Gå til innhold

Topografisk kart til HTC Touch Cruise?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

 

Kan du fortelle meg hvor det kommer fram at XT kan kjøre topo kart. Har en Touch Cruise jeg gjerne skulle hatt topokart på.:)

Sendte mail til Idedata, og de visste ikke at XT kunne brukes til topokart

Garmin Mobile XT fungerer utmerket med topografiske kart.

På min TC har jeg TomTom for bilnavigasjon (overlegen Garmin), og Garmin Mobile XT for topografiske kart og sjøkart.

 

Ex

Lenke til kommentar

 

Kan du fortelle meg hvor det kommer fram at XT kan kjøre topo kart. Har en Touch Cruise jeg gjerne skulle hatt topokart på.:)

Sendte mail til Idedata, og de visste ikke at XT kunne brukes til topokart

Garmin Mobile XT fungerer utmerket med topografiske kart.

På min TC har jeg TomTom for bilnavigasjon (overlegen Garmin), og Garmin Mobile XT for topografiske kart og sjøkart.

 

Ex

 

Nå er vel ikke Garmin Mobile XT sammenlignbart med frilufts GPS softwaren fra samme selskap. Mobile XT har en rekke funksjoner som er rettet mot bil og mangler vesentlige funksjoner som de bærbare enhetene som er spesiallaget for topokart har.

 

Jeg har forsøkt å bruke Mobile XT med topo kart i geocaching sporten og det funker heller dårlig. Det er helt tydelig at softwaren er først og fremst rettet mot bilkart. Men kartene dukker opp og man kan ha både bil og topokart liggende tilgjengelig på minnebrikka hele tiden.

 

Garmin Mobile XT funker helt topp som bilnavigering. Hva er bedre med TomTom? Er det kartene eller er det brukervennligheten?

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke Garmin Mobile XT sammenlignbart med frilufts GPS softwaren fra samme selskap. Mobile XT har en rekke funksjoner som er rettet mot bil og mangler vesentlige funksjoner som de bærbare enhetene som er spesiallaget for topokart har.

 

Jeg har forsøkt å bruke Mobile XT med topo kart i geocaching sporten og det funker heller dårlig. Det er helt tydelig at softwaren er først og fremst rettet mot bilkart. Men kartene dukker opp og man kan ha både bil og topokart liggende tilgjengelig på minnebrikka hele tiden.

 

Garmin Mobile XT funker helt topp som bilnavigering. Hva er bedre med TomTom? Er det kartene eller er det brukervennligheten?

Garmin Mobile XT viser de topografiske kartene på en fin måte, men kan se for meg at det er enkelte funksjoner som er utelatt i forhold til de håndholdte Garminenhetene. Har ikke benyttet meg av noen ekstrafunksjoner, utover sporloggen.

Har selv en Garmin Legend, og HTC'en erstatter på ingen måte Legenden på tur. Til det er HTC'en for sårbar. Men det er praktisk å ha alt tilgjengelig til enher tid. Mobilen er jo alltid med...

 

TomTom vs Garmin

TomTom har en langt kjappere bildeoppdatering enn Garmin. Dette gjelder også hardwareenhetene fra TomTom og Garmin. Da jeg testet Garmin bilnavigasjon på HTC'en syntes jeg bildeoppdateringa var sinnsykt treg, og tenkte at det sikkert var noe krøll med softwaren/ manglende grafikkdrivere til HTC. Tok en direkte sammenligning mot en Garmin Nuvi 660, og de var like treige.

 

På jobben har vi 7-8 stk TomTom, 3-4 stk Garmin, og et par Panasonic. Tilbakemeldinga fra brukerne er at TomTom er mest brukervennlig, med Garmin på annen plass. Panasonic'en er forhatt.

 

Ex.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...