Gå til innhold

Forsikring: Vaskemaskin på kjøkken..


Anbefalte innlegg

Jeg skal på visning av en leilighet imorgen, og på bildene i prospektet kommer det frem at det ikke er plass til vaskemaskin på badet. De har derfor idag vaskemaskinen på kjøkkenet.

 

Hvordan stiller dette seg i forhold til forsikring? De krever jo i utgangspunktet sluk i gulvet i samme rom. Oppvaskmaskin stiller seg litt annerledes da de er utstyrt med "aqua stop" eller tilsvarende innretning. Hvilke tiltak må gjøres for å få godkjennelse av forsikringsselskapet til å ha vaskemaskinen på kjøkkenet?

 

(Ringte if.. nå, men de kunne ikke svare. Jeg måtte snakke med skadeavdelingen, men de var gått for dagen. Kunne tenkt meg svar på dette før jeg eventuelt legger inn bud..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner til 4 stykker som har vaskemaskin på kjøkkenet som har hatt lekarsje av de 24 leilighetene i blokka

Rive ned noen lettvegger, nytt gulv i flere rom osv

og alle tok det på hjemmeforsikkringen.

 

Vaskemaskin, varmtvannstank, oppvaskmaskin osv blir det samme.

Vannskade blir det uansett og det er ikke store forskjeller i oppvaskmaskin og vaskemaskin.

 

Det kan jo hende at forsikkringsselskapene har forskjellige regler, men det finnes vel ikke en blokkleilighet fta 1960 som har plass til vaskepaskin på badet.

Jeg måtte rive ned en vegg for å få plass.

Endret av War
Lenke til kommentar
Kjenner til 4 stykker som har vaskemaskin på kjøkkenet som har hatt lekarsje av de 24 leilighetene i blokka

Rive ned noen lettvegger, nytt gulv i flere rom osv

og alle tok det på hjemmeforsikkringen.

 

Vaskemaskin, varmtvannstank, oppvaskmaskin osv blir det samme.

Vannskade blir det uansett og det er ikke store forskjeller i oppvaskmaskin og vaskemaskin.

 

Det kan jo hende at forsikkringsselskapene har forskjellige regler, men det finnes vel ikke en blokkleilighet fta 1960 som har plass til vaskepaskin på badet.

Jeg måtte rive ned en vegg for å få plass.

Takk. Da ordner det seg sikkert på et vis da ..

Snodig at det var så små bad før i tiden.. Det var vel ingen som hadde råd til egen vaskemaskin, så da var det jo mer naturlig å ha vaskerom i kjeller'n. BTW: Jeg så for noen år siden på en nesten ny leilighet og den var bare på litt over 30 kvm og kun med sovealkove, men med et bad på sikkert 10 kvm!.. Tidene har endret seg litt ja. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...