aspic Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Hei! Eg prøver å hjelpe ein dude med ein pc, via msn. Eg rett og slett hatar å hjelpe via msn, sidan du føler at beskjedane dine ikkje når fram osv, så kva er lettaste framgongsmåte for å fikse problemet? =) Når han booter får han meldinga: "reboot and select proper boot device". Han har ein disk tilkobpla s-ata (denne lager vel ingen problem), og ein ide disk og ein dvd via ide kabel (på same kabel). Problemet er at han ikkje klarer å boote opp windows CD-en. Eg har foreslått å plugge ut den andre ide disken, sette dvd som master (og i enden på ide kabelen), dette skal vere nok til å både finne disk i bios og alt? *smålig frustrert no*
War Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 (endret) Skal han legge i win så burde han kobble til kun den disken OS skal ligge på.Og sette boot på cd i bios. Be han bruke 2 kabler, 1 på harddisken og 1 på cdrommen. Noen hovedkort vil kun ha slave på nermeste kontakt på ide kablen. Finner han diskene i bios? Og er Boot på CD rom, harddisk osv eller er den på usb, a: og none. Endret 2. februar 2008 av War
aspic Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Skrevet 2. februar 2008 Arg.. Han sat nettopp dvd/rom til ide kabel, uten jumper, og einaste anna som var kobla til var s-ata disk. Får framleis error. Dataen nekter å finne dvd-rom.
War Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Sett den øverst på ide kablen og med jumper på master.
aspic Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Skrevet 2. februar 2008 Vi hadde nok alt rett i utgongspunktet.. Det var ide kabelen som streika, takk for hjelp War
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå