Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PSU til bærebar pc funker ikke


Anbefalte innlegg

Vel som topicen sier ;)

Info: DC 19V -- 4.2A

..

Selve ledningen som går inn i transformatoren er det ingen ting i veien med (sjekket med måler og fikk 235volt)

Men det er selve boksen som ikke vil gi strøm, noen som har en ide om hvordan eg kan få slippet å betale 500kr for en ny en???

 

 

Har prøvd og opne den men det er jo umulig det er jo ignen skruer som skal skrues ut eller noe sånt...

 

Noe som har noen ideer om hva jeg kan gjøre?

 

 

Edit: sjekk medlemsnummeret mitt da XD

Endret av lidan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er ikke noe du kan fikse selv!

 

Du må kjøpe en ny, du kan prøve Clas ohlson, men husk på at den er spesifisert for minimum 4.2A ved 19V. Prisen blir nok ca 400kr der.

 

Billigere må du nesten prøve deg på bruktmarkedet eller finn.no, med mindre du har garanti igjen. Etter norsk kjøpslov kan du også reklamere innen 5 år på den.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Vel logiman der er du feil, men kunne ikke bruke reklamasjons loven fordi jeg kjøpte pcn for 5 og et halvt år siden.

 

Men jeg fiksen den uten og åpne boksen, feilen var i at stikontakten som skulle inn i pcn, i den var det en feil jeg åpnet den loddet på kontaktene ifra den avkuttete lednigne som var festet til boksen.

 

Fik i tilleg kjenner hvordan 240volt er :D Digg ment ont :(

Bare sier det, ikke prøv det heme, XD

 

Men fant en tutorial på hvordan dette gjøres på nette: http://www.fonerbooks.com/laptop_7.htm

Følg denne hvis du ikke får adopteren dekket på garantien, men som sakt prøv og ungå og få 240volt i fingrene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...