Gå til innhold

Treningslogg for TehKris fom. 4/2


Anbefalte innlegg

Var ikke lett å forstå de øvelsene der. Du tok 1RM på 100kg i markløft? Tok du 6 reps med høyre og 5 reps med venstre på hantelroing?

 

Det er veldig imponerende hantelroing synes jeg. Betyr at du er veldig sterk i ryggen egentlig, spesielt i forhold til bryst. Når jeg tok 40kg i hantelroing så var jeg vel oppe i ca 120kg 1RM i benkpress. Har ikke sett noen som makser 65kg i benk og trener med 40 kg i hantelroing.

 

Stå på ;)

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe ja, har alltid vær sterk i øvre rygg (kanskje grunnet kroppsøvninger over mange år?). Var en periode der jeg tok flere kroppshevninger enn armhevninger, noe som kanskje forklarer styrkeforholdet mellom bryst / rygg. Var litt usikker på om jeg kom til å klare 40 kilos handtlene, men fikk kameraten min til å legge dem foran benken, og da gikk det ganske greit ;)

 

Skal ta en hard bryst økt om et par timer for å prøve å utlikne denne forskjellen :p

Lenke til kommentar

En "beinhard" økt:

Skuldre og bein

 

Militærpress (sittende):

5 kg x mange

15 kg x 15

20 kg x 10

25 kg x 8

25 kg x 10

 

Skulderpress med handtler:

8 kg x 15

12,5 kg x 10

15 kg x 8

 

Sidehev:

5 kg x 15

8 kg x 10

8 kg x 10 + 5 kg x 10

8 kg x 10 + 5 kg x 10

 

Bakre deltoid apparat:

40 kg x 15

70 kg x 10

 

Knebøy (a2g = helt ned, sakte og rolig):

40 kg x ca. 10

40 kg x ca. 10

40 kg x ca. 10

 

Lårpress:

110 kg x 35

140 kg x 30

170 kg x 25

210 kg x 20-25 (ikke sikker)

230 kg x 17 (torte ikke gå for 20 siden jeg var sliten :))

 

Leg-extension:

30 kg x 8 *(hold oppe i 2-3 sek)

 

Kommentar:

En god økt. Tok det forholdsvis rolig på skuldrene siden jeg ikke er 100% god i dem, og glemte å ta sidelengs kabelcurl og iso-lateral maskin. Det hadde nok blitt overkill, så er ikke så farlig. Det ble en meget god beinøkt, har ikke tatt knebøy på et par uker, så tok det ganske rolig på den. Litt dumt at jeg kun kan ta i Smith-maskin, men skal prøve å få benkpress stanga på ryggen neste gang ;) Tok repsene her rolig og helt ned. På lårpressen gikk det bra. Kjente det svei bra på de siste settene. Tror jeg skal øke belastningen opp til 300 kg neste gang, og heller ta rundt 12 reps. Grunnen til at jeg ikke har gjort det enda (og tar mange reps), er med tanke på knærne, som jeg ikke vil overbelaste. Derfor blir det nok en økt til med høy reps og rundt 200-250 kilo (på torsdag), hvor jeg skal prøve å ta utfall for å styrke knærne. Så neste mandag blir det 300kg i lårpressen :)

Lenke til kommentar

Bra økt med fine øvelser. Du er også flink som kjører så mange reps på benpressen, det er veldig sterkt. Jeg hadde ikke klart så mange reps på 300kg ihvertfall. Nå er det vanskelig å sammenligne for det er ganske stor forskjell fra maskin til maskin, uansett er det veldig bra prestasjon.

 

Tror nok du har en litt anderledes legextension, for 30kg er latterlig enkelt. De fleste begynner på 30-40kg på den når de begynner å trene.

 

Uansett veldig bra økt, du får nok resultater raskt. Imponerende at du orker bein etter skuldre.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Vi har nok ganske lit legextension. Hvis jeg tar "vanlige" reps så klarer jeg nok på 50-60 kg, men så en film på youtube, hvor en fyr med sinnsyke bein tok reps hvor han holdt vekten oppe i 2-3 sekunder før han senket, for maksimal blodpumping til muskelen. Og til det trenger man ikke høye vekter, så prøvde litt på det (selv om jeg var så sliten at jeg tviler på jeg hadde klart mye mer).

 

Ja, merker at resultatene har kommet forholdsvis kjapt! Har forøvrig gått fra 68 kg ved nyttår til 77 kg på søndag ^^ Ligger stabilt på 75 kg, som var målet før 1 mars. Skal prøve å få den til å ligge stabilt på 78 kg ved slutten av mars.

Lenke til kommentar

Okay, synes bare 30 kg virket veldig lite uansett. Får prøve litt på den teknikken, pleier uansett å kjøre de veldig seige, men ikke holde så lenge igjen på toppen. Er jo sykt å gå opp 9 kg på 2 mnd. Tar du kreatin? Er nok mye væske og du vil nok merke at du ikke øker så fort etterhvert. Selv økte jeg fra 67 til 76kg på 3 mnd, men brukte 4 mnd å øke fra 76 til 78-79. Da har jeg hatt mye høyere kaloriinntak den siste tiden også.

Lenke til kommentar

See what I'm talking about:

FREAK!

 

edit: ja jeg tar kreatin i form av Cell-Max fra PF. Tar også vektøkningstilskudd (en shake gir ca. 1000 kcal) som også inneholder litt protein. Har også begynt å spise mer enn tidligere, og pleier å gå i 1 varmt måltid ekstra, i tillegg til tilskuddene. Tar dog ikke mye Cell-Max, bare 1 shake etter hver trening, men skal begynne å ta hver dag siden vektøkingstilskuddet begynner å bli lite av ^^

Endret av TehKris
Lenke til kommentar

Fornøyd med cell maxen da? Har nettopp kjøpt inn 4kg med cell max, ble så lei av alle de pillene jeg tok etter trening :p Cell-max erstatter mange av de pillene jeg tok så håper det funker bra. Ellers tar jeg supercharge før trening så får mesteparten av kreatinen min der.

Lenke til kommentar

Ja Cell-Maxen funker bra. En shake gir vel rundt 8-12 gram kreatin, så hvis du vil ha mer kan du nok tilsette litt ekstra. Merker at man faktisk ikke blir like støl dagen etterpå, men dette kan komme av tilfeldigheter. Gir også greit med karbohydrater retter etter trening, og er som du sier bedre enn å ta 2-3 forskjellige produkter. Forøvrig håper jeg du kjøpte appelsinsmaken, som er veldig god.

 

Tror at jeg neste gang kanskje kjøper proteintilskudd, siden jeg føler at vektøkningsshaken gir litt for mye karbohydrater (1 shake = 160 gram). Så får heller Cell-Maxen dekke karbohydratene.

Lenke til kommentar

Lørdag: Biceps og Triceps

 

Triceps

Enhånds triceps-press bak hodet:

8 kg x 10

5 kg x 10

8 kg x 10

8 kg x 10

 

Liggende Tricepspress med EZ-stang:

18 kg x 10

23 kg x 10

23 kg x 10

 

Nedtrekk foran (A) og Tau over hodet (B)

A 55 kg x 10 + B 25 kg x 10

A 55 kg x 8 + B 25 kg x 8

A 50 kg x 10 + B 25 kg x 8

 

Dips med føtter på benk:

Kroppsvekt x 10-15

Kroppsvekt x 10-15

 

Biceps

Stående EZ-Curl:

23 kg x 15 (bredt grep)

23 kg x 15 (smalt grep)

"21" med 23 kg (bredt grep)

"19" (6+5+8) med 23 kg (smalt grep)

18 kg x 10 (håndflater nedover)

18 kg x 12 (håndflater nedover)

 

Isolasjonshold med 15 kg (ca. 15 sek hver arm)

Isolasjonshold med 12,5 kg (ca. 15 sek hver arm)

 

Kommentar

La inn en ekstra armdag siden jeg ikke har trent det på 1.5 uker. For en økt, første øvelsen på triceps var ny, så tok den rolig. Orket ikke ta dropset på slutten av triceps, men ble dips i stedet. Bicepstreningen var INTENS. Fikk utrolig pump, armene har aldri vært så store før ^^ Synd det ikke var noen damer tilstede :):):) Da jeg kom hjem spurte modern om jeg tok steroider da jeg flexa litt, whahaha.

Lenke til kommentar

Skal legge ut bilder i slutten av neste uke. Skal få trent ligg mage først :):):) (har ikke tatt en økt for magen på 3-4 uker nå).

 

BTW, har et problem jeg må bringe på bane. Er meget sliten i triceps etter treningen i går, og siden jeg hadde tenkt å ta bryst i dag innser jeg at dette kan by på problemer / ineffektivitet. Vil dere anbefale å ta en fridag i dag, trene bryst likevel (jeg er ikke sykt sliten i triceps, bare slik at jeg kjenner at den er trent godt tidligere), eller ta ryggdagen i dag? (som ikke krever like mye triceps) ? Noen innspill?

 

Kan forøvrig legge til at på tidligere økter så har jeg regnet den korte olympiastangen + EZ-stangen til å veie 5 kg, men fra armdagen i går og fremover skal jeg regne disse stengene som 8 kilogram (og vanlig olympiastang som 20 kilogram). Så dere kan legge til 3 kg på de andre øktene om ønskelig :)

Lenke til kommentar

Du får kjenne selv. Jeg har alltid skuldre rett etter triceps som er like mye triceps som bryst. For meg så klarer triceps å komme seg til dagen etter, men det er verre med rygg. Ryggen kan jeg kjenne det både 1 og 2 dager etterpå. Så jeg kjører alltid pause etter rygg med mindre jeg er generelt sliten eller lei.

 

Likevel er vi bygd opp forskjellig og du får velge selv hva du gjør. Jeg tror nok ikke det er så veldig merkbart nedgang om du trener bryst idag, men er du sliten i triceps er det likegreit å trene rygg. Er ikke noe galt med litt forandring ;)

Lenke til kommentar

Tror det blir bryst etter American Dad og Family Guy da :) Tenker også at hvis jeg tar rygg i dag, må jeg ta bryst i morgen, og det blir litt tatt på lørdagen hvor jeg også skal ta bryst (evt. søndag).

 

Så blir lett bryst senere, skal ta litt rolige vekter å mange reps for å få syk pump og variasjon! Hadde det ikke vært for faren for overtrening / restitusjonsfaktoren, hadde jeg trent hver dag! whahaa. Men også siden jeg prøver å gå opp i vekt, så er det vel lurt å holde meg til 4, maks 5 økter i uken.

Lenke til kommentar

For interesserte har jeg oppdatert førstepost med litt kroppsmål. Skal poste de resterende innen et par dager. Alle målene er tatt før (eller et par timer etter) trening, og er uten pump. De som det står flex på, er selvsagt strammet, men ikke noe mer enn det. Kan noen si hvordan man offisielt skal måle bryst og mage, siden det er ganske stor variasjon på om man har luft i kroppen eller ikke etc.

Lenke til kommentar

Torsdag: Rygg

Grunnet litt folk + opptatt tok jeg ingen kroppshevninger (også grunnet stivhet i muskler).

 

Foroverbøyd roing med stang (oppvarming):

38 kg x 25

38 kg x 25

 

Bredt nedtrekk:

45 kg x 12

60 kg x 8

60 kg x 8

60 kg x 8

 

Nedtrekk med V-håndtak:

60 kg x 10

60 kg x 8

 

Roing med bredt grep:

60 kg x 8

60 kg x 8

 

Markløft:

10 x 60 kg

8 x 70 kg

10 x 70 kg

5 x 80 kg

5 x 80 kg

 

Foroverbøyd roing (med stang):

60 kg x 15 (grep oppover)

60 kg x 15 (grep nedover)

 

Enarms handtelløft:

20 x 20 kg

10 x 30 kg

10 x 30 kg

 

Lårpress:

50 x 110 kg

30 x 140 kg

25 x 170 kg

20 x 210 kg

20 x 230 kg

 

Rygghev:

30 x kroppsvekt

20 x 10 kg

10 x 18 kg (EZ-stang)

 

Kommentar

En grei ryggøkt. Er 4 dagen på rad jeg trener nå, og det kjennes. Hadde stivhetsfølelse i triceps (fortsatt), bryst, bakre skulderblad og litt i lattisimus. Likevel presterte jeg bra, og markløften gikk greit med repping på ganske høye vekter. Skal ta markløft og enhåndsløft på mandag med skuldrene også, for å dra litt høyere vekter ^^ Er nok god for ihvertfall 15 reps på 30 kg enhåndsløft og 10 reps på 80 kg markløft. Foroverbøyd stangroing var ikke så preget av stivhetene, så det gikk ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...