Gå til innhold

Webdesignere real and wannabes. Hjelp til selvdrevet webside


bebbetufs

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått i oppdrag å lage en webside for en studiegruppe på Universitetet her i Bergen. Dette er (u)frivillig arbeid :lol: så jeg kunne trengt litt hjelp.

 

Siden skal være en nasjonal resurs-side for sosialantropologer som har studert, og studerer, i Latinamerika. Jeg har ikke så mye penger så jeg håper at jeg kan få forslag som er billige / freeware.

 

1. Jeg hadde håpet at jeg skulle kunne lage til et kart over latinamerika der det skulle komme opp ikoner for dem som har studert der. F.eks. Jeg har studert i Nicaragua. Jeg går inn på siden og skriver inn mine personalia, noe ala det man gjør i Hotmail eller andre slike steder. Når jeg velger land, kommer det opp f.eks. et flagg eller noe lignende på kartet over Nicaragua. Trykker man på det vil man så få opp mine personalia som ligger lagret på siden. Er dette mulig?

 

1. Så ønsker vi at siden skal ha et diskusjonsforum. Finnes det noen slike som er gratis og bruke og som funker? Det bør ha en søkefunksjon, gjerne private meldinger og det bør ha muligheten for å kunne bruke passord for å låse et forum.

 

3. Det hadde også vært fint dersom man kunne ha sitt eget lille bildegalleri, med bilder fra feltarbeidet etc. Disse må det i så fall stilles krav til slik at de ikke tar hele plassen på serveren.

 

Hovedpoenget med siden må være at den nærmest kan drive seg selv. Dvs. at jeg skal kunne gå inn og endre mine personalia etc. uten at den som er ansvarlig for driften av siden trenger å gjøre dette. Vi er mange studenter og utskiftningen går raskt så det er litt vanskelig å få kontinuitet dersom en person må gjøre alle oppdateringer.

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Bernhard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kart-saken er nok noe du må lage selv eller kjøpe, men allt det andre kan nok ethver CMS-systemer ordne, anbefaler eZ Publish eller PostNuke. Dette er systemer som nesten driver seg selv etter at de er satt opp, men du må nok lage en modul selv eller betale noen for å lage en module med den kartsaken.

Lenke til kommentar

Ok. Nå har jeg lastet ned og installert eZpublish, men jeg synes det er ganske komplisert. Hvor og hvordan finner jeg ut hvordan jeg skal bruke det? Jeg har laget websider før, men det er årevis siden og jeg er ikke akkurat noen kløpper i dette. Er det noe som har noen tips til hvor jeg kan begynne å finne info og how-to's? Jeg synes hjemmesidene deres var ganske forvirrende og det virker som om de antar en forhåndskjennskap til programmet fra før.

 

Bernhard

 

Edit: Skriveleif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...