det hørtes ut som en litt vanskelig oppgave egentlig. Kan ikke se for meg at det er noe særlig å spare på å hente inn en bil i den prisklassen framfor å kjøpe i Norge.

Har du prøvd Nissan Maxima? Det er jo en bil som er noe større enn f.eks. Mercedes E-klasse, og de er ganske rimelige i innkjøp også.

http://www.finn.no/finn/car/used/result?YE...pricehigh=99000

Skrevet

Har du noen erfaring med biler hvor du får plass til beina dine? Sånn for sammenlikningens skyld..

Kanskje Peugeot 607 eller 605 er stort nok? Lønner seg neppe å importere framfor å kjøpe her, men likevel..

Hvordan sitter du i f.eks Fiat Multipla eller Peugeot 806/807 eller Honda Jazz?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...