Gå til innhold

Hvordan åpne ett *.bat program via program i VB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg må vite hvordan jeg åpnet et ferdiglagd BAT-program inni vb 2008 express edt..

Er ganske nybegynner i vb, men har lagd ett velfungerende program i bat.

Vel, noen forslag? Det burde være enkelt for dere proffe :thumbup: Jeg skal jo egentlig bare åpne ett annet program via en knapp i ett vb program.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Process.Start("Stientilbatfila")

Process.Start kan brukes på alt du vil skal åpnes i default åpne program for den fil endelsen. Som f.eks bat filer. De er default å åpnes i command vinduet, så med den koden vil de bli åpnet der.

Skrevet (endret)

Er veldig fersk i vb 08. Hvordan "kobler" jeg den til en knapp?

Blir dette riktig?

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
	Process.Start("batfila")
End Sub

Er det riktig?

Endret av diskusjonsgjest
Skrevet

Det starter opp bat filen, men hele programmet består av 2 filer. Bat filen for å starte opp, og en jar fil som er selve programmet. Begge filene må startes via ett klikk på knappen. Bat filen skal egentlig starte opp, for så og starte jar filen. Hvordan får jeg til dette?

Skrevet

Hvis du har med i bat scriptet at den skal åpne jar fila, så må du først få bat scriptet til å gjøre det.

Og ja, det blir riktig å starte batfila med den koden.

Blir dette riktig?

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

Process.Start("batfila")

End Sub

Skrevet
Bat filen starter jar filen, men ikke når jeg starter bat filen via program i vb =/

Hva skjer da, siden VB starter bat fila men ikke jar fila? Får du noe feilmelding? Kan du ikke bare starte jar fila rett fra VB da?

Skrevet (endret)
Bat filen starter jar filen, men ikke når jeg starter bat filen via program i vb =/

Hva skjer da, siden VB starter bat fila men ikke jar fila? Får du noe feilmelding? Kan du ikke bare starte jar fila rett fra VB da?

Dersom ikke batch programmet ikke går når java-programmet starter, fungerer ikke java programmet som det skal. Da har det ingen effekt.

Hvorfor i all verden skal du ha et VB-program, som starter en .bat, som starter et java-program? For meg høres det der utrolig teit ut

Fordi jeg vil at programmet skal installere seg selv. Slik ksom det er nå, at må man finne bat filen og java filen og legge de i samme mappe. Merkelignok havner de to filene på to forskjellige steder på harddisken, så man må lete etter dem. Også ser det jo mer proffesjonelt ut, hahahaha :!: (når ting går av seg selv..)

Jeg prøvde å starte begge programmene i VB programmet, men .bat fila lukker seg etter at feilmeldingen "*.jar No such a file directory... (...veldig mange punktum...) #Close".

Men siden jeg startet java programmet via VB, så popper det opp like etter batch filen har lukket seg, men som sagt, uten batch programmet har det ingen effekt... :dontgetit:

Endret av diskusjonsgjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...