Gå til innhold

Driver til EOS 40D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 10 måneder senere...
Installerte alt på EOS Digital Solution Disk, men det fulgte visst ikke med noen driver. Får ikke kameraet til å virke med noen av programmene, og på Canons sider finnes bare oppdateringer til programmene. Det ligger heller ingen driver på CD-en.

Har akkurat samme problem på min 40D som jeg kjøpte for noen dager siden. Har installert all programvare som fulgte med, men får ikke kontakt med kameraet. Kameraet har firmware 1.1.0 og dataen bruker Win XP sp3. Har prøvd og oppgradere all software fra Canon men det hjelper ikke.

Hva ble løsningen for deg?

Lenke til kommentar

Ja, men også for å teste de andre funksjonene programvaren tilbyr. Kjøpte kameraet den 10.12 på tur til jobb(turnus) og skal hjem den 16.12. Hjemme har jeg kortleser så jeg skal alltids få lastet ned bildene da, men jeg ville gjerne sett litt på bildene før jeg drar hjem. Har kortleser på den bærbare også men den tar selvfølgelig ikke CF kort. Er klar over at kortleser er den greieste måten å laste ned bildene på men akkurat nå har jeg ikke det tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Som nevnt er det ikke behov for driver til Windows XP, hverken for tilgang til minnekort eller for direkteoverføring og kontroll. Du vil derfor heller ikke finne noen driver for Windows XP.

 

Jeg har bare èn maskin med SP3, men testet denne nå. Maskinen har ingen Canon programvare installert. Når jeg kobler til en EOS 40D sier den "Found new hardware: Digital Camera". Og så får jeg tilbud om å åpne kameraet i Scanner and Camera Wizard, Microsoft Word eller Photoshop.

Endret av deviant
Lenke til kommentar

Jeg får også beskjed om det samme, men i stede for å få tilbud om å åpne noe program for å vise filene starter veiviser for funnet maskinvare. Kameraet dukker heller ikke opp på min datamaken og EOS utility får ikke kontakt med kameraet.

 

Når jeg kjører veiviser får jeg beskjed om å sette inn XP cd og den har jeg ikke med meg, så det er mulig att problemet blir løst når jeg kommer hjem og får tilgang på den.

Endret av Falkenhaug
Lenke til kommentar
Jeg får også beskjed om det samme, men i stede for å få tilbud om å åpne noe program for å vise filene starter veiviser for funnet maskinvare. Kameraet dukker heller ikke opp på min datamaken og EOS utility får ikke kontakt med kameraet.

 

I så fall er det noe som ikke er som det skal være.

 

Som Microsoft sier det:

 

"If your camera supports PTP, all you need to do is plug in your device to get it installed as a WIA device. The Microsoft PTP WIA Minidriver will do the rest."

 

Det høres ut som om Windows installasjonen din mangler noe, eller at SP3 ikke er kompatibel med programvaren fra Canon. (Jeg har sett lignende problemer med alt fra skjermkort til drivere for trådløse nettverkskort).

 

Prøv å dytt inn

 

7. EOS Utility Updater for Windows (2.5.1)

 

Denne er i det minste merket med SP3.

 

Du kan også prøve å avinstallere programvaren fra Canon. Er du heldig vil den ta med seg .inf fila som forvirrer maskinen.

Endret av deviant
Lenke til kommentar
Jeg får også beskjed om det samme, men i stede for å få tilbud om å åpne noe program for å vise filene starter veiviser for funnet maskinvare. Kameraet dukker heller ikke opp på min datamaken og EOS utility får ikke kontakt med kameraet.

 

Når jeg kjører veiviser får jeg beskjed om å sette inn XP cd og den har jeg ikke med meg, så det er mulig att problemet blir løst når jeg kommer hjem og får tilgang på den.

Når den veiviseren kommer opp, så må du la den kjøre igjen. Gjerne med Canon CD'en i cd driven. Du må nok også være koblet til internett.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg får også beskjed om det samme, men i stede for å få tilbud om å åpne noe program for å vise filene starter veiviser for funnet maskinvare. Kameraet dukker heller ikke opp på min datamaken og EOS utility får ikke kontakt med kameraet.

 

Når jeg kjører veiviser får jeg beskjed om å sette inn XP cd og den har jeg ikke med meg, så det er mulig att problemet blir løst når jeg kommer hjem og får tilgang på den.

Når den veiviseren kommer opp, så må du la den kjøre igjen. Gjerne med Canon CD'en i cd driven. Du må nok også være koblet til internett.

 

Tom

 

Nei, det er nok ingenting på Canon cd'en som Windows har bruk for. Canon har riktig nok en extension til PTP driveren, men den installeres sammen med EOS Utility og ligger ikke som en egen driverfil på cd'en.

 

Derimot er jeg enig i at å kjøre gjennom veiviseren er en plan. Ser du hvilken fil den vil ha fra Windows XP cd'en?

Lenke til kommentar
Prøv å dytt inn

 

7. EOS Utility Updater for Windows (2.5.1)

 

Denne er i det minste merket med SP3.

 

Du kan også prøve å avinstallere programvaren fra Canon. Er du heldig vil den ta med seg .inf fila som forvirrer maskinen.

Har installert denne oppdateringen, det hjalp ikke.

Jeg prøvde ikke kameraet på dataen før jeg installerte Canon programvaren, siden det sto en advarsel på posen som usb kabelen lå i om at du måtte installere programvaren før du koblet kameraet til pc. Synes egentlig det var litt merkelig.

Skal prøve og avistalere.

 

Når den veiviseren kommer opp, så må du la den kjøre igjen. Gjerne med Canon CD'en i cd driven. Du må nok også være koblet til internett.

 

Tom

Er alltid koblet på nett og har prøvd å kjøre veiviser med Canon cd i, får uansett spørsmål om sette inn xp cd.

Lenke til kommentar
Er alltid koblet på nett og har prøvd å kjøre veiviser med Canon cd i, får uansett spørsmål om sette inn xp cd.

Og den har du ikke, fordi PC kom med ferdig-installert Windows ?

 

Tom

Som sagt er jeg ikke hjemme nå og har derfor ikke tilgang på XP CD.

Kommer hjem på onsdag og da har jeg tilgang på cd og kortleser, men jeg ville gjerne se på resultatene av mitt nye kamera før det.

 

Jeg ser ikke hvilken fil veiviseren trenger den bare spør om XP cd. Har prøvd å søke etter Microsoft PTP WIA Minidriver på nett men finner ikke noen filer for nedlasting bare masse info fra Microsoft om filene.

Lenke til kommentar
Falkenhaug: Da må du nok prøve på en annen PC eller vente til du kommer hjem.

 

Har desverre ingen andre forslag.

 

Tom

Er red for at du har rett i det.

Er jo forferdelig dumt å sitte hele kvelden og prøve løse problemer på datamaskinen i stede for å ta bilder og lære seg å bruke det nye kameraet.

Min første speilrefleks så det er mye å sette seg inn i.

 

Takk for hjelpen.

Det ordner seg sikkert når jeg kommer hjem, og i mellomtiden får jeg vel kjøpe meg en ekstra kortleser vist jeg vil se bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...