Gaius1981 Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 (endret) Jeg sitter og leser om nslookup-funksjonen i CMD, og sliter med å finne ut hvordan jeg skal utføre en av oppgavene i boka. Det jeg vil gjøre er å finne IP-adressene til mailserverne til gmail.com, men via en angitt navnetjener (en annen enn den som er angitt for min maskin by default). Jeg vet jeg kan finne mailserverne til gmail.com ved å skrive "nslookup -type=MX gmail.com", men finner altså ikke ut hvordan jeg skal kunne gjøre dette gjennom en annen navnetjener enn min defaulte. Endret 2. februar 2008 av Gaius1981
DeadManWalking Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Kan du ikke bare angi den serveren som dns server under konfigurasjon av tilkoblingen din?
Olaaaaa Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Det er bare i nslookup å bruke NAME1 NAME2 der NAME2 er den serveren du skal gjøre det via. MS' egne sider er OK litteratur for sånn support, de er ganske gode.Using NSLookup
_diablito_ Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 nslookup <adresse en vil undersøke> <den serveren du vil skal gjøre oppslaget>
Gaius1981 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Skrevet 2. februar 2008 Det er såpass lettvint ja, da vil det gå veldig greit! Takk skal dere ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå