Gå til innhold

Carputer -PC i bilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OS vil bli XPP SP3

Programmen som jeg kommer til å kjøre er nok: VLC og Centrafuse.

 

Det hadde vært fint om PCen var relativt kjapp selv om jeg ikke skal bruke den til spilling. Lurer også på om noen har noe anbefalinger til kabinett, PSU og minne?

Lenke til kommentar

Hei, spørsmålet er egentlig bare hvor liten du vil ka maskinen din. Vet at en god del bruker mini ITX kort, men da blir det fort dyrt hvis du ønsker skikkelig ytelse.

Personlig bruker jeg en laptop, men har montert carputere bassert på mini ITX også. Til slike HK kan jeg trygt annbefale VoomPC enclosure. Alt etter hvor mye strøm systemet ditt kommer til å trekke må du ha en PSU som tar 12V inn. Et slikt eksempel er M2-ATX. Du finner masse informasjon om disse produktene på forumene til www.mp3car.com, og varene er relativt billige på eBay :)

 

Mvh. Xpression

Lenke til kommentar

Det å ha PCen bak i bilen er ikke noe alternativ. Fikk så vidt trekt RK16mm2 og signal til sub.

Var ute å målte mer nøykatig nå 20cm dyp, 20cm bred, hyøden er jo stigende, innerst er det ca 5 cm men på ytterst er det nok 15cm litt avhengi av hvordan men måler.

Endret av ombay
Lenke til kommentar

Som dere ser er det egentlig ganske så god plass, skal kutte vekk den stangen som står på tvers ytterst der skjermen skal være. Må nok også modde litt på skjermen. Men det skal nok ikke være noe problem.

 

DVD leseren og tastaturet vil bli liggende i hanskeromet. Kommer også til å ha BT, GPS, WLAN og Turbo 3G. Men det kommer mest sansynlig til å gå på USB.

post-45869-1202047157_thumb.jpg

post-45869-1202047252_thumb.jpg

post-45869-1202047271_thumb.jpg

Endret av ombay
Lenke til kommentar

Regner med at du skal ha skjermen montert der bildene viser. Husk at det i såfall kommer til å bli vanskelig å komme til hardware. Jeg vil absolutt anbefale deg å finne en alternativ plassering av selve PCn, helst et sted hvor snø og vann ikke kommer til å bli et problem. Hva med å henge den under hanskerommet i fotbrønnen ?

Endret av Xpression
Lenke til kommentar

Tengte at jeg skulle legge inn en USB hub i hanskeromet hvor jeg kan koble til det jeg skulle trenge. evt en egen restart knapp til PCen. Jeg trenger jo ikke å komme til PCen, så sant det ikke er noen problemer. Er ikke helt sikker på hvordan jeg sla feste skjermen enda. Men den skal ivertfall være lett å løsne, men alikevel sitte godt. Er som sagt mest interisert i å han den i midtkonsollen. Da vil jeg også ikke ha noe problemer med støy og slike ting. Hadde tengt og ha forsterkeren til fronthøytalerne under hanskerommet.

Endret av ombay
Lenke til kommentar

OK, det peneste er å felle inn skjermen i midtkonsollen ved hjelp av glassfiber/sparkel. Siden skjermen din er 7"(rett meg hvis jeg tar feil) vil jeg tru du kan få plass til dvdrom under eller over den uten store problemer. Dette gjør det dog mye mer arbeidskrevende å demontere/montere skjermen. Ledninger er stort sett enkle å skjule, du kan feks. dra dem under bilens tepper. Hvordan er det med plass under framsetene i bilen din? er det kanskje mulig å montere PCn der ? Støy er heller egentlig ikke noe problem, da musikk og vei/dekkstøy nesten alltid vil overdøve datamaskinen.

 

Jeg legger med et bilde av hvordan skjermen min er montert, da det kanskje kunne være av interesse :)

post-43340-1202052012_thumb.jpg

Endret av Xpression
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...