Gå til innhold

Stille, billig men kraftig skjermkort.


Skinney

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har nettopp gått til innkjøp av en shuttle og er meget fornøyd. Det som derimot ikke er fullt så kult er at skjermkortvifta bråker så inn i ******** at jeg nesten blir gæern.

 

Foreløpig har jeg et 7900GT og jeg hadde VU990(tror den heter det) vifte fra zalmann, men denne ble dessverre for stor (pci kort sitter for nærme skjermkortet) så jeg måtte gå tilbake til stock kjøler som bråker kraftig.

 

Jeg lurer derfor på om noen kunne anbefale meg et nytt skjermkort som er stillegående, billig men som også har minst like mye ytelse som 7900GT. Kjøleløsningen må selvfølgelig være single-slot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vifter på skjermkortkjølerne på nye skjermkort (og da mener jeg stock-kjølerne) er vel temperaturstyrte, og med et så trangt kabbiss blir det vel full fart mye av tia uansett?

 

jeg kjøpte meg 7950GT i fjor med klare ambisjoner om å bytte stockkjøleren med en løsning fra zalman som jeg hadde bestilt samtidig, men dete viste seg å aldri være nødvendig da stockkjøleren på mitt kort var nesten lydløs.

 

bruker du maskina i 3d miljø?

Lenke til kommentar
vifter på skjermkortkjølerne på nye skjermkort (og da mener jeg stock-kjølerne) er vel temperaturstyrte, og med et så trangt kabbiss blir det vel full fart mye av tia uansett?

 

jeg kjøpte meg 7950GT i fjor med klare ambisjoner om å bytte stockkjøleren med en løsning fra zalman som jeg hadde bestilt samtidig, men dete viste seg å aldri være nødvendig da stockkjøleren på mitt kort var nesten lydløs.

 

bruker du maskina i 3d miljø?

 

Bruker maskinen til gaming ja. I hardwares test av 7900GT fikk stockkjøleren mye pepper for støynivået, mens kjøleren hos 3850 har fått ros for å være støysvak. Med tanke på at denne utvikler mindre varme med sin 55-nm teknologi så kan vel dette være verdt en vurdering?

Lenke til kommentar
Anbefaler deg et 8800GT. De fleste av dem har begynt å komme med nye og større vifter som ikke bråker noe særlig :thumbup:

 

Større vifter er ikke akkurat en luksus jeg kan tillate meg da ;-) Ekstremt dårlig plass i mellom PCIe og PCI porten her :/

 

Det passive kortet over så greit ut, helt til du ser den enorme kjøleribba bak kortet. Får ikke plass til det vett, med mindre jeg kjører åpent kabinett.

 

referanse kjøleren til AMD 3850 ser relativt greit ut, og det er jo også et ganske bra kort når det gjelder pris/ytelse. Men skal ta en nærmere titt på 8800GT før jeg tar en endelig avgjørelse...

Lenke til kommentar

Åja, men da går det sikkert greit. Nvidia stabilitet i Linux samt bedre ytelse er vel verdt de ekstra lappene ovenfor 3850. Men produserer ikke disse mye varme? :S Mitt 7900GT har for øyeblikket en temperatur på 54 grader idle med temperaturen inni kabinettet på 40grader og temp i rommet på 20.

 

Er det forresten noen av dere som har disse kortene med slike vifter? Hvor godt kan dere høre disse når de kjører idle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...