Gå til innhold

XBOX 360 ødelegger disken?!?


Anbefalte innlegg

Så på tv et sted at xboxen kunne ødelegge diskene. Har noen et bilde av en disk ødelagt av XBOXen? Var litt vanskelig og ta bilde av disken som viste det, men det er en ganske tykk hvit stripe som følger buen på CD-en. CD-en har ikke fått røff behandling, og har for det meste ligge i coveret sitt. Har hatt problemer med at boksen ikke klarer og lese diskene ordentlig før.

 

Ser at jeg klarte og poste feil, så om noen vil flytte, så hadde det vært fint :thumbup:

Endret av adde_spillegal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme har skjedd med meg.

Jeg tok kontakt med noen fra Games i Oslo og spurte hva som kunne ha skjedd. De sa at det mest sannsynlig var at:

 

1. Xboxen som du(muligens) har stående har falt på siden, mens spillet har stått i.

2. Du har gått hardt/trampet ved siden av Xboxen når spillet har stått i.

 

Btw: Hvis du har Xboxen stående burde du legge den ned, siden discer som står inni er veldig sårbare. Det er bare en liten hake ved det, og det er at de kommer mindre luft inn til Xboxen, noe det ikke burde gjøre. Så sørg for god lufting.

Lenke til kommentar

Nei, at xboxen står oppreist skal ikke ha noe å si siden jeg faktisk har spilt med xbox 360 stående i bil mens vi kjørte. Det som gjør det er hvis xboxen flyttes på mens den er på og spillet i er, xboxen står skjevt (altså annet enn på høykant eller vanrett) eller veldig har risting og tramping...

 

Grunnen til at dette skjer er fordi at hvis spillet skulle spille litt skjevt pga risting, løfting osv vil spilleren lage en ripe i spillet.

 

Må også bare si at jeg har hatt xbox 360 siden den kom og har ikke ripet et eneste spill. Er bare å behandle det fint så virker alt strålende.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en xbox 360 som lagde riper i diskene - som medførte at de ble uleselige. Det skjedde med Gears of War og Oblivion. Maskinen hadde aldri stått vertikalt og det har aldri vært noe tramping som skulle medføre slike riper i diskene. Etter at jeg leverte den inn første gangen med spillet Oblivion som bevis, fikk jeg tilbakemeldingen at det måtte ha vært jeg som hadde vært uforsiktig. Da de stygge ripene kom på Gears of War disken også, leverte jeg inn 360en på nytt og fikk denne gangen en ny maskin (dette var i den perioden MS gikk ut og vedgikk at det var en relativt høy feilprosent på maskinene).

 

Den nye maskinen behandler diskene mine slik den bør og jeg er meget fornøyd med maskinen og spillene :)

Endret av ranger1
Lenke til kommentar

Jeg har bytta GH3 CD-en min 2 ganger, men nå gidder jeg ikke mer, CD-en min riper seg opp inne i 360'n hele tida. har skaffa meg "Disc repair Pro" den funker fett :D

 

jeg har ikek behandla CD-en røft,jeg har behandlet dn veldig pent. har ikke trampet hardt ved xboxen, eller xboxen har aldri velvet med spillet i. kanskje det er no spesielt med noen av xboxene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...